• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • Najgorsza Energa która łamie umowy! (2)

    Zakrywając się pistarczą

    • 34 6

    • (1)

      W jakim sensie łamie umowy? Ja niczego takiego nie zaobserwowałem. Umowę mam standardową.

      • 0 2

      • Jaką standardową?

        G12W nagle nie jest 2 taryfowa.
        Max stawka przez 24h

        Rachunki x 2 w porównaniu z tym co było!

        Brawo PiS

        • 3 0

  • Tak działa handel

    Trzeba czymś skusić frajera aby kupił, a potem już z górki.

    • 16 0

  • Gdy w społeczeństwie Jelen symbolem głupstwa to więcej rozmawiać nie ma o czym

    • 7 1

  • Trzeba zrywać umowy

    Najwyżej będziesz dzień bez tv czy internetu a ofert jest tyle że zawsze coś się znajdzie. I oferta lepsza i nowa itd. Polecam

    • 22 1

  • OO

    Call center to jest straszna praca wydzwanianie do ludzi i nagabywanie wedle wytycznych pracodawców na różne rzeczy ludzie mają już tego dosyć.
    Na pytanie skąd pani ma mój numer odpowiadają system wylosował nie ma czegoś takiego przy Rodo to jest karalne takie tłumaczenie.
    Umowy nowym klientom trzeba wcisnąć więc się słodzi równo by załapać klienta a stary klient ma pod górkę bo siedzi w tych starych umowach a zerwanie grozi durną karą.

    • 21 0

  • Gdynia - Maxnet

    W Gdyni tylko Maxnet. Uczciwie i solidnie.

    • 5 8

  • Szpilek (12)

    Uwielbiam artykuły czytelników i ich gorzkie żale .

    Niedawno czytelniczka portalu użalała się na rynny ,teraz kolejna kobieta żali się na kablówkę .

    Obstawiam ,że kolejna kobieta będzie użalać się na brak deszczu.

    • 5 46

    • Bo kobiety myślą i wiedzą że ktos z nimi pogrywa (2)

      Faceci ciężko orientują się w rzeczywistości i generalnie można im zrobić na głowę wszystko i nie zauważą

      • 6 1

      • Szpilek (1)

        Ja nie pogrywam z kobietami...

        Chyba Pani niczego mi nie zarzuca ?

        PS Bardzo dobrze orientuje się w rzeczywistości lepiej niż kobieta.

        • 0 7

        • Szpileczka

          Czyżby przecież szpilka ma za mały lepek żeby mysleć

          • 1 0

    • Szpilek (6)

      A tak w ogóle to przepraszam, że jestem głąbem. Taki się urodziłem i nic nie poradzę, że piszę brednie.

      • 4 1

      • Nie przejmuj się. Po prostu już nic nie pisz (1)

        Ludzie mają cię dość.

        • 4 0

        • Szpilek

          Zawsze będę pisał.Widze ,że wielu uwielbia czytać moje komentarze .
          Mam tutaj sporo fanek czytające moje posty.

          • 1 4

      • Szpilek (3)

        Podszywasz się
        pod mój nick.

        Ja używam sporadycznie damskich imion się nie nicków.

        Kobiet o takich imionach są tysiące .Natomiast Wy zawsze myślicie ,że post z jakimś imieniem jest do Was.

        Świadczy to jedynie o jakiś ukrytych fantazjach związanych z moją osobą.

        Gdy ktoś podpisuje się Michał ja nie zwracam na to uwagi.

        Hehe

        • 1 3

        • (2)

          Tabletki weź i do spania.

          • 0 0

          • Szpilek (1)

            To Ty...Niesamowite.Widac ,że dlugo TV oglądałaś pewnie promocja byka dla nowych klientów Netflixa.

            • 0 0

            • Nie podszywaj sie pod szpilka i tak wszyscy wiemy ze dr Svencjusz to stary szpilek

              • 0 0

    • Deszcz (1)

      I masz rację dlaczego nie ma deszczu. Lubię jak pada bo mniej Januszów na plażach. I mniej smrodu na ulicach. Czemu nue na deszczu chce deszcz

      • 0 0

      • Oj przydałby się, przydał

        Jest szansa, że popada od czwartku do soboty włącznie. O ile prognoza się sprawdzi oczywiście :)

        • 0 0

  • Potwierdzam (1)

    Tak niestety jest. Wychodzi na to, że przy zakończeniu umowy najlepiej przejść do innej firmy gdzie się będzie "nowym" klientem. Może niech UOKIK się wypowie

    • 21 0

    • pod warunkiem, że jest gdzie przejść

      • 2 0

  • Artykuł roku

    Gratulacje

    • 9 2

  • To samo

    Jest w ubezpieczeniach. Pracuje jako agent na własnej działalności. Od kilku lat skladki wzowieniowe agresywnie poszły w górę, szczególnie po pandemii. Uczciwie uprzedzam Klientów, że to skok na kasę. Proponuję im poszukać alternatywy u konkurencji albo...przerwać umowę na dwa miesiące i wrócić na nowych warunkach. Klienci doceniają te szczerość i często przerywają, po czym wracają do mnie, jako nowi, zadowoleni Klienci. Nie rozumiem tej robujnickiej polityki podwyżek. Stosuję różne triku, żeby utrzymać Klientów. Nie zmuszam ich na siłę do pozostania. W starciu między firmą, która reprezentuje, a Klientami, zawsze stoję po stronie tych ostatnich.

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane