• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firma z Gdyni projektuje linię produkcyjną nowych silników Forda

Robert Kiewlicz
28 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wartość całego projektu Forda realizowanego w fabryce tej marki w Dagenham szacowana jest na łączną kwotę kilkudziesięciu milionów euro. Control Solutions jest odpowiedzialna za realizację poważnej części tego kontraktu. Wartość całego projektu Forda realizowanego w fabryce tej marki w Dagenham szacowana jest na łączną kwotę kilkudziesięciu milionów euro. Control Solutions jest odpowiedzialna za realizację poważnej części tego kontraktu.

Gdyńska firma Control Solutions z branży automatyki przemysłowej realizuje kolejne zlecenie dla światowego potentata motoryzacji. Tworzy linię produkcyjną nowych silników marki Ford powstającą w fabryce w Dagenham, w Wielkiej Brytanii. Firma jest specjalistycznym podwykonawcą niemieckiego koncernu przemysłowego ThyssenKrupp. Control Solutions ma na swoim koncie projekty dla czołowych producentów samochodów na świecie, m.in. Jaguara, Land Rovera, Volkswagena czy Volvo.


Control Solutions pracuje przy najbardziej wymagających procesach automatyzacji dla największych producentów samochodów na świecie.


Projekt tworzenia linii produkcyjnej silników marki Ford ma być zrealizowany do połowy 2015 roku. Jego generalnym wykonawcą jest niemiecki gigant przemysłowy ThyssenKrupp System Engineering, którego gdyńska firma jest podwykonawcą. Inżynierowie Control Solutions tworzą projekty elektryczne maszyn do linii montażowej nowych, dwulitrowych silników diesla marki Ford, które pojawią się na rynku dopiero w 2016 roku.

Oprócz tego realizują projekty oprogramowania, sterowników programowalnych, a także tworzą programowanie i odpowiadają za uruchomienie robotów firmy ABB. Łączną wartość całego projektu Forda realizowanego w fabryce tej marki w Dagenham szacuje się na kilkadziesiąt milionów euro, przy czym gdyńska firma realizuje pewien jego fragment.

- Patrząc całościowo, realizujemy nadal jeszcze stosunkowo niewielki zakres ogromnego projektu. Jednak z perspektywy naszej firmy jest to kolejne, coraz większe ilościowo, wartościowo i kompetencyjnie zlecenie - mówi Patryk Smok, właściciel firmy Control Solutions. - Po raz pierwszy odpowiadamy za projektowanie i programowanie robotów. Budujemy więc know-how, które znacznie poszerza możliwości i wzmacnia naszą pozycję na europejskim i światowym rynku automotive.

W projekt zaangażowanych jest 10 inżynierów i projektantów firmy Control Solutions. W Gdyńskim biurze mieszczącym się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym tworzone są projekty elektryczne i oprogramowanie. W niemieckiej fabryce w Bremen przeprowadzane są testy rozwiązań, które po akceptacji inżynierów Forda są wysyłane i finalnie uruchamiane na właściwej linii produkcyjnej fabryki w Dagenham.

Control Solutions pracuje przy najbardziej wymagających procesach automatyzacji dla największych producentów samochodów na świecie. Ich bezpośrednimi klientami są duże koncerny, za pośrednictwem których realizują zlecenia dla takich marek samochodowych jak Jaguar, Ford, General Motors, Volkswagen, Skoda czy Volvo.

Firma działa głównie na zagranicznych rynkach. Zatrudnia kilkunastu inżynierów, posiadających wszelkie niezbędne szkolenia i certyfikaty pozwalające im pracować na najbardziej zaawansowanych systemach i urządzeniach wykorzystywanych przez ten sektor przemysłu (m.in. ABB, KUKA czy Siemens).

Miejsca

Opinie (27) 2 zablokowane

  • 650 na gaźniku

    650 na gaźniku

    • 1 1

  • gratulacje

    • 1 2

  • Ciekawostka dt. firmy Krupp (1)

    Jako ciekawostkę dodam, że koncern ThyssenKrupp, powstał w wyniku połączenia dwóch firm, tj. Thyssen i Krup. Druga z nich, o czym może nie wszyscy wiedzą zasłynęła m.in. z produkcji broni artyleryjskiej dla III Rzeszy. To właśnie zakłady Kruppa skonstruowały największe na świecie działo (kolejowe) o kalibrze 802 mm, tzw. Schwerer Gustav (Ciężki Gustaw - tłum. z niemieckiego), przez żołnierzy nazywane "Dorą". Pierwotne działo miało być przeznaczone do niszczenia umocnień Linii Maginota. Minęła jednak kampania w Polsce, rozpoczęła się kampania na zachodzie Europy, a przedłużające się prace nad projektem o dużej trudności opóźniły wyprodukowanie działa. Ostatecznie nie użyto go podczas kampanii we Francji. Działo było gotowe dopiero w 1942 r. Było ono prezentem od Gustava Kruppa dla Adolfa Hitlera, który w dowód wdzięczności i na cześć Gustava Kruppa nadał działu nazwę Gustav.
    Stalowe monstrum jakiego świat nigdy wcześniej nie widział było prezentowane hitlerowskiej świcie prezentowane na poligonie w Darłowie, w tzw. Koloseum Śmierci. Więcej na ten temat możecie poczytać tutaj:

    • 4 1

    • Brak adresu dt. powyższego

      Niestety adres się nie załączył. Proponuję wygooglować artykuł "Dora - największa armata świata", który opublikował portal informacyjny - darlowo.info. Ciekawa lektura, oczywiście dla zainteresowanych.

      • 3 1

  • Brawo. Sukcesów życzę :)

    • 1 2

  • Nie zrobia silnik

    dla Syreny Sport.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane