• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę

Patryk Szczerba
22 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców. Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców.

Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.



Przypomnijmy, że rząd zapowiadał zmiany w ustawie o portach morskich na początku lipca. Ustawa została przyjęta przez Sejm jednogłośnie w piątek. "Za" głosowało 420 parlamentarzystów, natomiast dwóch posłów wstrzymało się od głosu. Dokument dostosowuje polskie prawo do unijnego rozporządzenia, dotyczącego świadczenia usług portowych oraz wspólnych zasad związanych z przejrzystością finansową portów.

Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego



W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.

Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris. Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.

- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi



Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.

- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.

Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę


- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł



Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Jak to się ma do wypowiedzi niektórych pajaców pisowskich typu Bielan, że w miastach" antypisowskich" inwestycji nie będzie? Przwdwyborcza ściema? Już nie raz i dwa PiS mijał się z prawdą!!!

    • 5 3

  • Gdynia - radom polnocy....polska bulgaria

    • 8 3

  • idą wybory

    Przedwyborcze opowieści. Kto chce niech wierzy. Ten rząd umie rozdawać ale tworzyć, to raczej z tym licho.

    • 10 0

  • Panie Prezydencie -szacun (1)

    No i stalo sie - wiara , wiara czyni cuda ! Doczekamy sie w koncu, wprawdzie 8 lat to dlugo ale tyle czekalismy to i poczekamy

    • 3 19

    • nie kompromituj sie baranku za trzydziesci groszy

      • 10 0

  • Nagle potrzebna? (2)

    Jeszcze niedawno Stępa twierdził, że zbędna...

    • 11 0

    • szansa na "gondole"?

      ;)

      • 4 0

    • naczelnik dziedzictwa niezrealizowanych inwestycji

      • 6 0

  • ciągle to samo...

    całą kadencję rządu trwało aby ustalić jeden akt prawny. zapowiedzi już były wielokrotnie.
    teraz to już czekamy na konkretne działania budowlane.
    nie damy się mamić słowami.

    • 12 0

  • Jeszcze niedawno Stępa mówił, że Gdynia nie jest zainteresowana drogą (5)

    • 25 9

    • Zupelnie logiczne, (1)

      pewnie wiedzial o przygotowywanej nowelizacji ustawy wiec po co miasto mialo by ladowac w ta droge swoja kase?

      • 0 3

      • to jest ewenement ze sredniej wielkosci miasto zmuszone jest utrzymywac droge dojazdowa do portu, pisi propagandysci nachalnie wciskaja spiewke ze westerplatte ma byc polskie a nie gdanskie, wprowadzaja jak jaki okupant specustawe, to moze niech uchwali specustawe ze port jest polski a nie gdynski i zbuduje wreszcie droge czerwona z prawdziwego zdarzenia, mogliby wtedy zaczac juz od nastepnego dnia, dokumentacja jest

        • 4 3

    • bo nie jest... (2)

      Gdynia chce sie pozbyć tej drogi, jak również estakady z budżetu utrzymania.
      Ile wtedy kasiory na imprezki zostanie!

      • 9 1

      • ile drog mozna by wyremontowac, sabotazysci z pis nie odpuszcza

        • 0 3

      • Gdynia najchętniej by się pozbyła wszystkiego

        A cała kasę przeznaczyła na armie internetowych trolli pod nazwa Dział PR UM

        • 11 2

  • (1)

    PiS Forever,scettino że swoimi klamstewkami może jechać na Seszele.

    • 23 15

    • niski ktory dzierzy wladze z natury rzeczy nie moze miec rozleglych horyzontow

      • 3 1

  • juz was lubie

    W końcu cos sie zacznie dziać w Gdyni , szczególnie w kwestii dróg, taka inwestycja potrzebna

    • 6 2

  • I pomysleć że musieliśmy czekać tak długo aby dopiero PIS (tfu) zdecydował o budowie tej potrzebnej drogi.

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane