• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

Joanna
10 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (260)
Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym. Nowym klientom usług na dostawę tv i internetu oferowane są dużo lepsze warunki niż tym stałym.

Klientką jednego z dużych dostawców internetu i telewizji jestem od 10 lat. Umowę przedłużam co roku i co roku przeżywam z tego powodu mękę, walcząc o nowe warunki, które nie zrobią ze mnie jelenia - pisze nasza czytelniczka. Pani Joanna zastanawia się, dlaczego stali klienci traktowani są przez dostawców multimediów gorzej niż nowi.



Czy jako stały klient danego dostawcy usług multimedialnych jesteś traktowany(a) gorzej niż nowi?

Zdecydowałam się podzielić swoimi przemyśleniami, bo ostatnio - przy kolejnym przedłużaniu umowy na dostawę kablówki i internetu - coś we mnie pękło.

"Co roku muszę straszyć zerwaniem umowy"



Kolejny rok z rzędu, by uzyskać w miarę akceptowalne warunki, musiałam straszyć zerwaniem umowy, bo co roku chcą mi wcisnąć mniej za więcej lub to samo, z czego korzystałam dotychczas, za sporo większe pieniądze.

No więc negocjuję, targuję się, tracę czas na dyskusję z kilkoma różnymi doradcami tej samej firmy, bo każdy z nich proponuje co innego. Zawsze jednak dużo drożej, niż gdybym była nową klientką.



Tymczasem klientką tego samego dostawcy jestem bez przerwy od 10 lat i co roku dostaję znacznie gorszą propozycję oferty, niż gdybym była u nich nowa. Chyba nie tak powinno wyglądać dbanie o stałych klientów, którzy od wielu lat dają firmie zarobić. Nowi dziś są, a jutro może ich nie być. Dlaczego więc mają być traktowani na preferencyjnych warunkach?



Może jestem naiwna, ale zawsze wydawało mi się, że o stałych klientów szczególnie warto dbać. Tymczasem zdecydowanie lepsze oferty zawsze proponuje się nowym.

Różnica w cenie miesięcznych opłat między tymi samymi warunkami świadczonych usług dla stałych i nowych klientów potrafi wynieść od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych. Gdy przemnoży się to przez liczbę miesięcy w roku, wychodzi całkiem pokaźna kwota.

Złote góry za półdarmo dla nowych



Oczywiście rozumiem, że nowych też jakoś trzeba skusić. Niepojęte jest jednak dla mnie to, że robi się to kosztem klientów stałych, a przynajmniej takie mam wrażenie.



Co roku więc, przy przedłużaniu umowy, muszę walczyć o swoje, ale mam już dość. Chyba rzeczywiście lepiej będzie w końcu obecną umowę zerwać i iść gdzie indziej, jako nowy klient. Wtedy dostanę zapewne złote góry za półdarmo.

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Nazwy dostawcy, z którego usług korzystam, celowo nie podaję - z rozmów ze znajomymi wiem, że takie podejście do stałych klientów to nie żaden wyjątek stosowany tylko przez tę daną firmę, a powszechna praktyka stosowana w branży.
Joanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    UPC to już jest tylko dla starych klientów. Odkąd przejęło ich Play to nowa oferta jest do kitu.

    • 43 0

    • Dokładnie

      UPC naprawdę przez ostatnie 10 lat zrobiło się ok i podniosło standardy jednocześnie miało przystępną dla klientów ofertę.
      Teraz tylko czekam na sztuczki Play'a, aby podwyższyć "starym" abonament

      • 3 0

  • tak jest w UPC i NC+ (1)

    brak dbałości o wieloletniego klienta , zawsze próbują coś wcisnąć niby w promocji , a po podsumowaniu jest drożej i mało atrakcyjna oferta

    • 41 0

    • Tak jest wszędzie

      Widocznie firmom z badań wychodzi, że to najlepsza strategia. Ludzie są leniwi i pewnie większość stałych klientów, z wygody i przyzwyczajenia, zostaje i płaci więcej. Część się wkurzy i odejdzie, ale suma summarum pewnie firmom bardziej się opłaca doić starych. Dlatego trzeba grać w ich gre, i albo naprawdę odejść do konkurencji albo tak dlugo zwlekać z nową umową, aż sami zaproponują lepsze warunki.

      • 7 0

  • (2)

    Gorzej jak w danym miejscu jest tylko jedna firma, a inni się nie kwapią mimo iż weszły przepisy pozwalające na korzystanie z istniejącej infrastruktury innej firmy.

    • 26 0

    • Nie bój nic (1)

      Jak na dobre wejdzie 5G, będzie można na mobilnym modemie odbierać HD wszędzie gdzie chcesz.

      • 9 0

      • Telewizor stoi cały czas w tym samym miejscu od 10 lat.

        • 4 0

  • Czyżby UPC?.. (3)

    Mam wrażenie, że UPC ma najgorsze warunki dla stałych klientów. Już na stronach internetowych niektórych operatorów widziałem tańsze oferty dla dotychczasowych klientów, więc inne sieci chyba mają lepsze podejście.

    • 43 2

    • (2)

      Najgorzej ma Multimedia/Vectra z dopiskiem w umowie iż dwa razy w roku może podnieść ceny. Już raz w tym roku podnieśli, w trakcie trwania umowy.

      • 16 0

      • odkąd zrezygnowałem z multi jestem szczęśliwym człowiekiem

        czasem nie przedłużenie umowy to najlepsze rozwiazanie.

        • 7 0

      • Tylko nie V..., ludzie

        • 5 0

  • (3)

    do plusa naleze od samego poczatku,dlatego ze pamietam bylo wtedy w gdansku trzech operatorow i dwoch z nich chciala nie wiadomo jakich dokumentow a w gdyni wieczorem wstapilem do siedziby plusa i chcieli tylko dowod osobisty i po dziesiesieciu minutach mialem podpisana umowe i komorke . tego nie zapomne!!!!!!!!!!!!!!

    • 21 2

    • i byłoby spoko gdyby nie fatalny zasięg plusa (1)

      • 6 3

      • Zgadzam się z obydwoma postami.

        Bardzo łatwo było podpisać u nich umowę. Ale zasięg w rejonie Białogóry mają beznadziejny. Niemniej walczyłem. Znajomi mówili weź przenieś się do Play, problemy odejdą w przeszłość. A mnie żal było odchodzić od tych, którzy kiedyś, na samym początku, okazali się tacy fair. No i pisałem prośby, aby ktoś się zainteresował, przysłali pomoc techniczną, która by sprawdziła siłę sygnału. Odzew, nie powiem był, ale tylko tyle, że się zajmą. Się nie zajęli:). Po 3 miesiącach się częściowo poddałem. Dziś Żona ma rewelacyjną łączność telefoniczną i internetową w Play, a ja...mam święty spokój:), ale w Plusie.
        Choć, aby móc czasem gdzieś zadzwonić, to kupiłem sobie Play'a takiego dla dzieci...na doładowania.

        • 3 2

    • No tak, ale najgorszy kablowy internet jest lepszy od najlepszego mobilnego.

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowego klienta trzeba pozyskać, zatrzymać (22)

    a stary klient jest od lat. Trzeba przyjść do nich i postraszyć rezygnacją to od razu coś zaproponują z bonusem, no może nie zawsze , ale często to działa.

    • 390 11

    • Działa (6)

      Też tak już robiłam

      • 34 1

      • To nie jest 'straszenie' zerwaniem umowy... (4)

        Wielokrotnie nie udało się 'postraszyć' i umowę po prostu rozwiązywałem z dniem wygaśnięcia, zamawiając jednocześnie nową na brata albo mamę/tatę...

        ;)

        Jak mówi stare polskie przysłowie: Jak Kuba Bogu tak Jakub do Michała :D

        • 17 1

        • A jak Ci zabraknie czlonkow rodziny... (2)

          ...na kogo bedziesz zamawial?

          • 1 9

          • Na słupa.

            • 8 0

          • Dziwne pytanie.... po roku znów na siebie...

            Nie jestem już klientem przecież ;]

            • 14 0

        • To dziwne bo niektorzy operatorzh mają karencję

          Karencja (okres odczekania) wynoszący 1 miesiąc ale... pod adresem. Wiec "na brata" na nic sie zda. Ja po prostu zmieniam co rok a to jeden operator a to znów drugi. I tak w kółko

          • 2 0

      • Nie działa

        Na pewno mam i wiele wyższy rachunek niz nowy klient, tylko o tym nie wiesz

        • 1 2

    • Dlaczego stali klienci są traktowani gorzej niż nowi?

      Z tego samego powodu, co mężowie przez żony i odwrotnie.

      • 53 5

    • (7)

      przyjść do nich czyli gdzie? salony upc zostały zamknięte, zresztą ubezpieczalnie jeżeli chodzi o OC robią dokładnie tak samo

      • 24 1

      • No właśnie i tu jest problem (3)

        niedługo wszystko będzie online. Zero kontaktu z człowiekiem do tego dążymy. Zgroza.

        • 39 0

        • W przypadku Play (dawna UPC).... (2)

          ...juz to sie stalo. Polikwidowali punkty w galeriach, zostalo tylko biuro w Oliwie.

          • 4 2

          • Tak?

            • 1 0

          • polikwidowali już kilka lat temu

            zanim play ich przejęło

            • 0 0

      • Złóż wypowiedzenie to sami się do Ciebie odezwą. (1)

        • 27 0

        • do mnie zadzwonili dwa miesiące po zamknięciu konta

          i zdziwieni, że nie podobały mi się ich usługi:)
          ale to bank:)
          poza tym lepiej jest złapać raz na parę lat dobrą ofertę, a ona przechodzi na czas nieoznaczony i nie szukać niczego lepszego, bo niczego lepszego nie będzie przez kilka lat; ewentualnie parę niepotrzebnych rzeczy więcej za większą kasę. ale jak masz już internet i telefon z nieograniczonym internetem (i sam kupujesz swoje sprzęty raz na parę lat bo w 99% przypadków wychodzi taniej) to naprawdę niewiele mogą Ci zaoferować:)

          • 1 0

      • Dlatego właśnie pozamykali te salony. Nie ma salonu, nie ma z kim negocjować.

        • 0 0

    • mam 30 letnie dośw. ,a nie 10 letnie... (1)

      wszystkie firmy z tych branż działają na tej samej zasadzie :
      1. złowić klienta jak najmniejszym kosztem (bonus, promocja)
      2. doić ile się da
      W punkcie drugim dochodzi do głosu klient, któremu przedstawiana jest droga oferta. Od tego czy i jak marudzi to cenę może sobie zbić, ile ? Często sporo, gdy konkurencja jest duża... gdy konkurencji nie ma to klient płaci "jak za zboże".
      P.S. Nie każdy wie , ale w niektórych firmach da się podpisać kolejne umowy , a w zasadzie nie podpisywać przechodząc na czas nieokreślony w dotychczasowej cenie. Nie wiem czy przypadkiem firmy nie są prawnie jakoś zobligowane do tego i czy nie stosują jakiś wpół legalnych kruczków , aby tego unikać....

      • 13 1

      • samoprzedłużanie umow jest już usankcjonowane. Orange nawet dostało karę za to.

        • 11 0

    • Poszłam przedłużyć umowę i powiedziałam "co mi możecie zaproponowac, żebym nie przeszła do konkuencji", okazało sie, że mogą zaproponować takie same warunki jak w poprzedniej umowie, zgodziłam się bo były ok

      • 4 2

    • Nie działa, (1)

      j.w

      • 0 3

      • Działa, ale nie zawsze

        Znam takich co tak zrobili i zadziałało

        • 0 1

    • Zatrzymany nowy klient staje się klientem starym.

      • 0 0

  • Standard chyba u wszystkich operatorów.

    Ale wystarczy z nimi grać na zwłokę i mówić o innym operatorze to można dostać więcej za mniej.

    • 18 0

  • Wystarczyć oświadczyć, że się nie przedłuża umowy, a dział utrzymania klienta sam przedstawi mega dobrą ofertę. sprawdzone.

    • 25 0

  • Ja bardzo współczuję pracownikom call center, którzy przychodzą do pracy, (4)

    żeby wciskać starym klientom nowe umowy na gorszych warunkach. I żeby temu zaradzić, wysyłam bez dyskusji pisemne wypowiedzenie.
    Po jakimś czasie dzwoni pracownik z innego działu z korzystną ofertą i wszyscy są zadowoleni. Takie mam doświadczenie.

    • 55 0

    • u mnie nie zadziałało :( (2)

      • 3 4

      • Widocznie miales slaby pakiet (1)

        I stwierdzili, że o takiego leszcza nie warto zabiegać

        • 3 1

        • śmieszy mnie ten protekcjonalny ton

          ale kulą w płot
          ja nie chciałem płacić więcej i wolałem by coś mi pozabierali z tych pakietów, z których i tak nie korzystam, oni że tak się nie da
          więc rezygnacja i koniec umowy
          a po kwartale znów byłem nowym klientem i miałem to co chciałem za cenę którą akceptowałem

          • 5 0

    • Ukraińcy dostają tel.za 1zł

      Tak samo z żywnością w koszykach ,hehe Ukraina kraj najbogatszy w żywność a jedzenie wysyłają hehe śmiechu warte.

      • 4 9

  • (6)

    Bylam abonentką NC+ 4 lata.
    31 maja 2023 skończyła mi się umowa, wypowiedziana miesiąc wcześniej.
    Chryste Panie ile wydzwaniania i "intratnych" ofert... - najwyżej 10 zł w dół, a miałam pakiet Superpremium.

    A na koniec dobry smaczek - w Galerii Bałtyckiej gdzie dawałam wymówienie - kierownik salonu nakazywała przywieźć wszystko włącznie z anteną satelitarną. W CH Riviera, gdzie faktycznie dokonałam zwrotu mało mnie nie zeżarto gdy panna za ladą zobaczyła antenę - bo niby nie mają mozliwosci utylizacji (!).
    Cóż powiedziałam krótko :
    - Skończyłam z Wami, żelastwo otrzymałam od Was, także oddaję. Co z tym pani zrobi, nie mój biznes.

    I zostawiwszy ją z tym, zbrojna w kwit zdania sprzętu, wyszłam spokojniutko.

    • 60 0

    • Szpilek (5)

      Przepraszam za wścibskość.Zastanawiam się czy Pani z tą anteną satelitarna poruszała się po centrum handlowym jak wiking na polu walki ?
      Hahah

      • 6 1

      • (1)

        Raczej jak Asparanoiks - na tarczy.

        • 5 0

        • Szpilek

          Dziękuję za wyczerpująca wypowiedź .

          • 2 1

      • Niosłam w lewej dłoni, trzymając za ten element gdzie spoczywa konwerter :D.
        Oj wiem, że musiałam komicznie wyglądać.

        • 9 0

      • (1)

        Szpilek nie interesuj się, bo ci kozy wyzdychają

        • 5 1

        • Szpilek

          Jedyne kozy jakie posiadam to te w nosie id tabaki.hehe

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane