• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coaching – uwolnij swoje marzenia

10 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Czym jest coaching? Jaka jest jego prawdziwa istota? Czy coaching to jedynie nowy trend, czy rzeczywista droga do osiągnięcia sukcesu?



Dobry coach sprawi, że jego klienci sami - dzięki przełamianiu barier - odnajdą drogę na szczyt. Dobry coach sprawi, że jego klienci sami - dzięki przełamianiu barier - odnajdą drogę na szczyt.
Definicji coachingu jest tak wiele, jak szkół, w których można się go nauczyć. Jednak, żeby zrozumieć, czym jest naprawdę, trzeba zagłębić się w jego istotę, dotrzeć do sedna. Coaching to proces wspierania rozwoju i utrwalania umiejętności klienta, przy pomocy coacha, poprzez obserwację, stawianie celów i zadań, regularne omawianie postępów i ćwiczenie nowych zachowań.

Ideą coachingu jest rozwój i uwolnienie potencjału klienta. Coach kieruje procesem zmiany, pozwala uwalniać myśli, po to, żeby klient sam odkrył, dokąd go zaprowadzą. Efektem coachingu jest osiągnięty sukces, definiowany osiągniętym celem lub po prostu rozwojem. To klient jest twórcą swojego sukcesu i autorem przyjętych rozwiązań, zawdzięcza go swoim kompetencjom, motywacji, konsekwencji. Coach sprawia, że klient wykracza poza swoje ramy myślowe, zmienia perspektywę. To wyzwala chęć stawiania nowych wyzwań i osiągania coraz wyższych celów. Coaching dotyczy każdej sfery życia. Rewelacyjnie sprawdza się w biznesie, gdzie marzenia zamienia się na cele.

Od stycznia tego roku na terenie Trójmiasta działa Gdański Oddział International Coach Federation (ICF) Polska, zrzeszający środowisko coachów. Główny cel to budowanie świadomości coachingu. Realizowane jest to w czasie profesjonalnych szkoleń, warsztatów i spotkań w szerszym gronie.

Poprzez działania PR kształtowany jest wizerunek coachingu, co wpływa na coraz większą wiedzę na jego temat. Badania dotyczące identyfikacji barier w korzystaniu z coachingu, oczekiwań dotyczących usług oraz świadomości i potrzeb coachingowych wykazały, że ponad połowa respondentów jeszcze nie miała styczności z coachingiem. Gdański Oddział ICF Polska chce to zmienić.

Gdański Oddział ICF Polska odbywa regularne spotkania, w każdy pierwszy wtorek miesiąca, na których formułowane są nowe idee, poruszane ciekawe tematy i zawiązuje się współpraca pomiędzy coachami. Spotkania są otwarte i wszystkie nowe osoby serdecznie zapraszamy.

Promując ideę rozwoju osobistego, organizujemy w Trójmieście profesjonalne szkolenia z zakresu coachingu. Są to szkolenia zarówno dla osób, które pragną zająć się coachingiem - poywalaj uzyskać umiejętności potrzebne do wykonywania tego zawodu i pozwalają o ubieganie się o certyfikację ICF, jak również dla osób chcących podnieść efektywność własnego działania, skuteczność zarządzania swoimi celami oraz zwiększyć swoje kwalifikacje interpersonalne.

Gdański oddział ICF Polska

ZOFIA GRUSZECKA - zarządza Gdańskim Oddziałem ICF Polska
e-mail: zofia.gruszecka@gmail.com
tel: 603 608 185
www.icf.org.pl

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (16) 1 zablokowana

  • tak to wygląda naprawde

    Czyli można sie nauczyć jak wciskac ludziom czwarty filar, ubezpieczenie czego tylko sie da, lokatę ze zniżką na karte debetową, ósmy telefon, dodatkowy niezbędny pakiet AC itd itd itd. A wszytsko w promocji i "w wyjątkowej limitowanej ofercie przygotowenej specjalnie dla Pana\Pani".
    Wytrenowani gogusie w garniturach za biurkami liczą kase dla swoich szefów za granicą i sie śmieją przez łzy na weekendowych spotkaniach integracyjno-motywacyjnych.
    I co ciekawe to działa a ludzie sie cieszą :))))))

    • 1 0

  • ?

    A coaching to nie było przypadkiem hobbystyczne jeżdżenie wielkimi autobusami?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane