• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Co roku zrywam umowę. Dopiero jak dzwonią z ofertą "utrzymaniową" mogę rozmawiać. (4)

    Wtedy to oni się proszą.

    • 91 2

    • u mnie się nie sprawdziło (2)

      żadna z ofert nie była dobra, a co ciekawe ta najwcześniejsza była najlepsza, kolejne droższe, mniej oferujące
      efekt taki, ze minął okres umowy i została podpisana z innym domownikiem, jako nowym klientem, na najlepszych warunkach

      • 13 2

      • no to w takim wypadku kończysz współpracę (1)

        skoro im na tobie nie zależy, to po co z nimi się dalej bawić? Inni dadzą ci lepsze warunki.

        • 17 0

        • nie ma konkurencji w pobliżu

          ewentualnie coś z telekomów, ale droższe

          • 4 0

    • Kto oglada telewizję?

      Poza tym, jeżeli już to ich oferty są rodem z końca XX wieku. Po co mi "pakiety"? Ja chcę ten program ten ten i tamten i to mi sprzedajcie a nie jakieś panlkiety. Trzeba byc oslem żeby kopowac niepotrzebne pakiety, ale widać dużo takich oslow skoro wszędzie pakiety.... mi tam wystarczą sam internet bez żadnej Tv.

      • 6 1

  • UPC (4)

    Przecież nie trzeba co roku przedłużać umowy. Po okresie zobowiązania przechodzi się na umowę bezterminową i za telewizję płaci się 5 zł. więcej, zgodnie z regulaminem umowy zawartej wcześniej. Chyba że co roku liczysz na jeszcze tańszą ofertę.

    • 43 34

    • Kto w dzisiejszych czasach ogląda tv? (2)

      • 17 29

      • JA

        • 28 9

      • Moj Tata.
        Nie jestes pepkiem swiata przykutym do netu.

        • 11 2

    • UPC i ten ich koncentryk jak światłowód HEHE

      • 1 0

  • To podobnie jak z nowymi pracownikani (2)

    Firma bardziej dba o nowych pracowników ze strachu, że mogą się zaraz zwolnić. A stary pracownik i tak raczej zostanie.

    • 133 2

    • To się też bardzo zmienia ostatnio

      W branży w której pracuję też tak było do niedawna, ale potem odszedł 1 doświadczony pracownik, bo zarabiał po kilku latach pracy tyle samo co świeżynka po studiach, w dodatku leniwa. Po nim to już poleciało, w ciagu kilku tygodni odeszło kilka kolejnych osób. Nie żałują. Mój były pracodawca z wakatami i niedoświadczonym zespołem ledwo przędzie. Cóż, nie żal go, sam wybrał.

      • 55 0

    • A najlepsze są rozmowy o pracę

      Gdzie Ty po raz n-ty zmieniasz pracę i masz oczekiwania dwa razy wyższe od dinozaurów, którzy Ciebie rekrutują :) Wtedy jad zawiści dosłownie kapie na blat i już wiesz, że w tej firmie liczą się bierni i mierni, ale wierni :)

      • 15 4

  • (3)

    To tylko u nas takie hece.Podobnie w bankach,nie opłaca się być stałym klyjentem,lepsze oferty zawsze ma ten nowy...to dziwne bo zamiast dbać o stałego firmy mają to gdzieś.Podobnie sieci komórkowe.

    • 111 10

    • A woda jest mokra, a w nocy jest ciemno.

      • 11 1

    • (1)

      I znowu bajdurzysz!! Jestem klientem BG od jego powstania i wszystkie ewolucyjne zmiany. Na depozytach mam miłe 8,5%, trzeba tylko włożyć trochę więcej niż 5K.

      • 0 1

      • 8,5% do kwoty max 20k, na 3mce.

        Tak to wygląda w praktyce.

        • 15 0

  • Pierwsza umowa - nowy klient.
    Druga umowa - stały klient.
    Tylko tych zwykłych, na których dałoby się zarobić na utrzymanie firmy klientów nie ma.

    • 26 5

  • (9)

    Przecież wiadomo że chodzi o UP... Moja znajoma właśnie zrobiła dobry ruch i zmieniła na VE ... Za ofertę bardzo zbliżoną, rok za darmo a potem rachunek o połowę mniejszy.

    • 36 23

    • o polowe mniejszy niż za darmo? to będą dopłacać?

      • 20 2

    • Zamierzam zrobić to samo. Nie szanują klienta i tyle.

      • 1 0

    • ta i worek złota do tego

      • 5 0

    • Firma na U przynajmniej trzyma jakość usług (przynajmniej dotychczas). Firma na V ... Ma liczne grono wyznawców na forum reklamacyjnym. Czasami kilka złotych nie jest warte stresu i użerania z infoliniami.

      • 31 1

    • Vectra jest bardzo do d...

      Przestarzałe modemy itp. rwanie internetu nie polecam

      • 14 0

    • Klient ve

      Jakość usług słaba. Wzięłam pakiet tv i internet. Nie zostałam powiadomiona że to nie jest telewizja kablowa ani satelitarna, tylko jakaś usługa w chmurze. W rezultacie jak nie ma internetu, co nie zdarza się wcale tak rzadko nie mam też tv. Dodatkowo dostałam pilota którego nie bardzo umiem obsługiwać - nie ma cyferek tylko wybieranie głosowe. Zgłosiłam reklamacje. Dostałam zawrotne 5 zł. Nie wiem co zrobić z taką fortuną... ;)

      • 11 1

    • Firma na V stosuje obecnie niedozwolone zapisy umowne. "waloryzuje" ceny o wskaźnik inflacji a ty nie możesz zerwać umowy. Mi po miesiącu od podpisania umowy podnieśli cenę w oparciu o wskaźnik wzrostu cen za poprzedni rok. To była moja ostatnia umowa z tym operatorem.

      • 4 0

    • ale w Orange to samo!

      • 1 1

    • I już płacze, czy dopiero zacznie?

      • 0 0

  • (2)

    W UPS jest dramat przez 15 lat byłem w Polsacie a ten nadawca w swojej ofercie ma same powtórki i również nie ma bonifikaty dla klientów którzy odnawiają umowy ! Dogo a nic niema nawet przyrodnicze rarytas nie wiem za co nas tak golą . Po tej umowie już nigdy nie wezmę multipleksu od cwaniaków !

    • 48 4

    • Masz telewizję od firmy kurierskiej?

      • 31 1

    • Nic nie ma w tv a mimo to placisz? Po co? Tez bylem znudzony telewizja i najzwyczajniej w swiecie z niej zrezygnowalem. Zyje bez niej juz cwierc wieku i pewnie juz tak zostanie.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Jest kilka złotych i działających zasad (45)

    1. Nie zawierasz umowy na dłużej niż rok
    2. Po tym roku nie zgadzasz się na warunki oferowane przez konsultanta
    4. Czekasz na telefon z działu utrzymania klienta, nie gadasz z działem sprzedaży
    5. O ile mieszkasz w rejonie działania innych operatorów, nie bój się zmian
    6. Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku
    7. Nie zauważyłeś, że nie ma pkt 3

    • 305 33

    • (4)

      Zauważyłem :/

      • 47 7

      • Zauważyłeś, a i tak dajesz się dymać na umowach (3)

        • 23 6

        • Ale nie tak grubo jak ty (1)

          • 12 5

          • Ale wyczekał z odpowiedzią

            • 0 1

        • To w tej wypowiedzi jest zawarty gdzieś tekst

          Że jak nie zauważysz że nie ma pkt 3 to płacisz drożej?
          Szaleju się najadłeś?

          • 22 1

    • W przypadku internetu dostawca ma praktycznie monopol (7)

      Więc oni mają to gdzieś czy sie ktoś zgodzi czy nie bo wiedzą że i tak do nich wróci, albo będzie wisiał na jakimś beznadziejnym łączu od "konkurencji"

      • 9 39

      • (6)

        Sam te bzdury wymyśliłeś?

        • 18 9

        • Co jest bzdurą? (5)

          Masz jednego głównego dostawcę na całą Polskę z najlepszą ofertą, reszta ofert jest beznadziejna- albo kiepski internet z limitami, albo o wieke droższy, albo nie obsługują twojej okolicy. Czego nie rozumiesz?

          • 10 33

          • Łoo dżizas, gdzie ty mieszkasz (4)

            Że masz tylko jedną sensowną ofertę

            • 30 6

            • W centrum lolku (3)

              Sensowna oferta jest jedna jedyna a jak chcesz cos od konkurencji, to żeby zrobili dziurę na kabel na wyremontowanej klatce, trzeba zebrać podpisy na zgodę wszystkich właścicieli mieszkań i dostarczyć plan wykonania od administracji. Chyba nie muszę dodawać że jest to mission impossible.

              • 25 16

              • To chyba centrum Kartuz (2)

                Jak mieszkasz w centrum czegoś porządniejszego, to nie masz tam wielkiej płyty. Masz albo nowe budownictwo (a tam szafty na sieci teleinformatyczne) albo starą kamienicę (a tam nieużywane kominy z czasów ogrzewania węglowego) z dostępem od podziemi, czyli tam, gdzie jest wejście instalacji do budynku. I teraz włącz myślenie.

                • 10 18

              • Tak tak, wyprowadź się w końcu od rodziców i spróbuj sam to załatwić

                Wtedy przestaniesz bełkotać. A oferty lepszej od monopolistów i tak nie znajdziesz. Ale co ty możesz wiedzieć o tym , jak u ciebie mama takie rzeczy załatwia, żebyś mógł tu śmierdzieć wirtualnie :(

                • 7 11

              • już widzę, jak firma specjalnie tylko dla ciebie robi wykop od studzienki na ulicy do piwnicy i rewizją ciągnie na twoje piętro :)

                większość kamienic korzysta z upc ze skrzynkami na korytarzach - tak samo jak większość bloków kiedyś miała wiązki kabli przyklejone do balkonów - bo się prowadziło z zewnątrz

                • 16 0

    • A w czym jest lepszy światłowód? (13)

      • 10 12

      • Nie jest podatny na zakłócenia (10)

        Oferuje większe prędkości przesyłu, więc lepszy obraz i szybszy net

        • 23 11

        • Niestety decydujący jest ostatni odcinek - i tutaj w blokach masz małe pole manewru.

          • 21 4

        • (3)

          I co, będziesz rozkuwał ścianę pod światłowód? A co, gdy mieszkasz w bloku?

          • 12 5

          • W większości bloków już masz światłowód pociągnięty w szachtach (2)

            Kwestia doprowadzenia przewodu do mieszkania. Zaden problem, ale histerycy boją się dziurki w ścianie.

            • 18 11

            • Taaa? Od którego roku?

              • 8 3

            • Coś ci się potwornie pomyliło

              • 7 2

        • ale jest on zakończony urządzeniem dostawcy...

          i korzystasz z sieci na jego zasadach.

          • 5 2

        • Ale koncentryk RG11 może dać 10Gbps (2)

          Po co komu w mieszkaniu więcej?

          • 13 2

          • W jedna stronę tylko ;) (1)

            • 1 1

            • po co w drugą więcej niż 40 mbps?

              • 4 1

        • To prawda ale wiekszosc ludzi tego nie potrzebuje. Np moje łącze na koncentryku spokojnie wytrzymuje obciazenia generowane przez jednoczesne 2 sesje teamsow, prace zdalna, youtube i jakis podcast. Wszystko w tym samym czasie. Nie wiem jakie mam predkosci bo zapomnialem i w sumie wszystko mi dziala jak nalezy wiec malo mnie to interesuje. Od kilkunastu lat place tyle samo, wiec w zasadzie place coraz mniej.

          • 18 1

      • Światłowody powodują raka oczu (1)

        laserami świecą po oczach gdy śpicie
        i programują by głosować na jedyną słuszną partię

        • 2 3

        • Czyli którą? Bo są dwie...

          • 3 1

    • Rozkujesz ścianę pod światłowód?

      • 6 11

    • Nie, to ty źle ponumerowałeś punkty.

      • 17 2

    • Chciałbym zobaczyć jak negocjujesz cenę internetu xD (1)

      by ci powiedzieli grzecznie żebyś wy**lał

      • 3 11

      • o ile cena internetu bedzie stała to jak sie nie odezwiesz to tak bedziesz miał, jak powalczysz to dołożą Ci chocby jakies pakiety TV, stremingi czy inne pierdoły...niby nic a zawsze coś

        • 1 0

    • Brawo!

      Ludzie nie czytają umów a potem płacą i płaczą

      • 7 1

    • Korzystaj ze światłowodu a nie instalacji na koncentryku (2)

      o ile masz takie możliwości, bo wielu ludzi nie ma nawet tego drugiego.

      • 0 2

      • (1)

        Od którego roku deweloper doprowadza światłowód do każdego mieszkania w bloku?

        • 1 0

        • Bl

          U siebie mam od 2017

          • 0 0

    • Nie zgadzasz się na punkt 2, patrz punkt 3.

      • 1 0

    • zmyślasz

      • 0 1

    • To działało kiedyś... (3)

      Teraz zdarza się że nie dzwonią z działu utrzymania... a nawet odmawiają podłączenia kablówki mimo że wcześniej było to możliwe i działało - 2 lata temu monter z UPC się obraził (obraził się gdy zapytałem gdzie mi się pakuje bez maseczki) więc autorytatywnie stwierdził że kabel w pionie słaby i do wymiany - UPC zamiast przysłać innego montera przysyła tego samego bo ma jakichś podwykonawców firmy-krzaki z takimi dziadami
      To raz
      Dwa to w marcu dzwonił do mnie konsultant z Vectry z propozycją przedłużenia umowy i zaoferował mi warunki przedłużenia umowy... jak dla nowych klientów - do tej pory się zastanawiam jak to możliwe
      Trzy to
      zamiast cyrografów można dziś szukać po prostu stale korzystnych ofert np. nju

      • 0 5

      • Dobrze zrobił

        • 5 3

      • Do mnie przysłali byłego blacharza.

        Czułem się jak u prawdziwego mechanika.

        • 5 0

      • Jak za brak maseczki go zrugałes to nie dziwię się że wziął Cię za oszołoma i nie chciał nic robić

        • 5 0

    • W tych czasach to ty dzwonisz bo ci zależy żeby mieć dalej usługę

      A nie oni do ciebie xD
      Skończyło się.
      Kiedyś zamawiałem kilka razy rozmowę z konsultantem bo chciałem przedłużyć umowę i myślisz że ktoś zadzwonił?

      • 5 1

    • Play (dawna UPC).... (1)

      ... narzuca termin przedluzenia umow, są to dwa lata.

      • 3 2

      • Polsat cyfrowy tez

        Nie ma opcji na rok, do tego w punkcie obsługi bezczelnie kłamią. Niestety dałam się tak zrobic w punkcie w centrum Gdyni blisko hali. Za dodatkowy dekoder przenośny miało być 1 zł jednorazowo (i nie używać go) i dzieki temu przez cała umowę 10 zł taniej niż dotychczas. Taniej było przez 3 miesiące, potem cena jak wcześniej. Do tego przypadkiem wśród stosu papierów z zasadami użycia nie dostałam umowy głównej, a ponieważ mam daleko i jestem ograniczona ruchowo, nawet nie chce już wyjaśniać, płace tyle, co wcześniej i trudno. Na pewno jednak więcej nie skorzystam z ich usług.

        • 0 0

    • Ale Ty mądry jesteś

      1. Nie tylko nie zauważyłem ze nie ma punktu 3 ale nie zauważyłem wszystkich pozostałych punktów bo to nie ma żadnego znaczenia.
      2 Punkt 4 jest śmieszny jak nie przedłużysz umowy to ona przedłuż się automatycznie i do tego czasem na gorszych warunkach, więc możesz się nie doczekać na ten telefon.
      3. Punkt 6 to fantazje bo sieć w budynku często jest w gestii zarządcy budynku i nikt Ci światłowodu od głowicy w piwnicy np. na 10 piętro ciagnął nie będzie.

      • 2 0

  • (3)

    Pracowałem kiedyś w takiej pomarańczowej firmie telekomunikacyjnej z siedzibą przy Długiej w Gdańsku. Siedzibę tam miał jej call center. Jako, że było to prawie 10 lat temu, zarobki były liche, etat niepełny, a 90 procent pracowników robiło na smieciowkach. Rotacja ogromna, średnio co 3 miesiące wymieniło się 70 procent zespołów sprzedażowych. Jeśli chodzi o materię traktowania stałych klientów, to było mi ich szkoda, bo polityka i misja mojego działu było podwyższanie im abonamentów przy przedłużaniu umów, w nagrodę że zostali :) do tego czasem trzeba było dosprzedac na siłę rozowe etui z innego magazynu(dosprzedaz bezdetow od firmy zewnętrznej), no i tym podobne akcje:) To jest powszechna praktyka wszędzie, ale sprostanie temu przy mocno ofensywnych ofertach konkurencji było iście tytaniczny zadaniem. Siedziałem z resztą w różnych telefoniach i schemat relacji firma-klient zawsze jest taki sam. Zwab kitem nowego-frajera, może posiedzi u nas te 2/4 lata a potem odfrunie do konkurencji, po czym cykl zatoczy koło, obrazi się na konkurencję i na chwilę wróci do nas. Tak to wygląda wszędzie. Nie wazne czy mówimy o kablówkach, telefonii, czy jakimś innym abonamentom. Pamiętajcie, że banki, telefonie oraz inne cuda to korporacje. Korporacyjny sens bytu to generowanie zysku dla akcjonariuszy. Konsument to tylko frajer do dojenia:)

    • 148 2

    • Teraz ta pomarańczowa firma ma inną strategię, lepiej nastawili się na stałych, przynajmniej ja mam takie doswiadczenie

      może masowe rezygnacje kilka lat temu ich tego boleśnie nauczyły.

      • 12 1

    • Stare wciskanie kitu na wzór firm z USA, że firma ma "misję". A pracownicy dla realizowania misji

      będą oczywiście pracować za mniej, tak będą czuć się ważniejsi ;-)

      • 13 0

    • U zielonych jest to samo..

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    ja tam często zmieniam, to samo z ubezpieczeniami itp. (2)

    albo jak umowa zbliża się do końca, to długo zwlekam z jej przedłużeniem i nigdy nie przyjmuję pierwszej oferty. Pierwszy raz dzwonią i słyszą "nie wiem, musze się jeszcze zastanowić". Drugi raz dzwonią, nie odbieram. Trzeci raz dzwonią "jeszcze nie wiem, czy przedłużę, zastanawiam się nad innym usługodawcą...". I tak do momentu, aż usłyszę "specjalna oferta", co najmniej porównywalna z tą dla nowych klientów. Zawsze skutkuje, polecam.

    • 297 5

    • I Ty myślisz, że my operatorzy tego nie wiemy? xD

      Istny Ben Lopez z Ciebie normalnie.

      • 18 34

    • Po zakończeniu promocyjnej umowy nie przedłużamy ani nie rezygnowałam. Nie wyłączyli i teraz mam bezterminowo tylko o 5,- zł drożej od tej z promocji.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane