• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka na pomorskich torach. Nowy nabytek PPMT

erka
7 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na rynku.
  • Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na rynku.
  • Zakupiona przez PPMT maszyna UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic będzie najnowocześniejszą tego typu podbijarką na polskim rynku.

Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt. Kombajn podtorzowy RPM 1000 oraz podbijarka UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic to najnowsze zakupy Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego w Gdańsku.



Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę

Transport kolejowy w Polsce:

Kombajn podtorzowy RPM 1000 będzie najnowocześniejszą tego typu maszyną na świecie. Przeznaczony jest do potokowej naprawy podtorza i oczyszczania tłucznia z wykorzystaniem kruszywa z recyklingu podsypki tłuczniowej. Kompleksowo za jednym przejściem, naprawia warstwę podtorza i podsypki torowej.

Maszyna współpracuje z wagonami typu MFS, które zapewniają nowe materiały sypkie i odprowadzenie z miejsca prac starego materiału, nienadającego się do powtórnego wykorzystania.

Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt.


Długość maszyny RPM 1000 wraz z wagonami MFS wynosi ponad 500 m. Taki sprzęt to wysokowydajna fabryka na torach. Kombajn będzie wyposażony w innowacje wyróżniające go od innych tego typu maszyn. To radarowa penetracja gruntu (ang. ground penetrating radar), system pomiarowy poszczególnych warstw toru, system kontroli zagęszczenia warstwy nośnej podtorza. Innowacje będą dawać całościowy obraz właściwości geotechnicznych warstw znajdujących się pod torem, dostarczą dane do określenia grubości warstw podtorza i podsypki, a co za tym idzie - pozwolą w precyzyjny sposób dostosować logistykę i zapotrzebowanie na poszczególne materiały oraz zapewnią jednorodność i poprawność stopnia zagęszczenia podtorza.

Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory

Nabyta przez PPMT uniwersalna podbijarka toru UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic jest przeznaczona do pracy na rozjazdach i torach. Kluczowym parametrem maszyny jest dokładność podnoszenia i nasuwania toru w rozjazdach i torach, szczególnie w przypadku linii kolejowych przeznaczonych do jazdy pociągów z prędkościami 160 km/h i większymi. Zakupiona przez PPMT maszyna będzie najnowocześniejszą tego typu podbijarką na polskim rynku.
erka

Opinie (20)

Wszystkie opinie

  • Szok i niedowierzanie . Taka nowoczesnosc....

    W latach 80 i 90tych praca takich maszyn na poskich torach to byla codziennosc. Pozniej PKP sie ich pozbyla a teraz nowoczesnosc... Niedlugo pochwala sie zakupem maszyn do ,,zrywki" i ,,ukladki" bo wrocilismy do ukladania podkladow koparka Pana Stasia.

    • 0 0

  • (6)

    Super. Skoro będzie sprzęt to mogą zabierać się za rewitalizację nieczynnych linii kolejowych numer 229 i 230.

    • 9 5

    • no ważne że się wypowiedziałeś (5)

      szkoda tylko że ten sprzęt to zupełnie do takich rewitalizacji jest nieprzydatny, nie mówiąc już o tym że jest za drogi na robienie czegokolwiek na liniach lokalnych o gorszych parametrach

      • 3 3

      • Opinia wyróżniona

        202 (3)

        Czeka na drugi tor...
        I predkosc 250.

        Sukcesy maja wielu rodzicow, kleska jest sierota...

        Kleska Pomorskiego jest implozja wewnetrznej sieci kolejowej. Samorzad nie ma zamiaru tym sie zajmowac.

        • 10 4

        • (1)

          Nie będzie 250 na LK202, bo nikt nigdy nie brał w ogóle pod uwagę takiej prędkości. Poza tym zasadniczo zarządcą infrastruktury kolejowej (z wyłączeniem linii 248, 250 i 253) jest pkp plk i to tam należy kierować swoje żale, a nie do samorządu wojewódzkiego.

          • 2 3

          • jak to milo...

            Taki ten samorzad nieklopotliwy, taki malo operatywny i niezaradny... Dla przypomnienia, samorzad jest organizatorem komunikacji zbiorowej na "swoim" terenie. Nie ma na czym organizowac?! No popatrz, jaki pech... Samorzad oswiadczyl, ze nie bedzie lozyl na linie do Nowego Portu. Do jaki jest sens jej istnienia? Aby kolej miala szanse wykazac sie altruizmem...
            A moze tak do poludniowych wojewodztw, na korepetycje?

            • 0 0

        • A Gdańsk Południe czeka na PKM

          • 1 0

      • Niekoniecznie

        Unimat może się nadać.

        • 2 1

  • wiecie ze nawet taka maszynę da się na lewo wynająć?

    w tym kraju wszystko możliwe.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    kto bogatemu zabroni (3)

    Lini kolejowych dla predkosci powyzej 160 km/ h jest znikomy procent. Kolejne megalomanskie wydatki ćwoków za nasze podatki. A 27 -ro dzieci z sma nie dostanie leku. wiwat prawi i sprawiedliwi.

    • 7 49

    • Ale ma być ich znaczenie więcej w najbliższych latach i właśnie do tego potrzebne są takie maszyny. (2)

      Jak nie masz pojęcia o danym temacie to się po prostu nie wypowiadaj. Zajmij się lepiej uprawą pietruszki, to lepiej ci wychodzi.

      • 15 2

      • Nie wiem czy z pietruszką by sobie poradził

        • 2 2

      • on ma za to pojecie o procesie decyzyjnym nominatow i wybrancow

        Co wydaja nie swoje pieniadze i nie ponosza konsekwencji swoich decyzji.
        Najwyzej protokol zniszczenia i brak jakiejkolwiek odpowiedzialnosci.

        • 2 13

  • Brawo PiS, PKP Polskie Linie Kolejowe się rozwijają.

    Przed 2015 się zwijały...

    • 2 1

  • Zadam wagonow wars i kuszetek na traskie pkm!!!

    • 0 2

  • czyżby na 202

    coś miało się ruszyć?

    Albo coś drgnie na 201?

    No bo chyba nie "szprycha"?!!

    • 3 1

  • Fajne maszyny

    Mam nadzieję że firma będzie miała dużo zleceń z PLK.

    • 11 2

  • zabawki mozna kupic...

    Gorzej z ludzmi...
    Najczesciej jak z kulkami do lozyska. Dac trzy, to dwie zgubia a trzecia zepsuja...

    • 8 4

  • Pociąg jeździ po pociągu...

    Nie wiedziałem czegoś takiego. Chciałbym popatrzeć na tę maszynę na żywo.
    Sam pracuję z wielkimi maszynami rolniczymi. Głównie John Deere X9 1100 z hederem HD50X i 9RX 640 (jeszcze na silniku Cumminsa).
    Ale pociagi są jeszcze potężniejsze :)

    • 10 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane