- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (17 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (107 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Elektrownia jądrowa. Jest wniosek o wydanie decyzji
Spółka Polskie Elektrownie Jądrowe złożyła w Ministerstwie Klimatu i Środowiska wniosek o wydanie decyzji zasadniczej dla pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej, która ma powstać na Pomorzu.
Jak podano w komunikacie, nastąpiło to w pierwszym możliwym terminie, po wejściu w życie nowelizacji tzw. specustawy jądrowej - ustawy o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących.
- Decyzja zasadnicza formalnie potwierdzi, że inwestycja w pierwszą elektrownię jądrową w Polsce jest zgodna z interesem publicznym i realizowaną przez państwo polityką, w tym polityką energetyczną. Decyzja ta będzie także uprawniać inwestora - spółkę Polskie Elektrownie Jądrowe do ubiegania się o uzyskanie szeregu kolejnych decyzji administracyjnych takich jak m.in. decyzja lokalizacyjna a następnie pozwolenie na budowę - podała spółka Polskie Elektrownie Jądrowe.
Elektrownia jądrowa. Jest umowa na prace przedprojektowe
Złożony wniosek zawiera opis charakterystyki inwestycji, wskazując maksymalną łączną moc zainstalowaną, planowany czas eksploatacji oraz szczegółowo opisując technologię, w jakiej powstanie pierwsza w Polsce elektrownia jądrowa. Przedstawiony opis jest zgodny z dokumentami rządowymi, w tym uchwałą Rady Ministrów z 2 listopada 2022 r., w której uznano za niezbędne budowę elektrowni jądrowej o mocy do 3750 MWe na obszarze gmin Choczewo lub Gniewino i Krokowa w oparciu o amerykańską technologię reaktorów AP1000.
Elektrownia jądrowa na Pomorzu powstanie z Amerykanami
- Złożony dziś wniosek o decyzję zasadniczą stanowi kolejny, ważny krok spółki Polskie Elektrownie Jądrowe w kierunku uzyskania wszystkich potrzebnych zgód administracyjnych do rozpoczęcia budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Składamy go w najszybszym z możliwych terminie, ponieważ zależy nam na znacznym przyspieszeniu tempa realizacji tej kluczowej dla naszego kraju inwestycji. Mamy świadomość istotności tego projektu oraz wagi stojących przed nami jego kolejnych etapów, które będziemy realizowali zgodnie z przyjętym harmonogramem - mówi Łukasz Młynarkiewicz, p.o. prezesa Polskich Elektrowni Jądrowych.
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2023-04-13 20:52
Opinia wyróżniona
Elektrownia atomowa = cała masa problemów, o których nikt nic nie mówi. (14)
Wszyscy tak zachwalają jak by byli ekspertami od elektrowni atomowych, podają wybiórcze informacje, a w ogóle nie przedstawiaj analiz co z problemami, a jest ich całkiem sporo, zaczynając od odpadów radioaktywnych w postaci zużytego paliwa, ale też inne materiały eksploatacyjne napromieniowane, po podwyższenie temperatury w naturalnych zbiornikach
Wszyscy tak zachwalają jak by byli ekspertami od elektrowni atomowych, podają wybiórcze informacje, a w ogóle nie przedstawiaj analiz co z problemami, a jest ich całkiem sporo, zaczynając od odpadów radioaktywnych w postaci zużytego paliwa, ale też inne materiały eksploatacyjne napromieniowane, po podwyższenie temperatury w naturalnych zbiornikach z których czerpie się wodę chłodzącą (co zmiana ekosystem), przez system zachowania bezpieczeństwa elektrowni w cyklu życia (a to najczęściej cięcia kosztów eksploracji przyczyniają się do większości awarii i skażeń), koszty zakupu paliwa od innych krajów, a na utylizacji zużytej elektrowni (czyli całej masy napromieniowanych materiałów nie będących paliwem) kończąc. To tylko niektóre problemy. W świetle bezpieczeństwa energetycznego zawsze podstawą powinny źródła oparte o paliwo jakie się ma na własnym terenie (warto tutaj dodać że promocja el. jądrowej jest poparta cała fałszywą propagandę opartą o kłamstwa związane z emisją CO2).
- 41 101
-
2023-04-15 02:41
(2)
Są coraz mniejsze zbiorniki widne coraz bardziej zanieczyszczone. W rzekach pływają śnięte ryby, niedługo zabraknie wody pitnej.
- 2 2
-
2023-04-16 12:18
Wody pitnej zabraknie? Serio? Poczytaj troche na ten temat bo glupi jak but jestes.
- 2 0
-
2023-04-16 05:44
i co wtedy?
- 0 0
-
2023-04-14 15:36
Zapewne wiatraczki są lepsze. (1)
- 1 3
-
2023-04-16 11:06
Wg PO
Tak
- 1 1
-
2023-04-14 10:13
po co w Polsce skoro jest w Niemczech nie ? (2)
Powiedz to co napisałeś Niemcom albo żabojadom. Ta elektrownia powinna stać od 30 lat i produkować prąd. O hipokryzji UE nie trzeba chyba nawet pisać, bo gdy nagle okazało się, że DE nie będzie na chwilę obecną hubem gazowym na całą Europę i nie będzie trzepać kasy na pośrednictwie, to zaraz znalazła się grupa malp która krzyczała jaki gaz jest be,
Powiedz to co napisałeś Niemcom albo żabojadom. Ta elektrownia powinna stać od 30 lat i produkować prąd. O hipokryzji UE nie trzeba chyba nawet pisać, bo gdy nagle okazało się, że DE nie będzie na chwilę obecną hubem gazowym na całą Europę i nie będzie trzepać kasy na pośrednictwie, to zaraz znalazła się grupa malp która krzyczała jaki gaz jest be, gdy równolegle otwierali nowe kopalnie węgla brunatnego i dwie nowiutkie elektrownie na węgiel. Wszystkie elektrownie atomowe w Niemczech mają przejść modernizację w ciągu najbliższych 7 lat, ale jakoś nikt na ten temat nie wspomina.
- 9 9
-
2023-04-16 11:05
Przejść modernizacje
Przecież wyłączają bo chcą być eko. Są stare i nie opłaca się z nimi nic robić. Dlatego tak teraz są przeciw polskim elektrowniom
- 1 0
-
2023-04-16 10:19
Tylko peło lewactwo nie chce
- 2 1
-
2023-04-14 10:02
hahaha prostak ktróy pojecia niema głupoty wyspisuje za eksprerta sie podaje :) Jest zupełnie inaczej a ty dzieciaku opisujesz
a ty dzieciaku opisujesz elektrownie z epoki czernobyla
- 11 9
-
2023-04-14 09:23
Bzdury gadasz, w nowszej generacji reaktorów jest bardzo mało odpadów bo pręty są używane w opór (3)
- 11 7
-
2023-04-15 02:42
(2)
Ale czy to bedzie najnowsza generacja ?
- 2 4
-
2023-04-16 10:18
Tak
- 4 0
-
2023-04-16 05:43
nie
- 2 3
-
2023-04-13 21:50
Kopiąc się z UE w sprawie CO2
Mamy wszystkich przeciw. Mając EA będziemy się kopać tylko z Niemcami
- 16 4
Wszystkie opinie
-
2023-04-24 12:07
Znowu amerykańska technologia
bezwolne władze wszystko muszą brać z hameryki
- 0 0
-
2023-04-19 14:58
EJ zostawiać tylko jak już są. Nie stawiać nowych!
- 0 0
-
2023-04-13 16:43
(12)
Przestarzała technologia, polska jakość wykonania - za kilka/naście lat będzie wesoło.
- 26 43
-
2023-04-13 17:17
taa (3)
o to chodzi sprzedać stare g...no później będą ich kasować za nieekologiczna i niebezpieczna elektrownie ale ludzie jak widać wszystko łykną widmo taniości za 20lat
- 8 8
-
2023-04-13 21:35
Sąsiedzi zza Odry już się plują. (2)
Jak budowali u siebie nas nie pytali. Teraz likwidują i się dziwią, że my w drugą stronę.
- 8 0
-
2023-04-16 11:14
Niemiaszki maja stare elektrownie atomowe (1)
Dlatego wyłączają. Gaz od ruskich się skończył. Muzułmanów więcej niż Niemców, dlatego tak bardzo chcą żeby Tusk wrócił do władzy w Polsce, żeby można było trochę bydła podrzucić do Polski
- 2 1
-
2023-04-17 01:55
Da... towarzyszu.
Niemcy juz sie szykuja na szparagi do Polski
- 1 0
-
2023-04-13 16:56
(5)
OK Volksdeutschu...
- 15 6
-
2023-04-13 17:11
(4)
Polnische Wirtschaft (pol. polskie gospodarzenie) - stereotypowe, negatywne określenie funkcjonujące w społeczeństwie niemieckim, dotyczące organizacji społeczeństwa polskiego. Według tego stereotypu domyślnie "polnische Wirtschaft" oznacza skrajną niegospodarność, brak planowania i manier oraz brud.
Gliniane domy, strzechy, walące się stajnie i na wpół zgniłe studnie z żurawiem robiły dość żałosne wrażenie. Brudna młodzież mieszkająca we wsi, przeważnie ubrana tylko w brudną, podarta koszulę, za to z grubą futrzana czapką na kołtunowatej czuprynie - żeby nie zmarzły wszy. Clara Viebig w powieści Śpiąca armia wskazała, że na wsi polskiej wirowały tumany kurzu, ujadały psy, dzieci ubrane tylko w koszulkę, półnagie kręciły się między świniami na ulicy, krzycząc przeraźliwie za przejeżdżającymi przez wieś powozami. Polskie izby były zamieszkane przez ludzi i zwierzęta, zadymione, duszne i brudne. Nie brakowało za to w nich świętych obrazów
Tak kiedyś było.
Wyrażenie "polnische Wirtschaft" ma negatywny wydźwięk w uszach części Niemców do dzisiaj. W wydanym w 1987 roku Słowniku potocznego języka niemieckiego, "polnische Wirtschaft" funkcjonuje jako synonim "niewyobrażalnego nieładu".- 5 8
-
2023-04-13 19:58
No tak bo duża część niemców najechała by Polskę jeszcze raz. (1)
- 1 2
-
2023-04-17 01:54
Ale wy ruskie nie pozwolicie!
- 1 0
-
2023-04-16 12:04
polnische wirtschaft
I czyż afera ze zbożem taka nie jest?
- 4 0
-
2023-04-13 18:33
No i jak wejdziesz na taki SOR w szpitalu powiatowym to wlasnie tak tam wyglada niestety.......
Lekarz w podartej koszuli, brud, ujadajacy pies, umierajacy ludzie........
- 9 3
-
2023-04-14 09:37
akurat technologia będzie najnowocześniejsza
w tym obszarze nie ma co się bać
- 2 2
-
2023-04-13 17:52
drogi frustracie, który spamujesz tutaj swoje komentarze o przestarzałej technologii - mozesz podać podstawy tego twierdzenia?
- 8 8
-
2023-04-13 17:31
Polacy chcieli by autostrady, drogi ekspresowe, koleje, elektrownię jądrową ale nie koło swoich zabudowań lecz dalej (20)
Elektrownia tak ale nie u nas tylko gdzieś indziej tak mówią Polacy. Zapominamy że musi to być w pobliżu ogromnego zbiornika wodnego aby reaktory miały wymienną zimną wode, więc tylko nadaje sie do tego Bałtyk......
- 89 32
-
2023-04-15 13:40
(2)
Elektrownię atomową mogę mieć nawet za oknem. Straszenie atomem to ciemnogród i ruska propaganda
- 5 5
-
2023-04-16 05:48
to dlatego ruski chcieli stawiac czarnobyl w PL? (1)
- 1 3
-
2023-04-16 21:51
Nie chcieli
Ruskie nie eksportowali RBMK
- 1 0
-
2023-04-13 18:04
Niestety wybrano chyba najpiękniejszy odcinek naszego wybrzeża. (11)
Piękne lasy i plaże zostaną bezpowrotnie zniszczone. Taką elektrownię należałoby wybudować gdzieś na terenach poprzemysłowych.
- 21 32
-
2023-04-14 10:17
co ci się zniszczy ? (2)
jaki wpływ ma to mieć na wybrzeże ?
- 3 5
-
2023-04-14 13:34
(1)
KIlka przykładów: 1. Muszą wylać 10 m postument betonowy , żeby ustabilizować piasek i wydmy - jakieś kilka lat zabawy. 2. Muszą wyciąć duży fragment lasu - tu mają doświadczenie tną na potęgę. 3. Z wielu hektarów pól wkoło elektrowni nie będzie można sprzedawać warzyw, owoców - a te tereny są rolnicze itd. 4. Elektrownia spowoduje lokalną ( kilkanaście kilometrów) zmianę temperatury wody na odpowiednią dla rozwoju sinic. 5. Tereny są unikatowe, niezniszczone cywilizacją, takie tereny się chroni a nie niszczy.
- 9 5
-
2023-04-16 12:20
Tak, tak
- 3 2
-
2023-04-14 12:14
(2)
Najpiękniejszy czy nie, ale ile drzew będą mogli bezkarnie wyciąć i sprzedać.
- 2 2
-
2023-04-14 14:06
(1)
akurat dla cięciu drzew to ta mafia nie potrzebuje specjalnych powodów.
- 2 2
-
2023-04-16 05:47
chyba ty
- 0 1
-
2023-04-13 19:14
(1)
Niewiele w życiu widziałeś pięknych terenów w PL, nieprawdaż?
- 24 15
-
2023-04-16 05:47
tylko wzgoza mojej rzony :P
- 0 0
-
2023-04-16 05:46
tylko w okolicach sejmu budowac`
to ma sens
- 2 0
-
2023-04-14 06:03
Nie dla elektrowni w Słajszewiie (1)
Zgadzam się tereny są piękne i nie powinny być zdewastowane przez elektrownie. Niestety mieszka tam mało ludzi więc władza wybrała tak żeby nie było protestów. Wstawili swoich urzędników , plus festyny z muzyką i jedzeniem, wsparcie kół gospodyń wiejskich. Tak się kupuje elektorat, tylko za chwilę wszyscy się zdziwią jak rozjadą i zniszczą okolice.
- 10 7
-
2023-04-14 14:05
Okolicę to raczej rozbudują nie do poznania a nie rozjadą. Powstanie masa miejsc noclegowych, lepsze drogi i inne zaplecze.
- 2 5
-
2023-04-16 12:19
Ja mogę mieć pod domem, jak dadzą prąd za darmo to czemu nie? Jak bedzie 300km ode mnie i dojdzie do awarii to i tak w kpncu skażenie przyjdzie.
- 1 0
-
2023-04-13 18:46
(1)
ja tam mogę mieszkać nieopodal ...trzymam kciuki aby cena ziemi znormalniała w pobliżu ;)
- 11 3
-
2023-04-16 05:48
to sie rozczarujesz
- 0 1
-
2023-04-14 10:49
Najbardziej by tak chcieli warszawiaki
Kopalnie na Śląsku, EJ koło Gdyni, autostrady i ekspresówki w 7 kierunkach tylko z Warszawy, jedyne lotnisko - tylko w Warszawie, a reszta ma sobie dojechać pociągiem - to jest dopiero absurd.
- 9 2
-
2023-04-14 09:34
Nie prawda, a w innych krajach to chcą mieć wielką budowlę przed domem?
Prawda jest taka, że mniej to truje dymem niż jakakolwiek inna elektrownia pobierająca ciepło ze spalania
- 6 2
-
2023-04-16 19:17
Elektrownia atomowa a w niej kumple i rodziny pislamistów z nadania partyjnego.
Bezpiecznie będzie
- 1 0
-
2023-04-16 10:23
(1)
A odpady radioaktywne wyślijcie kaczce i morawieckiemu.
- 1 1
-
2023-04-16 18:17
Odpady beda Tuska... elektrownia Jarozbawa
- 1 0
-
2023-04-16 15:54
Dlatego trzeba głosować na PIS. Bo jak nie daj Boże Peło dojdzie do władzy to zniweczy inwestycje (1)
- 0 2
-
2023-04-16 18:17
Jak najwiecej inwestycji na papierze... Wybrory idą!
"Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjach ta zasada znana nam z filmu Miś Stanisława Barei stosowana jest obecnie intensywnie przez Prawo i Sprawiedliwość. Mamy wysyp kosztownych megainwestycji realizowanych przez powiązanych z PiS-em dyletantów. "
- 1 0
-
2023-04-15 12:30
(1)
A czy ta specustawa dla powstania elektrowni jądrowej, nie jest przypadkiem podobna do typowej dla pisu ustawy, którą trzeba już poprawiać zanim jeszcze zacznie obowiązywać ?
- 1 1
-
2023-04-16 18:14
Nie, spokom, Sasinienko ma wszystko pod kontrolą
- 1 0
-
2023-04-16 16:51
Znowu Horała ma prezesa ?
- 1 0
-
2023-04-13 18:03
Niemcy zamykaja Polacy buduja my 100 lat za murzynami (3)
- 14 17
-
2023-04-16 16:00
Niemcy i Ruskie nieszczęście świata plus totalni donosiciele
- 0 0
-
2023-04-13 23:10
I teraz generują prąd ze spalania węgla
- 2 0
-
2023-04-13 18:11
Niemcy sie nie martwią, wprowadzą jakieś prawo przez tzw. niezależną komisje europejską i będą do przodu.
Jak z paliwem syntetycznym od 2035 roku...
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.