• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały w orki prom Salish Orca

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kolorowa grafika nawiązuje do stylu charakterystycznego dla Wybrzeża Salijskiego i przedstawia rodzinę orek poruszającą się w wodzie. Kolorowa grafika nawiązuje do stylu charakterystycznego dla Wybrzeża Salijskiego i przedstawia rodzinę orek poruszającą się w wodzie.

Jest kolorowy i cały w... orki. To prom Salish Orca, który Remontowa Shipbuilding zbudowała dla armatora z Kanady. Właśnie trwają próby morskie jednostki, która dzięki zdobieniom wygląda bardzo widowiskowo.



Salish Orca to jednostka mogąca zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów i jest napędzana alternatywnie LNG lub dieslem. Prom będzie kursował na trasie Comox-Powell. Kolejne dwa promy budowane w ramach tego samego kontraktu podpisanego przez stocznię w 2014 roku to "Salish Eagle" i Salish Raven.

Kilka miesięcy temu armator, czyli BC Ferries ogłosił konkurs na najlepszą grafikę, która miała pojawić się na burtach promu Salish Orca. Zwycięski projekt grafiki stworzyła Darlene Gait, artystka wywodząca się ze społeczności Esquimalt Nation - rdzennej indiańskiej ludności Kolumbii Brytyjskiej - prowincji Kanady. Dzisiaj możemy podziwiać te obrazy nie tylko na konkursowych szkicach, ale w rzeczywistości. Kolorowa grafika nawiązuje do stylu charakterystycznego dla Wybrzeża Salijskiego i przedstawia rodzinę orek poruszającą się w wodzie. Co ciekawe, grafiki nie zostały namalowane. Burty oklejane były winylowymi naklejkami o szerokości jednego metra, które wykonawcy nakładali jak tapetę. Zadanie to wykonała firma z Kanady. Dwa kolejne promy - orzeł i kruk - też będą ozdabiane w efektowne grafiki jednak już w Kanadzie.

Prom Mazovia pływa na trasie Świnoujście - Ystad. Prom Mazovia pływa na trasie Świnoujście - Ystad.
Zdobienie burt statków jest coraz popularniejsze. Już w 2010 roku BC Ferries ozdobił swoje trzy nowe promy zbudowane w niemieckiej stoczni we Flensburgu. Grafiki promowały zimowe Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w kanadyjskim Vancuver oraz zachwalały piękno Kolumbii Brytyjskiej, jako regionu turystycznego.

Ogromne graffiti zdobi polski prom Mazowia pływający na trasie Świnoujście - Ystad. Grafikę wykonał ceniony na świecie gdyński artysta Mariusz Waras. Grafika o powierzchni ok. 600 m kw. ma kształt wynurzającej się z morza ryby, a jej łuski tworzą wzory nawiązujące do wycinanek łowickich. Ten sam artysta wcześniej ozdobił Ocean Art, czyli norweską jednostkę przeznaczoną do zaopatrzenia platform wiertniczych.

Od kilku lat w sezonie gdyński port odwiedza z kolei "uśmiechnięty" wycieczkowiec, czyli AIDALuna. Statek zyskał ten przydomek z uwagi na duże usta wymalowane na dziobie.
Prom AIDALuna. Prom AIDALuna.

Miejsca

Opinie (46)

  • A skąd wiadomo że to rodzina ...?

    • 0 0

  • Znowu jakoś dziwnie umknęło że statek został w pełni zaprojektowany w Remontowej Marine Design & Consulting. (13)

    Od początku, tj od koncepcji do końca, tj do dokumentacji warsztatowej. Dzieło myśli polskich inżynierów. Jedyna taka stocznia w Polsce.
    Dziennikarze, trochę wysiłku , please. Albo zmieńcie zródło informacji.
    Dziękuje, miłego dnia.

    • 25 10

    • Tu się tym lepiej nie chwalcie.

      • 0 0

    • "Fachowcy" (5)

      Fachowcy z RMDC nie tobcie sobie reklamy papraki :) trzeba wierzyc w swoje umiejetnosci ale trzeba tez byc realista i wiedziec a przynajmniej czus troszeczke jak jest sie glupim jak niektorzy "konstruktorzy". Szkoda mi was papraki ;) ale ile pracy dzieki waszej nie wiedzy i pewnosci siebie :)

      • 7 3

      • (4)

        podziękuj zarządowi tej wspaniałej firmy
        Która dba o to żeby co kilka lat zmienić stan osobowy w firmie

        • 3 1

        • "Fachowcy" (3)

          Ale co to ma do tego ze konstruktorami sa ludzie ktorzy sa niereformowalni i nie sluchaja ? Zadufani w sobie z "wieloletnim doswiadczeniem" nie wodza swoich bledow . Kazdy jest omylny ale sztuka jest sie przyznac do tego. Oni nie potrafia. A niestety ich bledy sa warte fortune.

          • 5 1

          • W RMDC wiekszość konstruktorów to ludzie bez doświadczenia.

            • 3 1

          • "Produkcja" vs "Projektanci" (1)

            Jedni są drugich warci (oczywiście generalizując, bo jak w każdej firmie są jeszcze osoby, którym zależy, ale nikną w nawale bylejakości) - ile razy projektanci z RMDC musieli ratować produkcję po ewidentnych błędach wykonawstwa? Regularnie rozsadzane zbiorniki, czy ścianki "podwieszane" opaskami zaciskowymi to przecież tylko skrajnie idiotyczny wierzchołek góry lodowej całego repertuaru atrakcji serwowanych przez produkcję podczas nadzoru.

            Jak zamiast się ogarnąć i współpracować obie firmy nadal będą się traktować jak zaciekli wrogowie (pomimo, że są w jednym holdingu i lecą na tym samym wózku) to wszyscy skończą na bruku i tyle będzie z "największej stoczni produkcyjnej w Polsce" i "największego biura projektowego w Polsce"...

            • 4 1

            • Przeciwstawianie przeciwko sobie ludzi w remontowej to norma
              To jest sposób na zarządzanie
              A u władzy misiewicze i rodzina
              A efekty widać - nie sprzedane statki i wszystko opóźnione

              • 4 0

    • Remontowej Marine Design & Consulting.

      Ta nazwa nie pozostawia wątpliwości, że to polska firma

      • 1 0

    • A co z RAL ?!

      A kto kupi te dwa statki co zostały w GSR bo się armator rozmyślił.
      Maliniak z aa nie dali rady????

      • 1 0

    • I to jest właśnie przyczyną kłopotów tego projektu i stoczni

      • 1 0

    • Napisz lepiej o tych cichych zwolnieniach w RMDC

      Po 5 osób miesięcznie....

      • 5 0

    • (1)

      Nie ma się czym chwalić. Nawet Rumuni bardziej skomplikowane statki projektuja

      • 6 7

      • jeżeli postrzegasz Rumuna przez pryzmat żebraka spod kościoła, to się nie dziw, że w Niemczech uważają Ciebie za potencjalnego złodzieja

        • 10 1

  • Początek końca. (1)

    Jest to początek końca rsb. Opóźnienie goni opóźnienie, straty nieco pokrycia i żałosne ruchy właściciela w połączeniu z brakiem nowych kontraktów doprowadzą tą największą stocznie do upadku. Wieloosobowy zarząd powinien mieć w składzie jeszcze elektryka do zgaszenia światła. Z pewnością dacsię takiego znaleźć wckadrachvstoczni Gdynia do kompletu.

    • 5 1

    • ?

      a czemu tak? statków nie umiecie zbudować?

      • 1 0

  • Bzdura (5)

    Przeciez wszystkie stocznie dawno upadły

    • 10 17

    • leming gdy bys miał mózg mugłbys chwalić sie wiedzą ,ale niemasz dlatego chwalisz sie głupotą! (1)

      Tak stocznie wszystkie zostały zlikwidowane została z nich tylko namiastka!!

      • 0 8

      • W jaki sposób Twoje opinie mogą być wiarygodne skoro zdyskredytowałeś się w samym tytule. Opowieści o geniuszach piszących z błędami zachowaj na " moherowe wieczorki"

        • 5 1

    • (1)

      jak jesteś taki w temacie to powiedz ile północna jest winna podwykonawcą.

      • 7 7

      • Podwykonawcą to pewnie nic...

        jw

        • 9 1

    • przyszła durna zmiana i juz powstały z kolan

      • 1 11

  • wszystko fajnie ale od czerwca przyszłego roku 200 osób z produkcji na bruk (5)

    • 8 3

    • trzeba było statki szybciej budować

      • 2 2

    • jak do czerwca nic nie podpiszą to na pewno zwolnienia

      • 2 1

    • było spotkanie związków z prezesem jak nie podpiszą nowych umów to na 100% 200 osób z produkcji leci wiem bo tam pracuje

      • 2 0

    • W przyszłym roku....

      ...będziesz miał Apokalipsę. Nie marudź więc i padnij na twarz!!!!!!!

      • 1 0

    • Kaźmierz

      skąd takie info ? jakieś źródło możesz podać ? czy wyssane z palca info, żeby zasiać zamęt ...

      • 0 3

  • bartel& (1)

    Brawo remontowa.!

    • 14 8

    • A za co te brawa? Remontowa nie ma nic wspólnego z tymi naklejkami ;)

      • 3 1

  • Fajne te orki z majorki.

    • 2 0

  • A Mazovia wczoraj wpłyneła do Gdyni (1)

    Na remont do Nauty !!!

    • 5 0

    • Normalne, państwowe firmy do państwowych stoczni

      Całej reszcie pokazując wała. Tak było za PO, tak jest za PIS

      • 0 1

  • słyszałam nieoficjalnie, że Stena za dwa lata ma być już w Gdańsku. (4)

    Gdynia za to "zyskała" przeładunki siarki:).

    • 20 6

    • A ja słyszałem nieoficjalnie (2)

      Że za 2 lata Gdańsk i Sopot ma być włączony administracyjnie do Gdyni, ze względu na największy potencjał rozwoju :)

      • 9 12

      • gdynia i jej potencjał rozwoju xD (1)

        hahaha,

        • 11 3

        • Nie bo gdańsk

          Budyń i jego przekrety PS promy zostały zakontraktowane dzięki łapówką jak byście tuski zapomnieli....

          • 3 10

    • Podła zmiana?

      Co by tu jeszcze spieprzyć, co by tu jeszcze.....

      • 1 10

  • Wypływać na Atlantyk takim maleństwem o zdecydowanie nie oceanicznej dzielności morskiej

    to dopiero wyzwanie.

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane