• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne kontrakty duńskiej stoczni w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
17 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r. Zwodowany w Naucie w piątek 14 września statek jest szesnastym, który stocznia przekazuje Karstensens Skibsværft w ramach współpracy prowadzonej od 2013 r.

Stocznia Karstensen, która od czerwca tego roku działa w Gdyni, rozkręca się. W sierpniu rozpoczęto budowę trawlera, a teraz ogłoszono, że pozyskano kolejne dwa kontrakty na budowę statków rybackich. Do tej pory duńska stocznia zlecała budowę kadłubów stoczni Nauta.



Duńska stocznia Karstensens Skibsværft w czerwcu tego roku wydzierżawiła od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni w Porcie Gdynia. Stocznia ma się zajmować głównie budową kadłubów jednostek rybackich. Według zapewnień w nowo powstałej spółce Karstensen Shipyard Poland pracę znajdzie ok. 200 osób. Produkcja jest prowadzona w halach, które stawiała gdyńska firma Vistal na terenie po Olejarni w gdyńskim porcie zobacz na mapie Gdyni. Umowa została zawarta na czas określony 3 lat.

W sierpniu w stoczni rozpoczęto budowę trawlera Lunar Bow dla rodziny armatorskiej Buchan. Jednostka będzie miała 80 m długości i 16 m szerokości. Ma zostać ukończona wiosną 2019 r., a następnie przekazana armatorowi w styczniu 2020 r. W ub. tygodniu Duńczycy poinformowali o podpisaniu kolejnych umów, tym razem z armatorami z Islandii. Pierwsza jednostka zostanie zbudowana dla firmy Samherji, druga dla Sildarvinnslan (SVN). Nowe zamówienie dotyczy dwóch identycznych trawlerów o długości 88 metrów. Pierwszy ma zostać oddany w czerwcu 2020 roku, a druki w grudniu 2020 r. W gdyńskim oddziale Karstensena powstaną ich kadłuby.

Jak twierdzą władze Karstensens Skibsværft, inwestycja w produkcję kadłubów w Polsce opiera się na sukcesie, jaki stocznia osiągnęła w niszowym obszarze rybackich statków pelagicznych, dostarczając wysokiej jakości niestandardowe rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. Nie wpłynie ona negatywnie na produkcję w Danii i pracowników w Skagen. Wręcz przeciwnie, znacząco poprawi i zwiększy całą produkcję, a także poprawi jakość i przyspieszy dostawę. 

- To dobrze dla wszystkich stron, że ułożyło się to w ten sposób. Jestem pewien, że nasza inwestycja w Polsce jest ważna dla naszego dalszego rozwoju, także tutaj, w Skagen. Karstensen Shipyard Poland stanie się tym samym już drugą stocznią należącą do kapitału zagranicznego, działającą w Gdyni, obok holenderskiej Damen Shipyards Gdynia - powiedział dyrektor Knud Degn Karstensen.

Pytanie, jak to wpłynie na współpracę ze Stocznią Remontową Nauta, która w ostatnim czasie budowała dla Duńczyków. W piątek na terenie Zakładu Nowych Budów Nauty w Gdańsku zwodowano kolejny w tym roku statek. Z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV.

Statek powstał właśnie na zamówienie firmy Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta, czyli od 2013 roku. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepso Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku. Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości RAV jest szesnastym, który Stocznia przekazuje duńskiemu klientowi. Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków. Budowa statków rybackich jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Ryzy wszystko sprzedał.... (1)

    • 3 4

    • a Jarosław

      w mig odbuduje ...

      • 2 2

  • karstensen (1)

    stocznia ta zlecała prace nie tylko Naucie lecz i np. gdanskiej remontówce

    • 5 0

    • RSB dokładnie, nie Remontowej

      • 3 1

  • Chciałbym się dowiedzieć gdzie zatrudniają? (3)

    Jakiś kontakt do stoczni? Za ile? Bo to że na działalności to wiadomo.... i jeszcze jedna kwestia, kiedy Vistal offshore odda pieniądze swoim pracownikom?

    • 10 0

    • W stoczni Remontowa lub też obok, w RSB - na umowę o pracę

      • 1 1

    • kasa

      Jedż do Danii, tam dostaniesz lepiej płatną robotę i ubranie w którym będziesz wyglądał jak fachowiec, a nie jak obszarpaniec w Polsce.

      • 5 0

    • Rusz tyłek pod bramę tam wiszą ogłoszenia, a dokładniej w biurze przepustek.

      • 4 0

  • Tak dobrze pisomatołki to czemu (12)

    -stoczniowcy robią za grosze , padł Vistal,pada gdanska część Nauty ,prom w Szczecinie prawie na ukończeniu :-)
    -nauczyciele protestują (po reformie pani Z)
    -LOT -za chwilę protest
    -policjanci protestują
    Co chwilę karuzela Ten z Prezesa w jednej spółce zostaje przeniesiony do drugiej spółki , odprawy ,sami swoi i znajomi PC

    • 55 29

    • Za czasów peło lewacki matole (10)

      -stocznie się zamykało a d**ilu vistal czyli w pełni prywatna firma zbankrutowała przez swoją głupote
      -zamknięto najwięcej szkół w historii polskiej edukacji
      -LOT stał na skraju bankructwa i miał zostać sprzedany niemcom (podobnie jak PŻM)
      -wtedy policjanci też protestowali
      -było największe po 1989 bezrobocie
      Tyl wasza Kim Don Tuzk wygłaszał owacyjnie że jesteśmy zieloną wyspą !!

      • 17 17

      • teraz mamy drugi Budapeszt! (1)

        • 7 6

        • Na pewno lepszy węgierski Budapeszt

          Niż tęczowy kalifat z Brukseli !

          • 5 1

      • A po co utrzymywać tyle szkół jak dzieci coraz mniej ? (1)

        Bo Pis zlikwidował bezrobocie ? Ludzie wyjechali z Polski i jest jeszcze dobra koniunktura na świecie.
        Przez kryzys przeszliśmy dość obronną ręką. Następnego razu nie będzie bo w kasie rośnie manko większe niż za platfusów.
        Grecja czy Argentyna to pikuś przy tym co nas czeka i to już wkrótce.

        • 3 3

        • "Przez kryzys przeszliśmy dość obronną ręką"

          Tylko że raport UE wyraźnie mówi o tym że Polska jest jednym najgorzej radzących i przebytych przez kryzys krajów.

          • 2 2

      • Ile się pytam (2)

        -Dróg wybudowanych za PIS
        -Trojmiasto stoi (bo zamiast drogi budować to lepiej rozdawać nierobom a potem kolejni rządzący oddadzą)a co
        -stoczniowcy się zamykają
        Energia odnawialna leży i kwiczy

        • 10 7

        • d**ilu

          Trójmiastem rządzi platforma!!

          • 3 2

        • Odpowiedz sobie na pytanie kto rządzi w Gdańsku nieprzerwanie od ponad 20 lat, a dowiesz się, czemu Trójmiasto stoi

          • 6 4

      • byliśmy zieloną wyspą (1)

        pracownicy na zielonej trawce, a rządziło stado baranów

        • 10 5

        • d**ilius..-.witamy

          • 3 0

      • platfusą ? ja pier....ę

        • 3 3

    • bo w 3 lata nikt nie naprawi 30 lat "wolnosci" oraz 44 komunizmu, a na pewno nie PIS.

      • 11 11

  • No i dobrze (4)

    ZNB Nauty I tak do zamknięcia bo to koszmarna prowizorka. Przejdzie do historii razem z Łubiną.
    Ludzie i podwykonawcy przeniosą się do KS i przynajmniej dostaną kasę za ciężką pracę na czas i w lepszych warunkach.
    A harcerze z MARSA dobiją Nautę do końca bo bez przychodu z nowych budów 400mln długu nigdy nie spłacą.

    • 34 4

    • A kto ten dług narobił co? (1)

      • 2 0

      • .....

        Nogawka on lubi przygarnąć trochę grosza czy to z pracowników czy od firmy

        • 1 0

    • Kolega mówił że 800 mln

      • 2 3

    • Hehehe

      To łubinia jeszcze żyje

      • 5 3

  • Największa kasę zarabiają Duńczycy na wyposażeniu statków. Czyli w Danii. W Gdyni jedynie same kadłuby...

    • 3 2

  • Stocznie to upadły przez zwiazki zawodowe, jak wszystko co ma z nimi styczność gnije w sygie, korupcji, układach. Wszedzie gdzie pchają łpy jest zle. W imię czego ten komunistyczny archetyp funkcjonuje? W imie praw pracowniczych? Korzysci dla pracowników? Jeden burdel i dojenie kasy na.lewo i prawo, a jak zwykly pracownik ma problem to po prostu go ma i tyle, związki są a problemy zostają. Jedyne co związki potrafią do zakłócić pracę, wywołać awanture i strajk. To dobrze napisane prawo, sprawna inspekcja pracy, służby powinny służyć pracownikom i pilnować ich praw bez wzgledu na to, czy pracuje w firmie 5, czy 5000 osob. pkp, stocznie, huty, kopalnie, nie przeżyły zderzenia wolnego rynku ze zwiazkami i oczekiwaniem mi się należy, ja mam prawo, ja żądam... stocznie to prosta sprawa, mamy niskie koszty pracy, świetnych ludzi , tereny, maszyny, dlaczego to nie funkcjonuje? Bo komuś sie to oplaca, i zaden rzad tego nie zmieni, dopóki zwiazki nie wyleca z wielkim hukiem.

    • 12 2

  • Pisuary zniszczyły polską firmę dusząc ją niezwróconym vatem

    żeby wpuścić dunów u których Polak będzie robił za póldarmo jak niewolnik.

    • 3 5

  • Naród, który traci pamięć przestaje być Narodem – staje się jedynie zbiorem ludzi, czasowo zajmujących dane terytorium.

    “Cieszy mię ten rym: „Polak mądr po szkodzie”;
    Lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
    Nową przypowieść Polak sobie kupi,
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.”

    ― Jan Kochanowski

    • 7 0

  • A co z ZNB Nauty w Gdańsku? (7)

    Przecież podobno go przenoszą do Gdyni?

    Ciekawe, ile płaci i będzie płacić spawaczom i monterom Karstensens. Wiecie coś czy warto do nich przejść?

    Plus kadra inżynieryjna. Na ile można liczyć?

    • 12 8

    • Robole znowu stekaja ze nikt im nie placi? (3)

      Bylo sie uczyc prostaki

      • 2 41

      • Nie jestem robolem (1)

        Nie jestem robolem ale głupota i prostactwo irytują bardziej.

        • 37 1

        • Pisuary zniszczyły polską firmę dusząc ją niezwróconym vatem

          żeby wpuścić dunów u których Polak będzie robił za póldarmo jak niewolnik.

          • 4 10

      • nie oceniaj wszystkich po sobie

        Koniowale. Co za cham.

        • 19 1

    • Na obiecanki cacanki...

      Jeszcze trochę to w tym kraju tylko pomniki się będzie budować tym co ukradli księżyc....

      • 7 5

    • Tak dali 500+ a zabrali 700 (1)

      • 17 9

      • TKM - Dojna zmiana

        • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane