• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • Byla klientem UPC od ponad 10 lat,zero promocji ciągle tylko rachunki podwyższali i w końcu im podziękowałam,potem dzwonili kilka razy dziennie ale juz nigdy nie chćę nic od nich

    • 24 0

  • Xxx

    Zwróćcie uwagę zawsze jak coś proponują czy większy internet
    lub więcej programów trzeba zawsze coś wziąć jakieś gówienko na trzy miesiące w promocji. Potem się z tego wylogować lub płacić frycowe czy nigdy nieoze być bez wciskania klientom dodatkowych kitów. Pewnie nie marketing jest drapieżny i ściągamy z klienta co tylko się da na maksa.

    • 16 0

  • To tak jak w banku .Trzeba niestety

    zerwać umowę lub zakończyć współprace. Wtedy odezwą się po chwili z lepszą ofertą. Klient złapany to jak ryba wyjęta na brzeg .Energię skupiają na złowieniu następnej.Tak samo niestety przy kupnie mieszkania .Z początku traktują cię jak króla ale jak tylko wpłacisz zaliczkę to nie eymienią ci nic choćby I za 10 zł trzeba się wtedy użerać.

    • 10 0

  • XXX

    Od kilku lat mam wywalczoną, dobrą (dla mnie) umowę w jednej z sieci. Od wtedy używam już tylko asertywności. A sieć próbuje wszystkiego, żeby zmienić ten stan rzeczy ... Najlepsze jest, kiedy ( co parę miesięcy) wydzwaniają z ofertą "przejścia na umowę stałą" - mam taką u nich od wielu lat. Walczyć o swoje !!!

    • 13 1

  • proste stary juz jest

    a nowego trzeba zdobyc ale powinniśmy wycofywać sie i uciekac od cwaniaczków

    • 6 0

  • Zrezygnowałem z kablówki. (2)

    TV mam z internetu.

    • 10 2

    • (1)

      I okrzyk "goooool!!" zza sciany 3 sek przed tym gdy u Ciebie padnie bramka - w pakiecie :)

      • 0 6

      • nie robiłoby mi to dużej różnicy

        • 7 0

  • Wszędzie to samo

    Jedynym wyjściem jest zmieniać dostawcę usług i co roku być nowym klientem.

    • 6 0

  • Pani Krystyno, inflacja !?!

    500 dobrze na konto wchodzi ale trzeba oddać

    • 6 2

  • Od paru lat jestem w Vektrze. Chciałam nowy modem- nie przysługuje mi, bo już mam stary. Cena też droższa za tv i internet. Dlatego zrezygnuje. Dla starych klientów brak promocji.

    • 20 0

  • stały

    w bankach jest tak samo

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane