- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (7 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
DCT zakończyło palowanie pod nowy terminal
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach
Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku.
DCT zakończyło obsadzanie konstrukcji nośnej, na której posadowione zostanie nowe nabrzeże. W sumie wbito 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony.
DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.
Prace związane z palowaniem prowadzono od lipca tego roku i zgodnie z planem miały zostać ukończone jeszcze w tym roku. Przez pierwszych 15 metrów pale były wbijane w dno przy pomocy młota wibracyjnego, następnie były dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. W tej chwili stopień zaawansowania prac na budowie to ponad 40 proc.
- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia - mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.
Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.
DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
Pierwsze pale drugiego nabrzeża w DCT.
Miejsca
Opinie (46) 7 zablokowanych
-
2015-12-04 20:34
od kiedy DCT to firma budowlana,przeciez to oni tych pali nie wbijali
- 28 1
-
2015-12-04 17:57
Brawo DCT
Brawo Gdańsk
- 38 15
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.