• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Celebryci reklamują trójmiejskie (i nie tylko) banki

Robert Kiewlicz
31 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Rosnąca liczba reklam, a w nich coraz nowsze twarze ze świata filmu, muzyki, sportu czy nawet show-biznesu, to oznaka coraz wyższych budżetów marketingowych. Rosnąca liczba reklam, a w nich coraz nowsze twarze ze świata filmu, muzyki, sportu czy nawet show-biznesu, to oznaka coraz wyższych budżetów marketingowych.

Maciej Maleńczuk ma pieniądze z Meritum Banku, w Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych oszczędza serialowy ojciec Mateusz, a Tony Hyyryläinen - uczestnik programu "Europa da się lubić" - namawia do wzięcia kredytu hipotecznego w Nordea Banku. Już co drugi bank ma na swoim koncie reklamy telewizyjne z celebrytą. W ciągu kilku ostatnich lat instytucje finansowe namawiały do swojej oferty używając przynajmniej 50 znanych twarzy.



Celebryci reklamujący instytucje finansowe. Celebryci reklamujący instytucje finansowe.
Od początku maja Meritum Bank prowadzi kampanię reklamową z udziałem Macieja Maleńczuka. W radiu, Internecie i na billboardach pojawiły się reklamy z pytaniem: "Skąd Maleńczuk ma pieniądze?"

- Zdecydowaliśmy się na nietypową kampanię, ponieważ jesteśmy nowoczesnym bankiem, który stawia na kreatywne rozwiązania. Chcieliśmy także zainspirować naszych klientów do refleksji, co robią dla pomnażania swoich pieniędzy i co jest dla nich najważniejsze w kontakcie z bankiem - mówi Joanna Krzyżanowska, wiceprezes Meritum Banku.

- Maciej Maleńczuk jest twarzą kampanii Meritum, gdyż doskonale pasował do koncepcji kreatywnej. Pan Maleńczuk to profesjonalista w swoim zawodzie i dobra marka muzyczna. Na udziale takiej osoby w kampanii banku nam zależało - twierdzi Bartłomiej Babicz, dyrektor departamentu marketingu Meritum Banku. - Do przekazu reklamowego wnosi autentyzm, bo jest znany ze swojej bezkompromisowości. W naszej kampanii Pan Maciej Maleńczuk jest sobą. Nie chcieliśmy "przebierać" artysty za kogoś, kim nie jest. Bank, aby być wiarygodny, powinien być autentyczny, również w przekazach reklamowych.

Na współpracę z popularnym aktorem Arturem Żmijewskim zdecydowały się z kolei SKOK im. F. Stefczyka. Aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem "pożyczkę godną zaufania". Znany aktor będzie twarzą kas kredytowych przez najbliższe 3 lata.



- Wszyscy znamy pana Artura z wielu ról, również w serialach, które w tej chwili są emitowane w telewizji publicznej. Okazuje się, że prywatnie pan Artur Żmijewski jest jeszcze bardziej ciepłą postacią - mówi Andrzej Sosnowski, prezes Kasy Stefczyka. - To osoba otwarta, komunikatywna, jest świetnym kompanem do dyskusji, do rozmowy. Jest po prostu wspaniałym człowiekiem.

Toni Hyyryläinen, znany z programu telewizyjnego "Europa da się lubić", wystąpił w dwóch kampaniach Nordea Bank Polska. W pierwszej namawiał do wzięcia kredytu hipotecznego, w drugiej reklamował polisy Nordea Profit Plus.

Celebryci reklamujący instytucje finansowe. Celebryci reklamujący instytucje finansowe.
Angażowanie celebrytów do reklam usług finansowych nie jest wyłącznie znakiem ostatnich miesięcy.

- Wystarczy prześledzić minione pięć, sześć lat, żeby dostrzec zamiłowanie banków do zatrudniania sławnych osobistości. W tym czasie przynajmniej 17 banków wyemitowało spoty reklamowe z artystami, sportowcami oraz ludźmi show-biznesu, w których łącznie wzięło udział ponad 50 osób - twierdzi Michał Sardak, analityk Open Finance.

Zdecydowanym liderem pod względem liczby znanych twarzy jest Eurobank, który do jednorazowych występów zatrudnił już co najmniej dziewięciu aktorów i jednego piłkarza. Na liście znaleźli się między innymi: Katarzyna Figura, Janusz Gajos, Krystyna Janda, Michał ŻebrowskiRafał Mroczek.

Gwiazdy to oczywiście spory wydatek. Kilka miesięcy temu w mediach gruchnęła wieść o zarobkach Szymona Majewskiego, który występuje w reklamach PKO BP. Nieoficjalnie mówiono, że chodzi o 3,3 mln zł brutto. Po zapłaceniu VAT celebryta dostanie ok. 2,55 mln zł. Zarobki innych gwiazd są pilnie strzeżone i zabezpieczone tajemnicą handlową.

Mimo, że angażowanie celebrytów jest kosztowne, to na pewno nie pozbawione sensu. Bank Zachodni WBK przez trzy miesiące zeszłorocznej reklamy z Gerardem Depardieu założył ok. 144 tys. nowych kont. O sukcesie i ok. 200 tys. nowych klientów poinformował w maju Polbank, współpracujący z Justyną Kowalczyk. Co prawda wymagało to półtora roku, ale jak na bank, który dopiero niedawno przekroczył barierę 500 tys. rachunków osobistych, to dobry wynik. Nie inaczej jest w przypadku PKO BP, który o reklamach z Szymonem Majewskim mówi wyłącznie w kategoriach sukcesu - przez dwa miesiące kampanii bank założył ok. 135 tys. kont, z czego 84 tys. to nowi klienci.

Miejsca

Opinie (99) 5 zablokowanych

  • art. sponsorowany (3)

    ble

    • 81 10

    • przez kogo? (2)

      • 5 3

      • na pewno nie przez tych (1)

        którzy mają kredyty w SKOKu

        • 5 1

        • art. pupolizny

          • 0 2

  • Celebryci reklamują banki, celebryci reklamują partie

    a młodzi z wielkich miast na to wszystko się nabierają

    • 3 0

  • malenczuk ta obwisla faja.....

    ...z biegiem lat kolo staje sie coraz mniej wyrazny seksualnie teraz nie wiadomo kim on tak naprawde jest szumon majewski jest maksymalnie beznadziejny dzieki reklamom z tym panem szybciutko zlikwidowalem konto w tym banku i przenioslem do tego ktory sie nie reklamuje.........

    • 6 0

  • Ja nawet kremiku nie kupie (1)

    jak reklamuje go jakaś aktoreczka co to pieknie gra jaki dobry kremik jest ha ha ha ! a bank jak da kilkaset tys.czy milion nawet za reklamę to pewnie na klienciku będzie chciał sobie to odbic dlatego nic z tego, nie ze mna bruno takie numery a banki te omijam na 4

    • 7 0

    • bruner

      • 0 0

  • Jesli się tylko da to obracajcie gotówką. (1)

    raz - nie będziecie zinwigilowani, dwa - unikniecie głupich telefonów od namolnych telemarketerek w stylu " a mozę che Pan lokatę? A moze konto oszczędnościowe? a mzoe karta kredytowa?"

    blee

    • 14 4

    • Sama wygoda

      Trzy - jak zajumają Wam portfel, to nie będą musieli zgadywać PINu ani ubierać kominiarki.

      • 3 2

  • ...

    Kiedyś aktorzy zapierali się rękoma i nogami, że nie będą brali udziału w reklamach. Mówili, że to wstyd. A tu nagle coś się zmieniło...

    • 6 0

  • mnie tam takie reklamy nie ruszają, najbardziej podatne na reklamę są kobiety i dzieci

    • 7 0

  • Jacy celebryci? (2)

    Jacy to celebryci,zwykle jarzabki,ktorzy pala frana dla kasy.OLE!

    • 14 1

    • Jaki bank tacy celebryci

      • 5 0

    • wolonatriusz

      a Ty pracujesz dla pieniędzy czy jesteś wolontariuszem ?

      • 0 3

  • nawet w serialik Klan

    wcisnęli się z reklamą tzw.ukrytą banku! śmiech na sali jakie wyscigi o nas ja nie lubie jak banki rzucaja forsą na prawo i lewo i od takich banków uciekam.

    • 7 0

  • najlepszą reklamą było to ,,Bogdan mówi Bankowy'' (1)

    • 2 3

    • Bogdan mówi zbiorowy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane