• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa i Lotos naładują samochody elektryczne w Trójmieście za darmo

Robert Kiewlicz
17 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę na stacjach Lotosu do marca 2016 roku. Użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę na stacjach Lotosu do marca 2016 roku.

Lotos i Energa chcą rozwijać sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne punkty ładowania zostaną otwarte m.in. na stacji Lotos w Gdyni-Redłowie przy al. Zwycięstwa 165 zobacz na mapie Gdynina stacji Lotos w Gdańsku, koło Opery zobacz na mapie Gdańska. Partnerem Energi jest spółka Lotos Paliwa. Użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę do marca 2016 roku.


Z jakich środków transportu najczęściej korzystasz poruszając się po mieście?


Ładowanie samochodów elektrycznych na stacji Lotos w Gdyni odbywa się w standardzie CHAdeMO. Instalacja o mocy 39 kW pozwala w czasie od 25 do 45 minut naładować najpopularniejsze modele. Skrót CHAdeMo pochodzi od słów charge de move, co tłumaczy się z języka angielskiego "poruszaj się ładując" i jest także pewną grą słów odnoszącą się do japońskiego stwierdzenia O cha demo ikaga desuka, które z kolei oznacza "Napijmy się herbaty". Przyjęło się powszechne użycie tego sformułowania, ponieważ ładowanie baterii trwa mniej więcej tyle, co zaparzenie i wypicie tego napoju.

Czytaj też: Gdańsk zachęca do kupna elektrycznych aut

W Trójmieście funkcjonuje już także punkt szybkiego ładowania przy al. Grunwaldzkiej 472 zobacz na mapie Gdańska. W ramach projektu w Trójmieście powstały już także dwa punkty półszybkiego ładowania, znajdujące się: ul. Nowe Ogrody 6 zobacz na mapie Gdańska - Urząd Miasta Gdańska i ul. Kościuszki 25/27 zobacz na mapie Sopotu - Urząd Miasta Sopotu. Punkty te wyposażone są w dwa wtyki, które pasują do większości marek azjatyckich i europejskich. Naładowanie pojazdu w zależności od modelu zajmuje w nich od dwóch do czterech godzin.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę do marca 2016 roku. Urządzenia zamontowane na stacjach Lotosu mają zapewnić ładowanie jak największej liczby dostępnych na rynku modeli. Każdy punkt ładowania ma też osobne miejsce parkingowe. Dodatkowo władze miejskie Gdańska i Sopotu zwolniły pojazdy elektryczne z opłat za parkowanie w płatnych strefach.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (60) 6 zablokowanych

  • Bez dopłat to te wszystkie elektryczne samochody nie są w ogóle konkurencyjne wobec spalinowych. (1)

    Do bani z taką ekologią, do której trzeba dopłacać. To nie ekologia tylko czyjś biznes.

    • 2 3

    • Mylisz ekologię z ekonomią

      • 0 0

  • LOTOS oszalał (2)

    Ta decyzja LOTOSU to jak strzał we własne kolano. Gdy auta elektryczne stanieją to LOTOS pójdzie z torbami.

    • 6 2

    • (1)

      nie.

      • 1 1

      • nie i ch*j

        • 0 0

  • Kolejny raz bogaczom się dokłada z kasy biedaków!! (3)

    Promowanie elektrycznych aut zgadzam się, ale nie ładowanie naszym kosztem!! Bezpłatne parkowanie zgadzam się, ale ładowanie na nasz koszt już nie!! Stać ich na kupno takiego auta, to stać ich na jego ładowanie!!

    • 68 6

    • z pustego w prozne?

      bredzisz

      • 0 0

    • Wszyscy

      wspierają biednych warsiafiaków!!.

      • 2 0

    • przecież to proste, córeczka lub synuś ........

      Dostanie od tłustego misia z pseudo prywatnej firmy np Tesla ,,,, i co ma płacić ,

      • 6 3

  • Gdzie adnotacja Artykuł sponsorowany? (2)

    • 33 6

    • Za darmo to boli gardło. (1)

      • 5 3

      • Za darmo to można wpit.l dostac

        • 2 0

  • A kto za ten prąd zapłaci? (10)

    Ja zapłacę. Pan zapłaci. Społeczeństwo zapłaci.

    Dość płacenia za innych!!

    • 80 20

    • Wolę płacić za czyjś prąd (7)

      Niż wąchać ich rakotwórcze spaliny z dizla.
      Społeczeństwo jako całość bardzo zyska na popularyzacji aut elektrycznych, nawet jeśli będzie do nich dopłacać.

      • 18 30

      • a ja sie produkuje prad w Gdańsku?. (4)

        Spalamy węgiel i olej opałowy.
        Dwa paliwa, które są emisyjnie "gorsze" od paliw służących napędzaniu samochodów.

        • 23 4

        • (3)

          Lepiej mieć emisję w jednym miejscu niż tysiące małych kominów pod oknami i przy chodnikach.
          A poza tym za kilka(nascie) lat będzie atom.
          A wiatraki i panele słoneczne już są.

          • 8 11

          • Oooczywiscie! (2)

            Zgadzam sie, zwłaszcza, że to "jedno miejsce" jest na Śląsku. :-> Ale jak mi wybudują elektrownie przy domu to wtedy wręcz przeciwnie, będę przeciwny.

            • 5 1

            • w jakim Śląsku ?!?!?! (1)

              EC Wybrzeże

              • 6 3

              • EC robi tyle pradu, ze na ich wlasne potrzeby nie starcza. Prad idzie z poludnia kraju.

                • 5 0

      • zapłać za mój, daj namiary podeślę Ci rachunki

        • 13 1

      • Jak nie chcesz zatruwac sie spalinami ja tez nie !!Ale miasto niech obnizy ceny biletów na komunikacje miejska

        Niech usprawni ruch komunikacje miejską to ludzie pzucą samochody a przesiada sie na komunikacje miejską.Dodatkowo wprowadzic utrudnienie i opłaty dla kierowców w miescie !!Policz ile bedzie tych aut elektrycznych max 10 sztuk!!

        • 14 3

    • Za darmo nic nie ma,zapłacimy wszyscy wyższe rachunki i paliwo droższe

      • 7 0

    • Aleś głupi.

      • 0 4

  • 6

    bzdura

    • 0 0

  • Zasłyszane (1)

    Słyszałem.że to Urząd Miasta wymienia flotę samochodową na elektryczne

    • 3 1

    • 4

      a w lotosie ile jest aut do wymiany wszystkie na eletryczne fajnie by bylo

      • 0 0

  • (1)

    w gdańsku jest chyba ok 20 aut zarejestrowanych, brawo za pomysł

    • 1 2

    • ...w Gdańsku zarejestrowanych prawie 70, jednak zle na to patrzysz

      najpierw punkty ladowania potem zakup samochodu, infrastruktura do ladowania napedzi sprzedaz.

      • 4 0

  • Przyklad Toyota Prius w najdrozszej wersji to koszt 148 tys (5)

    Toyota Prius Plug in to koszt w najdrozszej wersji ok 189 tys a wiec roznica wynosi 51 tys pln. Przy roznicy w zuzyciu paliwa i tym, ze plug-in przejedzie do 25km na samym pradzie zwrot bedzie po ok 850 tys km !!!!! Roznica realna to tylko ok 6 zl na 100km!

    Ale przynajmniej tymi autami mozemy jezdzic jak normalnymi samochodami. A elektryki? Koszt od 180 tys wzwyz i zasieg max 150km.

    • 5 4

    • elektryki startuja od 99 000 PLN,

      Renault ZOE (tylko tam jest jakas kombinatorska metoda z wynajmem baterii). Elektryk to aktualnie samochod do miasta wiec utyskiwanie na zasieg jest chybione. Podlaczasz na noc a rano naladowany, jak komorka. Po co w miescie wiekszy zasieg, skoro sredni dystans dzienny wynosi do 50 km.

      • 11 0

    • Jezdze Priusem, (2)

      następny będzie elektryczny, dlatego cieszy, że powstają punkty ladowania. Po co wiekszy zasieg, elektryk jest do miasta a w garazu mam gniazdko. Jedyny problem to brak elektryka, ktory by mi się podobal...Tesla jest super, ale tu problemem jest cena i fakt, ze to auto do jazd w trasy (szkda jej do bujania tylko po miescie) a mnie potrzebne wozidelko do miasta.

      • 12 1

      • Tesla jak najbardziej nadaje się do miasta. (1)

        a z drugiej strony cena nie jest nieadekwatna, patrząc na jej jakość i osiągi.
        Tesla vs Ferrari Italia: https://youtu.be/9cA1doO_9h8
        Tesla vs Audi R8 5,2 V10: https://youtu.be/jrUskqXAUww

        • 0 0

        • nikt nie twierdzi, ze nie nadaje sie

          jest za dobra i za droga do krotkich dystansow pokonywanych w miescie...kazdy ocenia wedlug potrzeb (i mozliwosci).

          • 7 0

    • Co ty za głupoty opowiadasz.

      Widzę że twój komentarz jest z cyklu "nie znam się, ale jestem specjalistą od wszystkiego więc się wypowiem".
      Masz: http://www.teslamotors.com/models ignorancie.
      A i jeszcze jedno... 189-148 = 41.

      • 0 0

  • Pomysł fajny, tylko auta mega drogie :( (3)

    • 30 2

    • cena jak cena ale dlugosc ladowania i zasieg robia swoje (1)

      no i na trase nie pojedziesz chyba, ze obwodnica aby kiedys sie rozbujac do 100km/h

      • 4 4

      • Auta elektryczne spokojnie zrobią 400km na jednym ładowaniu i 200km/h to nie jest dla tych aut problem

        • 1 4

    • Auta jak auta, ale te baterie jak przyjdzie czas wymienić...

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane