• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe promy Stena Line w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni. Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni.

Stena Estelle w sierpniu, a Stena Ebba jeszcze w tym roku. Dwa nowe promy prosto ze stoczni trafią na trasę Gdynia-Karlskrona. Mają one 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie.



Stena Line przedstawiała drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line.

Nowy terminal i nowe promy



Wprowadzenie nowych, większych promów na tę trasę jest możliwe dzięki uruchomieniu nowego Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. W połowie czerwca przyjął on pierwsze promy Stena Line już z pasażerami na pokładzie.

Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu PolskimMapka w sąsiedztwie Muzeum Emigracji. Pozwoli on na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m. Do tej pory terminal znajdował się przy nabrzeżu HelskimMapka i mógł przyjmować promy do ok. 175 m długości.

Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni


Nowa lokalizacja skróci pobyt w porcie



- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut. A w transporcie czas to pieniądz. Nowe miejsce jest też udogodnieniem dla pasażerów. Nowy terminal jest bliżej centrum miasta, można tam dojść pieszo, co może zwiększyć zainteresowanie turystów.

Mając długość 240 m, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 m dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewniają miejsce dla 1,2 tys. osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Miejsca

Opinie (52) 3 zablokowane

  • Brawo Stena. Chętnie popłynę

    • 2 0

  • Kabiny (2)

    co z tego ze ma więcej kabin kierowców pakuje sie po 2 a nawet po 3,4 jak sie wyspać i po rejsie jechać dalej to wymyślili sobie zeby mieć pojedyncza kabinę to trzeba doplacic żart jakiś jedni płyną na wakacje i inni dalej do pracy za bilety kasuja a komfotu żadnego

    • 8 3

    • 2 do 4 ech? (1)

      Na kilkanaście rejsów raz tylko dostałem 1 współpasażera

      • 2 1

      • Zabity

        plywam od 10 lat i od pół roku kabiny minimum 2 inaczej juz nie będzie to kolega bardzo dawno temu płynął a zeby mieć teraz pojedyncza to trzeba doplacic

        • 0 0

  • Dam namiary

    Dam namiary na koleżanki dwie polki i 3 ukrainki 22-26 piszcie.Cała noc zabawa

    • 0 0

  • Obiecałem i są.

    Premier.

    • 0 0

  • a nasze wadze dalej myślom

    już minęło 6 lat od kiedy PIS zapowiedział budowę promów dla PŻB..
    dalej zapowiada...Założenia..3 zmiany.. NED..parę lat dumał.... anakarmił sie..prochu nie jest w stanie wymysleć..
    Teraz Remontowa.. założenia znowu rok..dokumentacja..Rok..kontraktacja urządzeń . ..wytworzenie ..rok budowa dwa lata..
    kolene ponad 4 lata.. 4 lata ..w sumie ..może po 10 latach..i 3 razy drożej..

    • 0 0

  • co za bzdura

    " o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie"

    chyba wiecej kabin jezlei mowimy tylko o stena nordica bo napewno nie stena vision ani spirit ktore miesza po 1700 osob. Nowe e-flexery max 1200 osob.......

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane