• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma chce otworzyć autonomiczny sklep z bielizną

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Pierwsze dark stores, czyli sklepy, do których dostęp mają tylko kurierzy realizujący internetowe zamówienia, już działają w Trójmieście, sklepy autonomiczne dostępne dla klientów już testuje sieć Żabka, teraz czas na... sieć z bielizną. Gdańska spółka Esotiq&Henderson zapowiedziała powstanie takich placówek.



Czy sklepy autonomiczne zdominują rynek?

- Koncepcja sklepu autonomicznego jest istotnym elementem rozwijanego przez spółkę innowacyjnego modelu budowania relacji z klientkami, opartego na nowoczesnych technologiach - poinformowałam firma Esotiq&Henderson, producent bielizny.

Grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju



Czym jest sklep autonomiczny? To placówka, w której jest towar, ale nie ma sprzedawców. Można tam wejść np. dzięki specjalnej aplikacji, a zapłacić bezgotówkowo. Takie sklepy mogą działać przez 7 dni w tygodniu. Sklepy są monitorowane.

Na ten cel, czyli rozwój technologii, jakie mogą być wykorzystywane w bezobsługowych sklepach, firma z Gdańska właśnie pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Czytaj też:

Pierwsze "ciemne sklepy" we Wrzeszczu i Śródmieściu Gdańska



Projekt gdańskiej marki dla "Kobiety Jutra"



A skąd ten pomysł?

- Lata doświadczeń w pracy z kobietami i dla kobiet skierowały uwagę Esotiq na szerszy aspekt kobiecych oczekiwań, wychodzący poza obecne przyzwyczajenia zakupowe. Dlatego już dziś patrzymy w kierunku potrzeb "Kobiety Jutra", doskonaląc markę Esotiq zarówno od strony oferty produktowej, jak również pod względem dostarczanego doświadczenia zakupowego, wdrażając np. mobilną aplikację umożliwiającą idealne dopasowanie biustonoszy. Autonomiczny salon z bielizną - miejsce, gdzie zakup będzie w pełni bezkontaktowy, przez co maksymalnie intymny - jest kolejnym krokiem w tworzeniu unikalnych, wielokanałowych doświadczeń zakupowych odpowiadających na różnorodne kobiece potrzeby - podkreśla firma w komunikacie.
"Badania nad wynalezieniem struktur testronicznych stanowiących etykiety RFID w sklepie autonomicznym" będą realizowane w ramach Poddziałania 1.1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł. Wartość ta to całkowita kwota tzw. kosztów kwalifikowanych. Z kolei instytucja pośrednicząca (NCBiR) przyznała Esotiq&Henderson dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej ok. 6,73 mln zł.

Jak informuje Esotiq&Henderson, okres kwalifikowalności kosztów dla projektu kończy się 31 grudnia 2023 r. Czy do tego czasu możemy spodziewać się uruchomienia pierwszego autonomicznego salonu? Wszystko na to wskazuje.


Rozwój firmy Esotiq&Henderson - od LPP do giełdy w Warszawie


Marka Esotiq&Henderson najpierw należała do LPP, czyli firmy odzieżowej z Gdańska. W 2011 r. doszło do wydzielania spółki i powstała osobna firma, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. W następnym roku w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Henderson posiada 50 proc. udziałów. W 2011 r. firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 r. została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Firma prowadzimy sprzedaż w Polsce i za granicą. W Polsce ma już 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 r. powstał pierwszy salon w Niemczech, a w kolejnym pojawiły się salony na Ukrainie i Białorusi.

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • lysy

    bardzo dziwny pomysl jesli chodzi o bielizne.........

    • 0 0

  • Najwyzsza forma kapitalizmu. (1)

    Szyc w azji,ceny z kosmosu i cala kasa dla wlasciciela.Trzeba jeszcze wymyslec sposob na autonomiczne towarowanie sklepu i bedzie miodzio.

    • 33 1

    • Jeszcze dekada czy dwie i trzeba będzie zatrudnić roboty w nowej roli: kupujących a przynajmniej ich atrapy.

      • 3 0

  • w sklepach z bielizna powinien obsługiwać facet (przystojny) (4)

    • 4 5

    • (1)

      Polki są zbyt pruderyjne

      • 0 1

      • Niby co to znaczy?
        Mogę iść do lekarza mężczyzny, żaden problem, bo np. badanie transwaginalne to kwestia anatomii. Ale dlaczego facet ma mi lepiej doradzić w wyborze stanika niż kobieta?

        • 2 0

    • to stereotyp,

      dla niektórych pań, inna pani może być zachętą

      • 3 0

    • Jeden facet nie przerobi wszystkich chetnych pan.

      Powinno tam pracowac kilku.

      • 4 2

  • Ich biustonosze są tak szyte (2)

    Ze ten sam rozmiar w jednym modelu jest wielki, ze biust się w nim topi, z kolei w dwa inne modele (o tym samym rozmiarze co olbrzym) są za ciasne. Tylko Marion Poupee. Tam rozmiarówka jest równa a modele są faktycznie śliczne.

    • 19 6

    • Pokazesz mi swoja kolekcje?:) (1)

      Koneser

      • 4 5

      • Nie dla psa kiełbasa! Moją kolekcję ogląda mąż który kupuje te staniki .

        • 0 0

  • Ja chce być kurierem w tym sklepie!

    Wybierzcie mnie, wybierzcie mnie!

    • 1 0

  • Słowo klucz to dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Kilka milionów zato my podatnicy zapłaciliśmy!!

    Jak krasc to miliony tak sie wyciaga kase na własne kaprysy !!
    Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł.

    • 7 0

  • Bleee...

    Nawet nie chce sobie wyobrażać co będzie się działo w takim sklepie, kiedy "klienci" będą mieli poczucie, że nikt nie patrzy... Brud, smród i wydzieliny

    • 11 0

  • Dofinansowanie dla sklepów które odbierają pracę ludziom?a później dofinansowanie dla bezrobotnych i ich dzieci

    • 10 0

  • To jest spolka LPP (1)

    Maja miliony a jeszcze dostali dofinansowanie ? Brak slow

    • 5 2

    • Nie to, nie jest spółka lpp od wielu lat

      • 4 0

  • Dziękuję ale stanik stanikowi nierówny i trzeba go przymierzyć.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane