• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bielizna Esotiq, odzież Reserved. Trójmiejskie marki ruszają na Zachód

Wioletta Kakowska-Mehring
24 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie.

Gdański producent bielizny firma Esotiq&Henderson właśnie otwiera dwa salony w Niemczech. Kilka tygodni temu pierwszy salon pod marką Reserved u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła firma LPP. Trójmiejskie spółki odzieżowe ruszyły na Zachód.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


- Niemcy to bardzo dojrzały rynek, kilkukrotnie większy od polskiego. Największy rynek odzieżowy w Europie i jeden z czołowych na świecie - twierdzi Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq&Henderson. - Statystyczny Niemiec wydaje na ubrania kilkakrotnie więcej niż statystyczny Polak. Dla polskich marek to bardzo atrakcyjne miejsce zbytu. Esotiq to marka, która stawia na rozwój i stale poszukuje nowych możliwości ekspansyjnych. Chcemy, żeby nasza marka była obecna nie tylko w garderobie polskiej klientki, ale również tej poza granicami naszego kraju.

Na początek powstały dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Pierwszy z nich mieści się w Centrum Handlowym Gerber w samym centrum Stuttgartu, drugi w Galerii Handlowej Milaneo. - Otwarcie salonów w Stuttgarcie realizuje naszą strategię ekspansji, która zakłada otwieranie nowych punktów w czołowych lokalizacjach największych miast Niemiec i Europy Zachodniej - dodaje Adam Skrzypek.

Rynek niemiecki - choć niełatwy - stał się nowym kierunkiem ekspansji naszych firm odzieżowych. Przede wszystkim ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie. Do tej pory firmy stawiały na wciąż chłonny kierunek wschodni.

- Dziś głównie sprzedajemy w Polsce, trochę w Rosji i na Ukrainie - mówił trzy lata temu w rozmowie z nami prezes Adam Skrzypek i dodawał, że bardzo mocno myślą o rynku amerykańskim, europejskim i rynku... chińskim. Teraz przyszedł na to czas.

Na rynek wschodni stawiała też inna trójmiejska marka, czyli firma Taranko. W grudniu ub. roku otworzyła pierwszy sklep w Kazachstanie. W planach ma otwarcie kolejnych dwóch sklepów w tym kraju. Małgorzata Taranko, brand manager firmy jeszcze w lutym w rozmowie z nami przyznała, że spółka szuka nowych kontaktów na Wschodzie. Prowadzi też rozmowy w Rosji. Sprzedaje też rzeczy na Łotwę i Słowację.

Swoje plany zweryfikowała LPP. - W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - kilka miesięcy temu przyznał Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.

Na początku września w Berlinie otwarto pierwszy sklep gdańskiej spółki pod marką Reserved.

- Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie - mówi Piotr Dyka, wiceprezes zarządu LPP, odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą. - Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze trzy salony Reserved na tym rynku - w Stuttgarcie, Bremie oraz w Hanowerze.

Czy niemieccy klienci polubią trójmiejskie marki? Czy uda się zabrać choć część rynku wielkim graczom z branży? To nie będzie łatwe starcie. Konkurencja dla LPP jest poważna, przede wszystkim hiszpański Inditex, czyli właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, oraz szwedzki koncern H&M. A do tego hiszpańska firma Mango, szwajcarska C&A, czy brytyjska sieć Marks and Spencer. Nie tylko z wszechobecną marką Triumph, ale także z sieciówkami z odzieżą konkurować będzie też Esotiq&Henderson. Coraz częściej także one oferują bieliznę.

Esotiq&Henderson to firma notowana od 2011 na NewConnect w Warszawie. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek na rynku bieliźniarskim. Obecnie sieć Esotiq liczy ponad 200 salonów na terenie kraju. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy firma odnotowała wzrost przychodów na poziomie 4 proc., podczas gdy drugi kwartał zamknęła z wynikiem 17,2 proc. wzrostu przychodu. Unikalne projekty Esotiq powstają między innymi przy współpracy z top modelką Joanną Krupą oraz domem mody Eva Minge.

LPP notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

  • LPP Firma z Cypru

    Kiedyś Esotiq&Henderson było LPP tak tak tej firmy z cypru. Widac ze włodarze LPP zmienili kierunek z Rosji na Niemcy. Tylko nie znają jednego faktu. Niemcy zwracają 10 razy bardziej uwage na jakość niż na cenę. Nie ma się co oszukiwać ze LPP to zepsuta korporacja kotra tnie na czym się da

    • 11 1

  • ucieczka z rynku Wschodniego

    Skoro na wschodzie z uwagi na Ukrainę sytuacja jest niepewna, a tam do tej pory firma kierowała swoją ekspansję i tam otwierała salony to nie ma wyboru. Aby ratować swoją sytuację musi ruszyć na zachód.

    • 3 1

  • Nie kupuje. Taniego barachla z ladna metka z chin

    i mam gdzies czy z Polski czy nie. Olewam to. Niech dziadostwo jednorazowe sobie sprzedaja.Ja nie kupie NIC , ani jedej sztuki.

    • 13 2

  • IGA

    Jakie polskie marki??? wszytko produkowane w chinach i tajwanie, gdzie polskie???

    • 9 2

  • Salon ?

    Jaki salon, to jest po prostu sklep.

    • 14 0

  • Biedni pracownicy nie dostaną premii

    Nie dostaną premii przez błędne decyzje Panów Dyyyrektorów

    • 3 1

  • szkoda że nie produkjują w PL i się tym nie szczycą

    • 7 2

  • :)

    Reserved w Bremen :D Zdowolona

    • 3 4

  • Kiedy w Zurychu będzie sklep Reserved?

    • 5 4

  • jakie trójmiejskie marki? to są gdańskie marki (1)

    • 5 2

    • zwłaszcza LPP

      produkcja Bangladesz, podatki Cypr...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane