• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

C. Hartwig Gdynia rozwija się w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
6 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Place przeładunkowe C. Hartwig Gdynia przy terminalu DCT w Gdańsku. Place przeładunkowe C. Hartwig Gdynia przy terminalu DCT w Gdańsku.

Firma spedycyjna C. Hartwig Gdynia uruchomiła nowy plac przeładunkowy w Gdańsku w sąsiedztwie terminalu kontenerowego DCT i zapowiada kolejne powiększenie przestrzeni przeładunkowych i składowych już na początku przyszłego roku.



Plac o powierzchni 3 tys. m kw., zlokalizowany jest przy ul. Ku UjściuMapka w Gdańsku, zaledwie 4 km od terminalu kontenerowego DCT. Nowy plac wykorzystywany będzie przede wszystkim do przeładunku wyrobów ciężkich, np. kręgów stali, aluminium, profili stalowych, kabli nawiniętych na bęben.

- Dzięki temu kontenery z tego portu szybko - bez narażenia na utrudnienia na drogach - trafiają na miejsce. To z kolei sprawia, że w krótkim czasie jesteśmy w stanie przyjąć i obsłużyć bardzo dużą liczbę przesyłek - mówi Michał Koziński, zastępca dyrektora ds. logistyki magazynowej w C. Hartwig Gdynia.
Po wakacjach rusza rozbudowa terminalu kontenerowego DCT Gdańsk Po wakacjach rusza rozbudowa terminalu kontenerowego DCT Gdańsk

To nie koniec inwestycji. Docelowo - już w I kwartale 2023 roku - C. Hartwig Gdynia przeniesie swoją działalność przeładunkową w tej lokalizacji na plac o powierzchni 8,5 tys. m kw., z dostępem do bocznicy kolejowej i z halami magazynowymi.

- Zamierzamy postawić tam dwie hale stalowe o łącznej powierzchni 1200 m kw. Będą to magazyny przystosowane do składowania towarów ciężkich. Bramy wjazdowe do tych hal będą miały szerokość 8 metrów, co pozwoli swobodnie wjeżdżać z towarami o szerokości nawet 6 metrów. Własna bocznica pozwoli nam na obsługiwanie towarów transportowanych w kontenerach koleją, które wpisują się w grupę towarów, dla których powstał nowy plac przeładunkowy - mówi Michał Koziński.
Rośnie rynek magazynowy w Trójmieście Rośnie rynek magazynowy w Trójmieście

- Plac przeładunkowy z dostępem do bocznicy kolejowej oraz nowy magazyn to istotny krok w realizacji strategii rozwoju firmy. Pozwoli nam mocniej zaistnieć na atrakcyjnym rynku, który jest skupiony wokół DCT. I nie jest to nasze ostatnie słowo w kwestii powierzchni przeładunkowo-składowych. Do końca tego roku chcielibyśmy sfinalizować umowę i uruchomić nowy magazyn o powierzchni około 15 tys. m kw. Toczą się również rozmowy na temat drugiego placu przeładunkowego w Gdańsku - mówi Wioleta Sikorska, dyrektor ds. projektów logistycznych w C. Hartwig Gdynia.
Nowy plac i magazyn w Gdańsku sprawiły, że powierzchnia przeładunkowo-składowa, którą dysponuje C. Hartwig Gdynia wzrosła o blisko 60 proc. - z 27 tys. m kw. do 42 tys. m kw. Do końca roku 2023 C. Hartwig Gdynia zamierza jeszcze powiększyć tę powierzchnię - do 52 tys. m kw.

Miejsca

Opinie (22) 1 zablokowana

  • wszystko ucieka do Gdańska (3)

    w Gdyni jak próbujecie postawić halę przemysłową, to urząd miasta najpierw każe wam zapłacić haracz w postaci "umowy drogowej" w wysokości 166 zł od każdego metra pow. użytkowej. Czyli np. firma planuje halę 6000m2 to cyk do miasta milion złotych na dzień dobry.

    • 36 6

    • I słusznie. (2)

      Budujesz halę magazynową to sfinansuj doprowadzenie do niej drogi. Kogoś to dziwi?

      • 9 1

      • umowa drogowa

        Nie jest nigdzie powiedziane na co zostanie wydany ten bakszysz z umowy drogowej, wcale nie jest powiedziane, że te pieniądze pójdą na finansowanie "tej drogi" dla przedsiębiorcy.....i chyba to najbardziej uwiera przedsiębiorców....że kasa się rozpływa a nadal jeżdżą po klepisku....

        • 4 0

      • tak, bo firmy płaciły a potem ani drogi ani zwrotu kasy.

        • 0 0

  • coraz więcej firm z Portu w Gdyni, przjedzie do Gdańska. czemu? bo Gdańsk pozwala sie rozwijać, ma miejsca i wie,ze port to kasa (4)

    dla miasta. Gdynia zamiast poszerzać gdzie się tylko da, to buduje mieszkania dla warsiafki , przepraszam pozwala aby dewe a nie port kupił ten teren i zamyka port. Port to dla Gdyni kula u nogi, dla Gdańska dojna krowa. Szczur nie lubi portu, nie lubi skarg warsiafki na kurz , hałas i statki ratunkowe SAR pod oknem. Szczur jest niszczycielem tego, co z mozołem tworzyli Wenda i Kwiatkowski.

    • 66 10

    • Dlaczego dla warsiafki (1)

      Jestem z Opola, a sąsiedzi z Bogatynii

      • 2 6

      • Warszawka nie kupuje

        w słabych lokalizacjach ...., ale w Gdańsku -tam miasto żyje i się rozwija, jest pełno terenów do spacerowania - plaże i starówka.

        • 4 4

    • (1)

      przeniesli sie na tereny "przemysłowe". Port Gdynia jest ograniczony nie tylko granicami ale i mentalnie, zwłaszcza obecny zarzad, a w szczególności vce prezes od spraw zarządzania majątkiem. Ostatnio na zdjęciach widac, ze nawet dokumentów mu do podpisywania nie dają

      • 3 2

      • port jest wewnętrzny, ma mało miejsca ale jeśli jest opcja poszerzenia

        port powinien mieć pierszeństwo w zakupie terenów a nie... Międzytorze i mieszkania i w planach galeria handlowa, a potem petycja i wnioski że kurz, hałas. port przedewszystkim. to on żywi miasto a nie 1300 darmozjadów w urzędzie.

        • 4 0

  • Stara gwardia reaktywacja :)

    • 11 1

  • (1)

    Nie ma juz takiej frirmy jak C.Hartwig Gdynia, to już jest tylko etykietka. Teraz to juz Rhenus odkąd Rhenus kupił Hartwiga

    • 26 0

    • Hartwig

      Stary dobry hartwig ,łza w oku się kręci

      • 9 0

  • Czy to ta niemiecka firma czy coś pomyliłam (1)

    • 11 4

    • Nie to firma starych ze służby z 3city
      Usługa jest gratis od firmy

      • 2 0

  • (3)

    Nie polecam pracy w tym miejscu jeśli ktoś chce mieć życie prywatne

    • 12 9

    • (2)

      Pracowałam własnie tam 43 lata i miałam życie prywatne, wyszłam za mąż, urodziłam dzieci, wychowałam je (nie przez telefon) a teraz jestem na zasłużonej dobrej finansowo emeryturze, więc nie kłam

      • 10 6

      • Ale to

        było dawno kiedy zaczynałaś pracę. Więc co za porównanie. Czasy prezesa Włodka G. nie wrócą. Pozdrawiam.

        • 6 1

      • Jak pracowałaś w biurze to miałaś

        • 1 0

  • (1)

    przeciez niedawno go sprzedali

    • 7 0

    • Ale już kupili

      • 4 0

  • Hartwig

    Szkoda, że CBA nie sprawdziło w jaki sposób Hartwig Gdynia przejmował Hartwig Gdansk

    • 4 0

  • Super! Pozdrowienia dla Pana Michała :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane