• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dok zamiast "plusku" w Remontowa Shipbuilding

VIK
13 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Operacja zrealizowana za pomocą doku pływającego pozwala na wodowanie cięższych jednostek. Operacja zrealizowana za pomocą doku pływającego pozwala na wodowanie cięższych jednostek.

W Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie drugiego z serii wielozadaniowych statków typu PSV budowanych dla jednego z największych amerykańskich armatorów. Tym razem jednak kadłub nie wpadł bokiem do wody - z takiej metody wodowań znany jest gdański zakład. Operację zrealizowano za pomocą doku pływającego.



Po zakończeniu prac wyposażeniowych i przeprowadzeniu prób morskich statek jeszcze w tym roku zostanie przekazany armatorowi, który posiada flotę składającą się z ponad 200 statków służących do wykonywania skomplikowanych operacji morskich w tym obsługi, budowy i utrzymania w ruchu instalacji podwodnych oraz zabezpieczenia właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych.

W odróżnieniu od typowego bocznego wodowania jakie mają miejsce w Remontowa Shipbuilding, operacja zrealizowana za pomocą doku pływającego nie jest tak widowiskowa, ale za to pozwala na wodowanie cięższych jednostek. Metoda ta polega na przesunięciu zbudowanego w znacznym stopniu wyposażonego statku na dok pływający. W drugim etapie operacji następuje zanurzenie doku, dzięki czemu wodowana jednostka uzyskuje tzw. pływalność i może zostać odholowana do nabrzeża wyposażeniowego.

- Ten sposób wodowania coraz częściej stosowany w naszej stoczni możliwy jest do zrealizowania dzięki dużemu doświadczeniu naszych pracowników, jak również przygotowanej i bieżąco modernizowanej infrastrukturze - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Możliwość montażu statków na tzw. płycie montażowej i zsuwanie ich na dok pływający znacznie zwiększyło możliwości produkcyjne stoczni.

Dlatego dla dalszego usprawnienia prac podjęto decyzję o budowie nowego toru transportowego, który aktualnie jest już w fazie końcowego montażu i testowania. Ten nowy system usprawni transport wyposażonych bloków kadłuba na stanowisko montażu statku.

- Rozwiązanie to pozwoli na budowę nawet dwóch dodatkowych w pełni wyposażonych jednostek rocznie - dodaje prezes Wojtkiewicz

Równocześnie z operacją wodowania statku rozpoczęła się budowa szóstego z tej samej serii statków dla tego samego armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (19) 1 zablokowana

  • dobrze, że coś się (1)

    dzieje w remontowej, bo myślałem już, że te opcje walutowe zatopią ten zacny zakład

    • 19 2

    • MLODY

      w jakiej remontowej ???????? Remontowa shipbuilding dawna polnocna.

      • 4 5

  • Dlaczego nie budujemy nic dla siebie? (2)

    • 3 4

    • bo nasi (państwowi!) (1)

      armatorzy wolą zamawiać w Chinach, a i "związkowców" to jakoś chyba nie boli ...

      • 6 1

      • ...

        bo za statek zbudowany w Polsce przez polskiego armatora trzeba zaplacić VAT ..
        Np. PŻM chciał na początku lat 90tych odnowic foltę i budować statki w Polsce ale od bili sie od owego VATu.
        Głupie - nieprawdaż?

        • 8 1

  • wreszcie jakaś dobra informacja w tym smutnym i dzikim kraju

    • 5 11

  • Czy z tej okazji związkowcy zapalą okolicznościowe opony? (2)

    ;)

    • 14 4

    • (1)

      wystarczą twoje przepalone opony mózgowe

      • 3 6

      • lepsze przepalone

        niż brak, jak u ciebie.

        • 2 3

  • dla zainteresowanych (2)

    jednostka dostała nazdę "KUDU" a nr to 851/2

    • 1 2

    • (1)

      Nic nie rozumiemy z tych mysli kolezko:)

      Jeszcze raz...

      • 0 0

      • info dla zanteresowanych że jednostka ze zdięcia w stoczni nosi nazdę 851/2
        a na rufie ma wyspawaną nazwę jednostki "KUDU" a poprzednia 851/1 nosi nazwę "BONGO" tak dla informacji bo w atrykule nie podali nazwy jednostki

        • 0 0

  • damian

    ja wiem jedno bongo to śmietnik dlatego go nie zwodowali bo by sie rozpadł heh...

    • 1 6

  • Smieszna ta nazwa "Remontowa Shipbuilding" (2)

    Jak po angielsku to powinno byc "Shipbuilding & Repairing" albo "Remontowa Ship Builder & Repairer" chociaz to trudne do wymowy. Najlepiej by bylo Stocznia Im. Lecha Walesy. I wilk syty i owca cala a sam Lechu Walesa az oniemial by z dumy i satysfakcji.

    • 4 10

    • Widać że jesteś "chłopak z miasta"

      • 2 0

    • Śmieszny to jest brak znajomości języków w naszym pięknym Kraju.

      • 1 0

  • Wielkie ,,G,, dzieje się na tej stoczni (1)

    chcieliby zatrudnić spółki za przysłowiową złotówkę, a samemu obłowić się na jednej robocie, dlatego roboty jest coraz mniej i tendencja sie raczej nie zmieni, chyba że władze stoczni pójdą po rozum do glowy

    • 0 5

    • Sie Pan mylisz

      O jakiej to Stoczni Pan piszesz bo w Remontowej Shipbuilding jest roboty pełno na dwa lata do przodu.

      • 2 0

  • Mam pomysł

    Zlikwidujmy i tę stocznię i zamiast niej postawmy wystawę plenerową ECS.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane