stat

Budowa terminalu DCT2 oficjalnie rozpoczęta

Najnowszy artukuł na ten temat

MSC Gülsün - wielki kontenerowiec w DCT Gdańsk

Oficjalnie rozpoczęto budowę drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Ukończenie, finansowanej w kwocie 200 mln euro, inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku. Na placu budowy zakopano też specjalnie zaprojektowaną kapsułę czasu, zawierającą przesłanie na temat znaczenia inwestycji oraz wpływu, jaki DCT Gdańsk ma na rozwój regionu. Jej lokalizacja zostanie upamiętniona tablicą umieszczoną na terenie terminalu.


Inwestorem nowego, głębokowodnego nabrzeża kontenerowego jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

- Gdańsk powrócił na pozycję miasta odgrywającego znaczącą rolę w międzynarodowym transporcie morskim. DCT z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami dającymi łączną zdolność przeładunkową na poziomie 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, jest dźwignią rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej nie tylko w Polsce, ale także w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wynikiem tej sytuacji jest rosnące znaczenie polskich importerów i eksporterów, których konkurencyjność wzrosła wraz z możliwością korzystania z bezpośrednich zawinięć z Dalekiego Wschodu na Bałtyk - powiedział podczas uroczystej inauguracji inwestycji wicepremier Janusz Piechociński.



DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć dodatkowe 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.

Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

- Gdańsk nie stałby się tak istotnym centrum handlowym, gdyby nie jego dobre skomunikowanie z resztą kraju oraz z krajami sąsiadującymi z Polską. Polska infrastruktura drogowa i kolejowa w ciągu ostatnich 10 lat znacząco się poprawiła. Takie inwestycje, jak budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk sprawiają, że nasze korytarze transportowe są wciąż unowocześniane i rozwijane - twierdzi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.

Zobacz w akcji potężne suwnice. Materiał z 2014 r.

Opinie (56) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Krauze

Gdyński biznesmen. Karierę w biznesie zaczynał w latach osiemdziesiątych. Jego spółka Prokom...