• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Boeing może zainwestować na Pomorzu

Robert Kiewlicz, Wioletta Kakowska-Mehring
3 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
W przyszłym roku do Polskich Linii Lotniczych LOT ma trafić nowy model Boeinga 787 Dreamliner. W przyszłym roku do Polskich Linii Lotniczych LOT ma trafić nowy model Boeinga 787 Dreamliner.

Przedstawiciele Boeinga odwiedzili Pomorze. Amerykański koncern zainteresowany jest inwestowaniem w naszym regionie. W grę wchodzi produkcja części podzespołów Boeinga, stworzenie centrum serwisowego koncernu i BPO, czyli centrum usług dla biznesu.



Jakich inwestycji Pomorze najbardziej potrzebuje?

Goście odwiedzili we wtorek Gdański Park Naukowo-Technologiczny przy ul. Trzy Lipy i gdyński Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Redłowie. Spotkali się z szefami rezydujących tam firm z sektorów najnowszych technologii.

- Na razie przedstawiciele koncernu nie sprecyzowali swoich planów inwestycyjnych jednak prawdopodobnie chcą rozpocząć na Pomorzu produkcję części oraz stworzyć centrum serwisowe. W grę wchodzą też szeroko pojęte usługi dla biznesu - mówi Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która brała udział w spotkaniach z przedstawicielami Boeinga.

Inicjatorką i pomysłodawczynią wizyty była Henryka Bochniarz, wiceprezes Boeing International Corporation na Europę Środkową i Wschodnią, która już od dwóch lat namawiała swoich amerykańskich szefów na wizytę na Pomorzu.

Strona polska była reprezentowana przez Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego oraz firmę DGT.

To nie pierwsza amerykańska firma, która upatrzyła sobie właśnie nasz region. Od lat na naszym rynku działają już takie firmy, jak: Intel, Thomson Reuters, Cargill czy Sony Pictures.

Koncern Boeing przewiduje, iż w przeciągu najbliższych 20 lat nastąpi dynamiczny wzrost popytu na nowe samoloty. Na ostatnich pokazach lotniczych w czerwcu 2011 w Paryżu, Boeing przedstawił prognozę, z której wynika, że do 2030 roku nastąpi podwojenie światowej floty samolotów, które przełoży się na zapotrzebowanie na 33,5 tys. nowych maszyn o wartości 4 bilionów dolarów.

Według analityków firmy Boeing w najbliższych latach ruch pasażerski będzie wzrastał w tempie 5,1 proc. rocznie. Wpływ na to będą mieć już zauważalne pozytywne czynniki wpływające na kondycję branży lotniczej: wzrost ekonomiczny, wzrost światowego handlu oraz liberalizacja rynków.

Lotniczy gigant

Boeing to amerykański koncern lotniczy, zbrojeniowy i kosmiczny. Jego główna siedziba znajduje się w Chicago, najważniejsze zakłady produkcyjne w Everett w pobliżu Seattle. Boeing produkuje różne typy samolotów i śmigłowców, przeznaczonych zarówno dla wojska jak i służb cywilnych. Uczestniczy w programach badania kosmosu, produkując zespoły i podzespoły do rakiet nośnych, sztucznych satelitów i statków kosmicznych. Jest spółką akcyjną, notowaną na Nowojorskiej Giełdzie (NYSE) od 5 sierpnia 1934 roku.

Miejsca

Opinie (77) ponad 10 zablokowanych

  • Każdy, powyżany ! inwestor jest dobry !Nieważne skąd. Jesli tworzy stabilne i dobrze $ miejsca pracy.A, że z zachodnimi sąsiadami mamy najwiekszą wymianę handlową,to nie powinno Nikogo zaskakiwać..i trezba to pielęgnować, goszczą przy okazji inwestorów z dalszych części globu. Na pewno nie zaszkodzi.

    • 0 0

  • Brwosimo (2)

    Nareszcie Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (investGDA) nie marudzi, że to JAAAAAAA, TO TYLKO MYYY!!! Padajcie nam do stóp, bo inwestor chciał u Was zainwestować.Brawo dziewczyny!!!Nareszcie zdrowe podejście do działalności inwestycyjnej w TRÓJMIEŚCIE.

    • 0 2

    • "takie firmy, jak: Intel, Thomson Reuters, Cargill czy Sony Pictures" (1)

      w tym kontekście właściwym byłoby wspomnieć o Morskie Centrum Serwisowe Rolls-Royce, ponieważ część samolotów Boeinga latać będzie z silnikami/turbinami lotniczymi RR.

      • 1 2

      • oczywiście że można turbiny w garażu montować

        u wujka na działce, bo to porównywalna skala. Analfabeta techniczny.

        • 0 0

  • Zniszczyli polski przemysł a teraz bedziemy wyrobnikami dla obcego kapitalisty!! (3)

    z czego tu się cieszyć?Gdzie honor i ojczyzna ? o Bogu to oni dawno zapomnieli dla nich Bóg to kasa.

    • 3 5

    • Jestem mlody, wyksztalcony, nikt na tacy mi nic nie dal (1)

      i tak samo sie dziwie, ze ludzie sie ciesza, ze firmy, dla ktorych pracuja placa podatki w centralach, ktore nie sa w Polsce.Smuci mnie, ze nie mamy zadnego know-how, poza tania sila robocza...

      • 3 0

      • jestesmy robolami - chinami w europie niestety

        • 1 0

    • boga nie ma

      • 1 0

  • technicznie Thomson Reuters to firma kanadyjska (1)

    thomson to miliarder z Toronto, który kupił Reutersa parę lat temu

    • 3 0

    • zgadza sie

      • 0 0

  • Boeing jest juz od 3 lat w Gdansku

    a dokladniej jedna z ich firm Jeppesen

    • 0 1

  • I tak mamy droższą logistykę - będzie klapa :(

    Nie posiadając infrastruktury, autostrad, mając wysokie koszty transportowe i tak gdyby mieli coś budować to zrobią to u naszych sąsiadów ze wschodu lub południa. Drogi i mozolny transport znacznie odbija się na cenach półproduktów lub części zamiennych. Nie wspomne już o naszych problemach administracyjnych i biurokracji. Nawet jak już będziemy mieli za 10lat jakieś porządne drogi to użytkowanie ich będzie tak obłożone opłatami , że i tak nie będziemy wstanie być konkurenyjni. Szkoda... Rzymianie już 2000 lat temu to rozumieli bodując szlaki transportowe a my do dzisiaj jesteśmy barbażyńcami :(

    • 0 0

  • POLSKA Chinami Europy

    Co z tego że będą tu coś produkować albo powstanie centrum biznesowe, jeżeli i tak wynagrodzenia będą wysokości "miski ryżu"!

    • 3 1

  • ile to razy słyszelismy juz obiecanki

    ale w naszym kraju naiwniacy to wiekszosc. Park wodny tez mieli budowac ameryklnie mielismy miec tez par rozrywki i legoland oraz wiele innych inwestycji .jak sie to skonczyło widac

    • 3 0

  • Powie mi ktos po co Gdansk buduje gdanski PNT (2)

    Skoro Gdynia rozbudowywuje POMORSKI PNT? Jest on tak potrzebny jak drugie lotnisko.

    • 2 3

    • Oba Parki powstały w podobnym czasie (1)

      W Gdańsku Park na 3 lipy funkcjonuje jakiś czas i bez rozpoczęcia budowy nowych budynków był już większy od PNT Gdyni. Obecnie kończy się całkowita rozbudowa Parku i jest on już większy niż to co planuje Gdynia. Proponuje się przejechać i zobaczyć jak duże PNT w Gdańsku jest i że firmy tam znajdujące się mają naprawdę dobre warunki :), a i ilość ich jest dużo większa niż w Gdyni.

      • 2 0

      • "większy niż to co planuje Gdynia"

        a skąd ty wiesz jaki planuje Gdynia? Gdynia kończy rozbudowę w 2012 zasiedla - bo już ma ok. 75% chętnych( i to nie przedszkole i żłobek - a zweryfikowanych przez Radę Naukowo-Techniczną) przez jakiś czas będzie sprawdzała jak to się rozwija i w nowym rozdaniu 2015 burzy starszą część b.zajezdni i rozbudowuje ew. z drugiej strony wejścia na kładkę likwiduje działki i rozbudowuje taki jak ma obecnie Gdańsk.Więc nie pisz głupot.

        • 0 1

  • a co DGT mial do tego spotkania?

    jw

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane