- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (77 opinii)
- 2 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (63 opinie)
- 3 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (56 opinii)
- 4 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
- 6 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
Dok zamiast "plusku" w Remontowa Shipbuilding
W Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie drugiego z serii wielozadaniowych statków typu PSV budowanych dla jednego z największych amerykańskich armatorów. Tym razem jednak kadłub nie wpadł bokiem do wody - z takiej metody wodowań znany jest gdański zakład. Operację zrealizowano za pomocą doku pływającego.
Po zakończeniu prac wyposażeniowych i przeprowadzeniu prób morskich statek jeszcze w tym roku zostanie przekazany armatorowi, który posiada flotę składającą się z ponad 200 statków służących do wykonywania skomplikowanych operacji morskich w tym obsługi, budowy i utrzymania w ruchu instalacji podwodnych oraz zabezpieczenia właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych.
W odróżnieniu od typowego bocznego wodowania jakie mają miejsce w Remontowa Shipbuilding, operacja zrealizowana za pomocą doku pływającego nie jest tak widowiskowa, ale za to pozwala na wodowanie cięższych jednostek. Metoda ta polega na przesunięciu zbudowanego w znacznym stopniu wyposażonego statku na dok pływający. W drugim etapie operacji następuje zanurzenie doku, dzięki czemu wodowana jednostka uzyskuje tzw. pływalność i może zostać odholowana do nabrzeża wyposażeniowego.
- Ten sposób wodowania coraz częściej stosowany w naszej stoczni możliwy jest do zrealizowania dzięki dużemu doświadczeniu naszych pracowników, jak również przygotowanej i bieżąco modernizowanej infrastrukturze - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Możliwość montażu statków na tzw. płycie montażowej i zsuwanie ich na dok pływający znacznie zwiększyło możliwości produkcyjne stoczni.
Dlatego dla dalszego usprawnienia prac podjęto decyzję o budowie nowego toru transportowego, który aktualnie jest już w fazie końcowego montażu i testowania. Ten nowy system usprawni transport wyposażonych bloków kadłuba na stanowisko montażu statku.
- Rozwiązanie to pozwoli na budowę nawet dwóch dodatkowych w pełni wyposażonych jednostek rocznie - dodaje prezes Wojtkiewicz
Równocześnie z operacją wodowania statku rozpoczęła się budowa szóstego z tej samej serii statków dla tego samego armatora.
Miejsca
Opinie (19) 1 zablokowana
-
2012-08-13 10:00
dobrze, że coś się (1)
dzieje w remontowej, bo myślałem już, że te opcje walutowe zatopią ten zacny zakład
- 19 2
-
2012-08-13 17:32
MLODY
w jakiej remontowej ???????? Remontowa shipbuilding dawna polnocna.
- 4 5
-
2012-08-13 11:37
Dlaczego nie budujemy nic dla siebie? (2)
- 3 4
-
2012-08-13 11:59
bo nasi (państwowi!) (1)
armatorzy wolą zamawiać w Chinach, a i "związkowców" to jakoś chyba nie boli ...
- 6 1
-
2012-08-13 12:52
...
bo za statek zbudowany w Polsce przez polskiego armatora trzeba zaplacić VAT ..
Np. PŻM chciał na początku lat 90tych odnowic foltę i budować statki w Polsce ale od bili sie od owego VATu.
Głupie - nieprawdaż?- 8 1
-
2012-08-13 12:18
wreszcie jakaś dobra informacja w tym smutnym i dzikim kraju
- 5 11
-
2012-08-13 13:54
Czy z tej okazji związkowcy zapalą okolicznościowe opony? (2)
;)
- 14 4
-
2012-08-13 14:02
(1)
wystarczą twoje przepalone opony mózgowe
- 3 6
-
2012-08-13 19:06
lepsze przepalone
niż brak, jak u ciebie.
- 2 3
-
2012-08-13 19:33
dla zainteresowanych (2)
jednostka dostała nazdę "KUDU" a nr to 851/2
- 1 2
-
2012-08-14 11:15
(1)
Nic nie rozumiemy z tych mysli kolezko:)
Jeszcze raz...- 0 0
-
2012-08-18 20:41
info dla zanteresowanych że jednostka ze zdięcia w stoczni nosi nazdę 851/2
a na rufie ma wyspawaną nazwę jednostki "KUDU" a poprzednia 851/1 nosi nazwę "BONGO" tak dla informacji bo w atrykule nie podali nazwy jednostki- 0 0
-
2012-08-13 20:18
damian
ja wiem jedno bongo to śmietnik dlatego go nie zwodowali bo by sie rozpadł heh...
- 1 6
-
2012-08-14 00:45
Smieszna ta nazwa "Remontowa Shipbuilding" (2)
Jak po angielsku to powinno byc "Shipbuilding & Repairing" albo "Remontowa Ship Builder & Repairer" chociaz to trudne do wymowy. Najlepiej by bylo Stocznia Im. Lecha Walesy. I wilk syty i owca cala a sam Lechu Walesa az oniemial by z dumy i satysfakcji.
- 4 10
-
2012-08-14 11:23
Widać że jesteś "chłopak z miasta"
- 2 0
-
2012-08-14 16:16
Śmieszny to jest brak znajomości języków w naszym pięknym Kraju.
- 1 0
-
2012-08-14 10:05
Wielkie ,,G,, dzieje się na tej stoczni (1)
chcieliby zatrudnić spółki za przysłowiową złotówkę, a samemu obłowić się na jednej robocie, dlatego roboty jest coraz mniej i tendencja sie raczej nie zmieni, chyba że władze stoczni pójdą po rozum do glowy
- 0 5
-
2012-08-14 16:06
Sie Pan mylisz
O jakiej to Stoczni Pan piszesz bo w Remontowej Shipbuilding jest roboty pełno na dwa lata do przodu.
- 2 0
-
2012-08-15 07:32
Mam pomysł
Zlikwidujmy i tę stocznię i zamiast niej postawmy wystawę plenerową ECS.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.