- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (51 opinii)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (32 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
Celebryci reklamują trójmiejskie (i nie tylko) banki
Maciej Maleńczuk ma pieniądze z Meritum Banku, w Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych oszczędza serialowy ojciec Mateusz, a Tony Hyyryläinen - uczestnik programu "Europa da się lubić" - namawia do wzięcia kredytu hipotecznego w Nordea Banku. Już co drugi bank ma na swoim koncie reklamy telewizyjne z celebrytą. W ciągu kilku ostatnich lat instytucje finansowe namawiały do swojej oferty używając przynajmniej 50 znanych twarzy.
Od początku maja Meritum Bank prowadzi kampanię reklamową z udziałem Macieja Maleńczuka. W radiu, Internecie i na billboardach pojawiły się reklamy z pytaniem: "Skąd Maleńczuk ma pieniądze?"
- Zdecydowaliśmy się na nietypową kampanię, ponieważ jesteśmy nowoczesnym bankiem, który stawia na kreatywne rozwiązania. Chcieliśmy także zainspirować naszych klientów do refleksji, co robią dla pomnażania swoich pieniędzy i co jest dla nich najważniejsze w kontakcie z bankiem - mówi Joanna Krzyżanowska, wiceprezes Meritum Banku.
- Maciej Maleńczuk jest twarzą kampanii Meritum, gdyż doskonale pasował do koncepcji kreatywnej. Pan Maleńczuk to profesjonalista w swoim zawodzie i dobra marka muzyczna. Na udziale takiej osoby w kampanii banku nam zależało - twierdzi Bartłomiej Babicz, dyrektor departamentu marketingu Meritum Banku. - Do przekazu reklamowego wnosi autentyzm, bo jest znany ze swojej bezkompromisowości. W naszej kampanii Pan Maciej Maleńczuk jest sobą. Nie chcieliśmy "przebierać" artysty za kogoś, kim nie jest. Bank, aby być wiarygodny, powinien być autentyczny, również w przekazach reklamowych.
Na współpracę z popularnym aktorem Arturem Żmijewskim zdecydowały się z kolei SKOK im. F. Stefczyka. Aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem "pożyczkę godną zaufania". Znany aktor będzie twarzą kas kredytowych przez najbliższe 3 lata.
- Wszyscy znamy pana Artura z wielu ról, również w serialach, które w tej chwili są emitowane w telewizji publicznej. Okazuje się, że prywatnie pan Artur Żmijewski jest jeszcze bardziej ciepłą postacią - mówi Andrzej Sosnowski, prezes Kasy Stefczyka. - To osoba otwarta, komunikatywna, jest świetnym kompanem do dyskusji, do rozmowy. Jest po prostu wspaniałym człowiekiem.
Toni Hyyryläinen, znany z programu telewizyjnego "Europa da się lubić", wystąpił w dwóch kampaniach Nordea Bank Polska. W pierwszej namawiał do wzięcia kredytu hipotecznego, w drugiej reklamował polisy Nordea Profit Plus.
Angażowanie celebrytów do reklam usług finansowych nie jest wyłącznie znakiem ostatnich miesięcy.
- Wystarczy prześledzić minione pięć, sześć lat, żeby dostrzec zamiłowanie banków do zatrudniania sławnych osobistości. W tym czasie przynajmniej 17 banków wyemitowało spoty reklamowe z artystami, sportowcami oraz ludźmi show-biznesu, w których łącznie wzięło udział ponad 50 osób - twierdzi Michał Sardak, analityk Open Finance.
Zdecydowanym liderem pod względem liczby znanych twarzy jest Eurobank, który do jednorazowych występów zatrudnił już co najmniej dziewięciu aktorów i jednego piłkarza. Na liście znaleźli się między innymi: Katarzyna Figura, Janusz Gajos, Krystyna Janda, Michał Żebrowski i Rafał Mroczek.
Gwiazdy to oczywiście spory wydatek. Kilka miesięcy temu w mediach gruchnęła wieść o zarobkach Szymona Majewskiego, który występuje w reklamach PKO BP. Nieoficjalnie mówiono, że chodzi o 3,3 mln zł brutto. Po zapłaceniu VAT celebryta dostanie ok. 2,55 mln zł. Zarobki innych gwiazd są pilnie strzeżone i zabezpieczone tajemnicą handlową.
Mimo, że angażowanie celebrytów jest kosztowne, to na pewno nie pozbawione sensu. Bank Zachodni WBK przez trzy miesiące zeszłorocznej reklamy z Gerardem Depardieu założył ok. 144 tys. nowych kont. O sukcesie i ok. 200 tys. nowych klientów poinformował w maju Polbank, współpracujący z Justyną Kowalczyk. Co prawda wymagało to półtora roku, ale jak na bank, który dopiero niedawno przekroczył barierę 500 tys. rachunków osobistych, to dobry wynik. Nie inaczej jest w przypadku PKO BP, który o reklamach z Szymonem Majewskim mówi wyłącznie w kategoriach sukcesu - przez dwa miesiące kampanii bank założył ok. 135 tys. kont, z czego 84 tys. to nowi klienci.
Miejsca
Opinie (99) 5 zablokowanych
-
2011-05-31 14:17
art. sponsorowany (3)
ble
- 81 10
-
2011-05-31 14:25
przez kogo? (2)
- 5 3
-
2011-05-31 15:05
na pewno nie przez tych (1)
którzy mają kredyty w SKOKu
- 5 1
-
2011-05-31 17:29
art. pupolizny
- 0 2
-
2011-05-31 17:10
Celebryci reklamują banki, celebryci reklamują partie
a młodzi z wielkich miast na to wszystko się nabierają
- 3 0
-
2011-05-31 16:47
malenczuk ta obwisla faja.....
...z biegiem lat kolo staje sie coraz mniej wyrazny seksualnie teraz nie wiadomo kim on tak naprawde jest szumon majewski jest maksymalnie beznadziejny dzieki reklamom z tym panem szybciutko zlikwidowalem konto w tym banku i przenioslem do tego ktory sie nie reklamuje.........
- 6 0
-
2011-05-31 15:05
Ja nawet kremiku nie kupie (1)
jak reklamuje go jakaś aktoreczka co to pieknie gra jaki dobry kremik jest ha ha ha ! a bank jak da kilkaset tys.czy milion nawet za reklamę to pewnie na klienciku będzie chciał sobie to odbic dlatego nic z tego, nie ze mna bruno takie numery a banki te omijam na 4
- 7 0
-
2011-05-31 15:36
bruner
- 0 0
-
2011-05-31 14:27
Jesli się tylko da to obracajcie gotówką. (1)
raz - nie będziecie zinwigilowani, dwa - unikniecie głupich telefonów od namolnych telemarketerek w stylu " a mozę che Pan lokatę? A moze konto oszczędnościowe? a mzoe karta kredytowa?"
blee- 14 4
-
2011-05-31 15:26
Sama wygoda
Trzy - jak zajumają Wam portfel, to nie będą musieli zgadywać PINu ani ubierać kominiarki.
- 3 2
-
2011-05-31 15:10
...
Kiedyś aktorzy zapierali się rękoma i nogami, że nie będą brali udziału w reklamach. Mówili, że to wstyd. A tu nagle coś się zmieniło...
- 6 0
-
2011-05-31 15:07
mnie tam takie reklamy nie ruszają, najbardziej podatne na reklamę są kobiety i dzieci
- 7 0
-
2011-05-31 14:49
Jacy celebryci? (2)
Jacy to celebryci,zwykle jarzabki,ktorzy pala frana dla kasy.OLE!
- 14 1
-
2011-05-31 14:59
Jaki bank tacy celebryci
- 5 0
-
2011-05-31 14:55
wolonatriusz
a Ty pracujesz dla pieniędzy czy jesteś wolontariuszem ?
- 0 3
-
2011-05-31 14:56
nawet w serialik Klan
wcisnęli się z reklamą tzw.ukrytą banku! śmiech na sali jakie wyscigi o nas ja nie lubie jak banki rzucaja forsą na prawo i lewo i od takich banków uciekam.
- 7 0
-
2011-05-31 14:41
najlepszą reklamą było to ,,Bogdan mówi Bankowy'' (1)
- 2 3
-
2011-05-31 14:54
Bogdan mówi zbiorowy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.