• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach

Michał Brancewicz
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach. Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach.

Dwie hale magazynowe o powierzchni prawie 61 tys. m kw. powstają przy obwodnicy w Szadółkach zobacz na mapie Gdańska. Tak duża inwestycja wymagać będzie rozbudowy dróg, ale wciąż nie wiadomo, kiedy się to stanie.



Powstanie centrum logistycznego utrudni ruch w okolicy?

O tym, że zapał inwestorów do budowy kolejnego centrum handlowego w Szadółkach słabnie, w kuluarach mówiło się już od dawna. Potwierdzeniem tego było zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży terenu między White Star Real Estate a Panattoni Europe - specjalizującą się w stawianiu magazynów, o czym informowaliśmy we wrześniu zeszłego roku.

Czytaj też: Nie będzie centrum handlowo-rozrywkowego w Szadółkach

Od pewnego czasu firma Panattoni Europe stawia tam kolejne swoje centrum logistyczne w Trójmieście. Jak czytamy na stronie firmy, Panattoni Park Gdańsk III będzie centrum dystrybucyjnym składającym się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni niemal 61 tys. m kw.

Tak potężny obiekt wymagał będzie zmian w układzie drogowym. Szczególnie, że wciąż rozbudowują się pobliskie centra handlowe przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska, a po drugiej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska powstaje nowa spalarnia odpadów. Te wszystkie inwestycje wpłyną na wzrost natężenia ruchu.

Niezbędna jest przede wszystkim rozbudowa węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Jej koszt szacuje się na ok. 188 mln zł.

Na jakim etapie jest to przedsięwzięcie?

- Projekt został wykonany, jesteśmy w trakcie uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i postanowień. To zadanie będzie realizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Szybko się to jednak nie stanie.

- Przebudowa węzła Szadółki nie jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych, ani też Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - przyznaje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. przygotowania inwestycji. - Miasto musi najpierw wywiązać się z podjętych wcześniej zobowiązań w zakresie uzyskania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej oraz wykupu wszystkich nieruchomości koniecznych do uruchomienia inwestycji. Dopiero potem będziemy mogli ubiegać się o środki.
Od dawna mówi się jednak, że do przebudowy mają dołożyć się prywatni inwestorzy, ale ci się z tym nie kwapią.

Dodatkowo Gdańsk przymierza się do rozbudowy ul. Jabłoniowej o drugą nitkę jezdni. Prace projektowe zakończą się dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Potem miasto będzie musiało znaleźć środki na realizację, więc budowa prędko nie ruszy.

Opinie (286) ponad 20 zablokowanych

  • Dzięki Donald

    Tyle już miehsc peacy stworzyłeś, ze nie ma komu robić.

    • 5 2

  • Budyń brawo !!! (2)

    Nie dość że szadolki to 3 świat i brak infrastruktury drogowej to jeszcze taka ogromna Hala brawo brawo ile tym razem pan dostał kasy ??? Myślcie o dojazdach chociaż trochę !!! Porażka w tym trójmieście

    • 11 6

    • oczywiscie ze myslismy

      przeciez sa autobusy, na szadolki pewnie tez jakis jezdzi, nie bede teraz sprawdzal, licze ile mam mieszkan

      • 3 1

    • Czy to nie przy samej obwodnicy stoi?

      • 1 0

  • Przecież te hale już miesiąc stoją

    • 5 0

  • Kto wydał pozwolenie na budowę takiej inwestycji bez rozbudowy węzła (3)

    Trzeba być wybitnym idiotą, żeby na to pozwolić ! Czy ktoś bierze pod uwagę ilość aut wjeżdżających i wyjeżdżających do parku każdego dnia ? Przecież tam nie pojedzie przysłowiowych 20 "TIR-ów", tylko lekko licząc na 1000 m2 przy średniej rotacji to przynajmniej 3 auta "out" a to daje dla połowy powierzchni (31 tys mkw) 91 aut "out" i pewnie drugie tyle "in".

    • 18 3

    • jak to kto ? (2)

      wladze ponad 1000 letniego miasta Gdansk.

      • 1 2

      • (1)

        A niby na jakiej podstawie mogli by zezwolenia nie wydać?

        • 0 0

        • Brak infrastruktury drogowej❓

          Przecież tam można dojechać skręcajac bezpośrednio z Jabłoniowej za Biedronką... tyle że to jest 90°... tiry... będzie ciekawie... druga możliwość to wąska... dziurawa... z wąskim chodnikiem w opłakanym stanie... Lubowidzka... właściwie wiejska droga... w pobliżu samej budowy polna i gruntowa... od skrzyżowania z Jabłoniową nie ma możliwości jej poszerzenia... staw... zabudowa jednorodzinna. Bez innych rozwiązań nie wyobrażam tam sobie kursowania setek tirów i furgonetek...

          • 0 0

  • Jak zwykle (4)

    Jak zwykle, dalej buduje się wszystko od dooopy strony. Czy wreszcie coś się zmieni w tym kretyńskim myśleniu urzędniczym? Najpierw drogi, dojazdy rozjazdy, potem budynki takie czy siakie. Za niedługo wszystko się zakorkuje i zacznie się dzielne urzędnicze pokonywanie przeszkód nieznane w innych krajach. Ręce opadają po prostu.

    • 14 3

    • (3)

      Kupiłeś taniej na za**piu a teraz chcesz by na koszt innych mieszkańców ci pełną infrastrukture zrobic?

      • 3 1

      • A na czyj koszt wybudowano infrastrukturę w innych dzielnicach? (2)

        Jak myślisz za czyje pieniądze wybudowali infrastrukturę na Zaspie, Przymorzu, Żabiance itd.? Daruj sobie takie komentarze, miasto jako wspólnota mieszkańców ma obowiązek traktować wszystkich jednakowo, a nie dzielić na lepszych i gorszych. Jest taka partia która ciągle w dyspucie politycznej oraz w przestrzeni publicznej dzieli Polaków na tych lepszych i gorszych, ale chyba nie o to chodzi we wspólnocie. Jeśli tego nie rozumiesz, to trudno...

        • 1 2

        • (1)

          Tak ale tam gdzie mieszkam 60 000 ludzi płaci podatki od 40 lat a nie od kilku znacznie mniej. I jak kupowałem to infrastrukturą już była

          • 2 2

          • Serio, a to ciekawe...

            Czy mamy rozumieć, że infrastrukturę u was wybudowali kosmici z funduszy Konfederacji Gwiezdnej? Na Południu mieszka już też ponad 60 000 ludzi, i co mają czekać jeszcze 40 lat by im wybudowali drogi? Jak sam napisałeś, gdy kupowałem mieszkanie, to już istniała infrastruktura, więc czemu inni mają mieć gorzej. Powtórzę co napisałem, ale może w sposób który pozwoli przyswoić moją myśl. Przede wszystkim, jak Miasto decyduje się budować nową dzielnice, to nie znaczy, że buduje tylko mieszkania, które przeważnie i tak budują prywatni inwestorzy (deweloperzy) na zasadach komercyjnych. Do życia jest potrzebna niezbędna infrastruktura, którą Miasto ma obowiązek stworzyć w miarę możliwości finansowych. W tym celu jest niezbędny wysiłek mieszkańców z całego miasta. Kiedyś ich dzielnice były wyposażane w infrastrukturę, to teraz należy skierować miejskie zasoby na rejony które są pozbawione tejże infrastruktury. Wczoraj wam pomogliśmy, dzisiaj nam pomożecie a jutro pomożemy innym, na tym polega wspólnota. Zamiast naskakiwać i dzielić, wystarczyłoby solidarnie ponieść wysiłek finansowy w postaci inwestycji z miejskiego budżetu. Swoją drogą, nigdy nie czytałem takowych pretensji w odwrotnym kierunku, to chyba też o czymś świadczy.

            • 1 0

  • Pomysł centrum logistycznego przy obwodnicy na węźle z Jabłoniową zasługuję na nagrodę Darwina (3)

    Ktokolwiek przemyślał tą inwestycję musi być swoistym geniuszem. Tym sposobem inwestycja w centrum logistyczne mija się z celem bo jak realizować przepływ surowców, jeżeli to miejsce wiecznie jest zakorkowane ?

    • 15 2

    • (2)

      Gdzie mają budować jak nie przy obwodnicy. Tam (A zwłaszcza przy wysypisku) powinny być takie inwestycje a nie mieszkania

      • 1 0

      • Racja...

        Ale takie inwestycje powinny być skomunikowane bezpośrednio z obwodnicą... nie można pozwalać na budowę czegoś takiego zakładając że ruch przejmie i tak już przytkana Jabłoniowa lub wiejsko-polna Lubowidzka do której i tak musimy dotrzeć Jabłoniową

        • 0 0

      • to czego ty w takim razie nie rozumiesz ?

        Piszesz że powinny być tam inwestycje a są mieszkania. Więc skoro są mieszkania to po co ktoś leci z inwestycją ?

        • 0 0

  • Najlepsza jest oczywiście ankieta w której każda odpowiedź jest prawidłowa (2)

    Bo zwiększenie nieznacznie ruchu spowoduje całkowity paraliż, co utrudni ruch nawet po ich rozbudowie. Problemem nie jest jedynie sam węzeł ale przepustowość Jabłoniowej. Przecież w jej okolicach nie tylko powstało w ostatnim czasie wiele nowych osiedli, to jeszcze Jabłoniowa jest drogą prowadzącą w głąb do innych inwestycji, no i dodać trzeba do tego park handlowy. Kurcze czy w Gdańsku na prawdę nikt nie myśli przy inwestycjach. Teraz żeby udrożnić ten rejon trzeba przebudować obwodnice, węzeł, i Jabłoniową z drogami od niej odchodzącymi. A to będzie zabawa na kilka lat i setki milionów złotych. I to tylko po to żeby ktoś postawił centrum logistyczne które równie dobrze można było postawić przy mniej obciążonych węzłach.

    • 4 2

    • (1)

      To po co tam mieszkanie kupowales?

      • 2 0

      • Na szczęście nie mam tam mieszkania :D

        • 0 0

  • oboz pracy z pensja max 2 tys. dla 85 % pracownikow (1)

    • 9 3

    • Im więcej miejsc pracy tym większa konkurencja między pracodawcami o pracowników i wyższe wynagrodzenia

      • 1 1

  • poczytajcie siebie samych (4)

    Bez urazy, ale jak czytam opinie pewnych osób to zastanawiam się ile śniegu ich rodzice musieli zjeść by począł się taki ............
    Każdy z Was chce wszystko na czas i bez czekania. A 80% wszystkich dostaw odbywa się drogą londową i ktoś musi to odebrać i dostarczyć. Dla mało zorientowanych centra logistyczne nie przyjmują wszystkich na raz a są tak zwane awizacje i takie centrum otwarte jest przeważnie non stop. Ktoś napisał o korkach gdy rozpoczyna pracę DHL nie tylko DHL jest na tej ulicy i nie będzie jak już inwestycja po tej stronie. Trochę wiecej wyobrażni , bo Polak to najlepiej by zgnoił drugiego wszystko wie najlepiej to czemu tylko gada pisze komentuje a sam nic nie zrobie.
    Pozdrawiam wszystkich

    • 7 4

    • póki nie ma dostaw dronami - to zostaje droga "londowa"

      problem w tym że na tym "londzie" nie ma dróg.

      w Stanach budowało się obwodnice o 6 pasmach w jedną stronę - na zapas. I się przydały pózniej :) Za 3 lata dojazd z obwodnicy do centrum będzie praktycznie niemożliwy. Ludzie zostaną odcięci od dostaw i od możliwość pracy w centrum.

      Tutaj - zanim na to wpadną - to minie wiek, a wcześniej powiedzą że "nie da się" - bo wzdłuż obwodnicy już ludzie i firmy się pobudowali - po obu stronach :)

      No i nie da się. I trzeba będzie budować obwodnicę dla obwodnicy a wcześniej wyburzać i spłacać odszkodowania tysiącom ludzi za zabranie ziemi, domów, całych osiedli wzdłuż ulic typu Kartuska, Jabłoniowa, Leszczynowa i wielu innych.

      Bo trzeba myśleć i planować - na 50 lat do przodu przynajmniej - a myślą na 5.

      • 5 2

    • Stary, pytanko droga londowa to przez Londyn ?!

      • 5 0

    • Pytanie jakiego koloru śnieg jedli twoi rodzice ? Nie pytam ile bo to oczywiste że więcej niż rodzice tych o których piszesz. (1)

      Przede wszystkim to że są awizacje to nie znaczy, że kierowca nie może przyjechać szybciej. Często się to zdarza choć by po to by kierujący mógł się herbaty napić. I co z atutem że trzeba mieć awizację ? No i jak wspomniał ktoś wcześniej do transportu muszą być drogi, a jak nie ma dróg to nie ma transportu. Jeżeli teoretycznie jest droga, którą niestety natężenie ruchu blokuje, to znaczy że tej drogi też nie ma dla transportu. Tak więc nie proś o więcej wyobraźni innych skoro sam jej nie posiadasz.

      • 1 1

      • A jak mieszkanie kupowales to planow zagospodarowania nie ogladales?

        • 0 0

  • A gdzie utylizacja smrodów

    Zbudować wielki wentylator i ciupasem ten smród do pokoju Adamowicza - pozdrawiam Urząd Gdański....

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane