• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma chce otworzyć autonomiczny sklep z bielizną

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Pierwsze dark stores, czyli sklepy, do których dostęp mają tylko kurierzy realizujący internetowe zamówienia, już działają w Trójmieście, sklepy autonomiczne dostępne dla klientów już testuje sieć Żabka, teraz czas na... sieć z bielizną. Gdańska spółka Esotiq&Henderson zapowiedziała powstanie takich placówek.



Czy sklepy autonomiczne zdominują rynek?

- Koncepcja sklepu autonomicznego jest istotnym elementem rozwijanego przez spółkę innowacyjnego modelu budowania relacji z klientkami, opartego na nowoczesnych technologiach - poinformowałam firma Esotiq&Henderson, producent bielizny.

Grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju



Czym jest sklep autonomiczny? To placówka, w której jest towar, ale nie ma sprzedawców. Można tam wejść np. dzięki specjalnej aplikacji, a zapłacić bezgotówkowo. Takie sklepy mogą działać przez 7 dni w tygodniu. Sklepy są monitorowane.

Na ten cel, czyli rozwój technologii, jakie mogą być wykorzystywane w bezobsługowych sklepach, firma z Gdańska właśnie pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Czytaj też:

Pierwsze "ciemne sklepy" we Wrzeszczu i Śródmieściu Gdańska



Projekt gdańskiej marki dla "Kobiety Jutra"



A skąd ten pomysł?

- Lata doświadczeń w pracy z kobietami i dla kobiet skierowały uwagę Esotiq na szerszy aspekt kobiecych oczekiwań, wychodzący poza obecne przyzwyczajenia zakupowe. Dlatego już dziś patrzymy w kierunku potrzeb "Kobiety Jutra", doskonaląc markę Esotiq zarówno od strony oferty produktowej, jak również pod względem dostarczanego doświadczenia zakupowego, wdrażając np. mobilną aplikację umożliwiającą idealne dopasowanie biustonoszy. Autonomiczny salon z bielizną - miejsce, gdzie zakup będzie w pełni bezkontaktowy, przez co maksymalnie intymny - jest kolejnym krokiem w tworzeniu unikalnych, wielokanałowych doświadczeń zakupowych odpowiadających na różnorodne kobiece potrzeby - podkreśla firma w komunikacie.
"Badania nad wynalezieniem struktur testronicznych stanowiących etykiety RFID w sklepie autonomicznym" będą realizowane w ramach Poddziałania 1.1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł. Wartość ta to całkowita kwota tzw. kosztów kwalifikowanych. Z kolei instytucja pośrednicząca (NCBiR) przyznała Esotiq&Henderson dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej ok. 6,73 mln zł.

Jak informuje Esotiq&Henderson, okres kwalifikowalności kosztów dla projektu kończy się 31 grudnia 2023 r. Czy do tego czasu możemy spodziewać się uruchomienia pierwszego autonomicznego salonu? Wszystko na to wskazuje.


Rozwój firmy Esotiq&Henderson - od LPP do giełdy w Warszawie


Marka Esotiq&Henderson najpierw należała do LPP, czyli firmy odzieżowej z Gdańska. W 2011 r. doszło do wydzielania spółki i powstała osobna firma, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. W następnym roku w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Henderson posiada 50 proc. udziałów. W 2011 r. firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 r. została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Firma prowadzimy sprzedaż w Polsce i za granicą. W Polsce ma już 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 r. powstał pierwszy salon w Niemczech, a w kolejnym pojawiły się salony na Ukrainie i Białorusi.

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • lysy

    bardzo dziwny pomysl jesli chodzi o bielizne.........

    • 0 0

  • Najwyzsza forma kapitalizmu. (1)

    Szyc w azji,ceny z kosmosu i cala kasa dla wlasciciela.Trzeba jeszcze wymyslec sposob na autonomiczne towarowanie sklepu i bedzie miodzio.

    • 33 1

    • Jeszcze dekada czy dwie i trzeba będzie zatrudnić roboty w nowej roli: kupujących a przynajmniej ich atrapy.

      • 3 0

  • w sklepach z bielizna powinien obsługiwać facet (przystojny) (4)

    • 4 5

    • (1)

      Polki są zbyt pruderyjne

      • 0 1

      • Niby co to znaczy?
        Mogę iść do lekarza mężczyzny, żaden problem, bo np. badanie transwaginalne to kwestia anatomii. Ale dlaczego facet ma mi lepiej doradzić w wyborze stanika niż kobieta?

        • 2 0

    • to stereotyp,

      dla niektórych pań, inna pani może być zachętą

      • 3 0

    • Jeden facet nie przerobi wszystkich chetnych pan.

      Powinno tam pracowac kilku.

      • 4 2

  • Ich biustonosze są tak szyte (2)

    Ze ten sam rozmiar w jednym modelu jest wielki, ze biust się w nim topi, z kolei w dwa inne modele (o tym samym rozmiarze co olbrzym) są za ciasne. Tylko Marion Poupee. Tam rozmiarówka jest równa a modele są faktycznie śliczne.

    • 19 6

    • Pokazesz mi swoja kolekcje?:) (1)

      Koneser

      • 4 5

      • Nie dla psa kiełbasa! Moją kolekcję ogląda mąż który kupuje te staniki .

        • 0 0

  • Ja chce być kurierem w tym sklepie!

    Wybierzcie mnie, wybierzcie mnie!

    • 1 0

  • Słowo klucz to dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Kilka milionów zato my podatnicy zapłaciliśmy!!

    Jak krasc to miliony tak sie wyciaga kase na własne kaprysy !!
    Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł.

    • 7 0

  • Bleee...

    Nawet nie chce sobie wyobrażać co będzie się działo w takim sklepie, kiedy "klienci" będą mieli poczucie, że nikt nie patrzy... Brud, smród i wydzieliny

    • 11 0

  • Dofinansowanie dla sklepów które odbierają pracę ludziom?a później dofinansowanie dla bezrobotnych i ich dzieci

    • 10 0

  • To jest spolka LPP (1)

    Maja miliony a jeszcze dostali dofinansowanie ? Brak slow

    • 5 2

    • Nie to, nie jest spółka lpp od wielu lat

      • 4 0

  • Dziękuję ale stanik stanikowi nierówny i trzeba go przymierzyć.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane