- 1 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (60 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (141 opinii)
- 3 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (61 opinii)
- 5 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (35 opinii)
- 6 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (22 opinie)
Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę
Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego
W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.
Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.
- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi
Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.
- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.
Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę
- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł
Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (234) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-25 17:56
A co z mieszkańcami ?
A czy mieszkańcy np ul Południowej dostaną dopłaty za utrate wartości mienia? Czy dostana odszkodowania w razie szkód budowlanych? czy normy hałasu będą zachowane oraz stężenie cząstek pm 10 i pm 2,5 oraz mniejszych ?
- 1 3
-
2019-07-26 14:55
Smiech na sali (1)
To są plany z przed 30 lat tak miała wyglądać obwodnica dla tego tam nie ma wieżowców ani żadnej zabudowy i co oni za to samo ciągle pieniądze biorą a może prokuratura temu sie przyjrzy cała gdynia na obietnicach się kończy a słoiki to lykaja gdzie ten tunel i wiadukt na puckiej od czerwca miała byc budowa
- 3 0
-
2019-09-30 18:58
śmiech x2
Tylko w którym roku??? Zrobią wizualizację i projekty za miliony,a i tak z tego nic nie będzie !Tak jak z lodowiskiem .szczur to jest kpina.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.