• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Forum Gospodarki Morskiej już po raz kolejny w Gdyni

erka
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
13 października 2107 odbyła się już piąta edycja Forum Gospodarki Morskiej Gdynia.  13 października 2107 odbyła się już piąta edycja Forum Gospodarki Morskiej Gdynia.

Kilkaset osób związanych z branżą morską dyskutowało o perspektywach gospodarki morskiej w Polsce, innowacjach w przemyśle stoczniowym, kwestiach legislacyjnych związanych z ustawą stoczniową i statusem marynarzy. W ramach Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni spotkali się przedsiębiorcy, naukowcy, samorządowcy, przedstawiciele rządu, a także Komisji Europejskiej.



W dyskusjach toczących się w ramach czterech paneli tematycznych Forum wzięli udział m.in.: Marek Gróbarczyk , minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Dorota Arciszewska-Mielewczyk, przewodnicząca Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawiciele polskich portów, a także naukowcy, w tym prof. zw. dr hab. Andrzej Koźmiński, rektor Akademii Morskiej w Szczecinie - dr hab. inż. kpt. ż. w. prof. Wojciech Ślączka. Gośćmi Forum był również Iain Shepherd, przedstawiciel Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Gospodarki Morskiej i Rybołówstwa i oraz Natasha Meli Daudet, ambasador Malty.

- Gospodarka morska, unikalny element gospodarki globalnej, chłonie i reaguje na nowe trendy, innowacje, ale i zagrożenia. Spotykamy się w Gdyni, aby móc dobrze ocenić bieżące procesy, w tym wnikliwie przyjrzeć się najważniejszym potrzebom sektora - mówiła Katarzyna Gruszecka - Spychała, wiceprezydent Gdyni.
- Gospodarka morska należy do priorytetów rządu - zapewniał podczas Forum minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. - Dla rozwoju branży morskiej ważne są: przemysł stoczniowy, żegluga, eksploatacja portów, rybołówstwo, a także edukacja. Nasze cele koncentrują się obecnie na utworzenie Morskiego Funduszu Inwestycyjnego. Będzie on dotyczył nie tylko przemysłu stoczniowego, ale też żeglugi śródlądowej. Do końca tego roku pojawią się główne ramy MFI, które chcielibyśmy omówić z przedsiębiorcami. Do tego czasu resort chciałby to uzgodnić z instytucjami nadzorującymi, z głównymi inwestorami, którzy będą partycypować w tym funduszu, jak również z branżą. Dopiero po tym chcemy to ująć w formie ustawy, która na trwałe wpisze się w polską legislację. Chcemy stworzyć rozwiązanie, które faktycznie będzie dawało szansę na pieniądze dla branży.
Podczas Forum wręczono także nagrody w ramach konkursu Innowacyjna Gospodarka Morska. W tym roku trafiły one do Remontowa LNG Systems, Remontowa Shipbuilding, Des Art, Crist SA i prezesa firmy Zink Power ze Szczecina - Zbigniewa Miodowskiego.

- Co warte jest podkreślenia wszystkie nagrodzone firmy działają z sukcesami na bardzo wymagającym rynku - stwierdził podczas wręczeni nagród - Piotr Soyka, prezes zarządu Remontowa Holding SA.
W ramach Forum już po raz drugi Miasto Gdynia oraz Pomorska Fundacja Filmowa zorganizowała konkurs filmowy na scenariusz i realizację filmu krótkometrażowego promującego gospodarkę morską w Polsce. Tym razem zwycięzcą został Andrzej Mańkowski, autor filmu "Mój port". W konkursie filmowym wyróżniony został również Jakub Maj za film "Gospodarka morska, ziomeczku!" oraz Sławomir Witek za film "Morskie zaproszenie". Wręczono też nagrodę Polskiego Związku Zarządców Statków dla najlepszego absolwenta Akademii Morskiej.

Spotkania dotyczące gospodarki morskiej odbywają się w Gdyni już po raz siedemnasty: w latach 2001-2014 w ramach Forum Gospodarczego, a od roku 2015 podczas Forum Gospodarki Morskiej. Forum Gospodarki Morskiej Gdynia powstaje w ścisłej współpracy ze środowiskiem morskim, instytucjami akademickimi oraz biznesem. Stanowi to gwarancję, że poruszane zagadnienia odnosić się będą do najbardziej aktualnych kwestii, uwzględniając kluczowe zjawiska mające wpływ na gospodarkę światową i kierunki rozwoju gospodarki polskiej.
erka

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (59) 5 zablokowanych

  • Nie rozumiem dlaczego szczurek nie wziął udziału?! (15)

    Może opowiedziałby o upadku portu i o budowie bloków na nabrzeżach zbudowanych ciężkim trudem w okresie międzywojennym!
    Nie ma czasu zainteresować sie portowym miastem?
    Gruszecka jak dla mnie to nie jest partner do rozmowy z firmami czy ministrami.

    • 28 16

    • jaki upadek portu masz na mysli ? (10)

      Przeciez terminale są i działają preznie. Chodzi ci o Dalmor ? Prosze cie .Gdynia to nie Hamburg. Polska juz nie ludowa by miec przetwornie w centrum miasta

      • 7 11

      • To nie jest centrum miasta. (3)

        A port w kiszce kanału to... kicha...
        Czyli ślepa uliczka. I to forum powinno to powiedzieć.
        Poza tym, dlaczego nie było nic o DCT, gdzi australijski emeryt pokazał, że nie ma "nie da się, nie opłaca się"?

        • 8 1

        • scisle centrum miasta. Kolejny zakompleksiony Gdanszczanin ? Ile razy w Gdyni byles ? (2)

          Czyli ty chcialbyś Port bez slepej uliczki? Ty znasz odrobine topografii wybrzeza ? Nie pisz bzdur bo prowokacja musi miec solidny grunt

          • 2 8

          • jestem potomkiem "bosych antków", co to miejsce budowały. (1)

            "ścisłe centrum"? "miasta"? Te trzy ulice na krzyż? Jedyne jego uzasadnienie, to urząd miasta i galeria...
            Z jednym działaniem władz miasta się zgodzę, że uczyniły to miejsce "strefą muzealną". I niech takie zostanie, kiszące sie we własym sosie rozdrobnionej własności i żarłocznych partykularyzmów na gminnym poziomie.
            Znacznie łatwiej jest zbudować miasto niż port.
            Miasto niech się buduje gdzie indziej. Jak chcesz widoków na morze, to tereny od lotniska po Puck leżą odłogiem. No nie do końca, bo zapobiegliwi już kasę ulokowali... ;)
            Ale każdy chce "po taniości" i "na gotowe"... Nie ważne jakie są tego konsekwencje...
            Stary kawał o Wąchocku.
            Dlaczego tam autobusy są szersze niż dłuższe?
            Bo tam każdy chce przy kierowcy siedzieć...

            • 4 1

            • "Znacznie łatwiej jest zbudować miasto niż port."

              I tej prostej, oczywistej prawdy większość zdaje się nie nie rozumieć.
              Niezależnie do kształtu przyszłego Portu (czy wyjdzie na zewnątrz - chyba to jest jedyne sensowne wyjście), nie da się go zbudować np. na górnym tarasie, za TPK, bo nie ma tam morza :)
              Rezydencje, owszem, da się praktycznie wszędzie ulokować. Tak, wiem, rezydencje najlepiej nad morzem, ale port nie "najlepiej nad morzem", tylko: "wyłącznie nad morzem".
              Godzenie natomiast funkcji w ramach jednej lokalizacji zapewni trochę mieszkaniowy, trochę usługowy, trochę portowy charakter terenu, czyli w sumie do niczego nie przydatny konglomerat - źle się tam mieszka, źle świadczy usługi i źle wykonuje prace portowe.
              Koniec, kropka.

              • 1 0

      • to Hamburg jest ludowy? to nowum. a w Dalmorze nie było przetwórni, traulery dalekomorskie były wyposażone w przetwórnie w Gdyni były magazyny, wyładunek i zaplecze dla floty - a czemu nie ma teraz nic i kto zlikwidował opłacalne przedsięwzięcie? prężne teminale? terminale cienko przędą bo raz miasto o rozwoju nie myśli (sieć transportowa) dwa w Gdańsku jest DCT

        • 4 2

      • a dlaczego trójmiejskie porty nie mogą konkurować z Hamburgiem? (4)

        Trzeba mieć jakieś cele...
        Chyba ta "manażeria" zapasiona jakas...

        • 5 0

        • konkurencja z portem hamburskim (1)

          tak porty trojmiejskie moga konkurować z Hamburgiem lecz pamietaj, ze skala przeladunkow w Hamburgu jest wielokrotnie wieksza niz w Gdyni czy Gdańsku

          • 1 3

          • więc jest się z kim ścigać...

            Gdańsk dochodzi do 10% Hamburga. Więc sporo zostało.
            A jest jeszcze Petersburg...
            Zawsze jednak można to wszystko zostawić "republikom nadbałtyckim" i żyć w "epoce postidustrialnej". Przynajmniej niektórzy...

            • 3 0

        • ja nie o konkurencji. Wez ty tez sie zastanow i poczytaj odrobine. (1)

          • 1 4

          • ja też nie o konkurencji...

            a o celach działalności, priorytetach i determinacji.

            • 2 0

    • Byl Szczurek (3)

      Szczurek był i zabierał głos. Przedstawiciele trojmiasto.pl chyba pisali ten tekst zza biurka...

      • 9 7

      • Trollu dlaczego zaklinasz rzeczywistość? Nie było tego nieroba!! (1)

        • 4 5

        • Chyba byliśmy na innych spotkaniach.Na moim byl :)

          • 8 3

      • Za co te minusy?

        • 4 5

  • dobra zmiana......

    A co z Stocznią Marynarki Wojennej która jest w upadłości.Pracownicy 10 października otrzymali 50% na wypłatę.Brawo Antoni.

    • 2 1

  • (2)

    Nauta nie dostała nagrody za przebudowę platformy Petrobaltic tak długo przebudowy nikt nie robił.

    • 13 5

    • I nie zrobi

      Platforma wróciła do Remontowej :)

      Nauta to jeszcze nie ten level...

      • 1 0

    • Powinniśmy dostać za przewrócenie doku razem ze statkiem. Takie rzeczy tylko w Naucie ! A całemu światu zdawało się to niemożliwe a my proszę bardzo.

      • 2 0

  • Gdynia Miasto Upadłe

    • 1 0

  • Gdynia Kiedyś Morska Potęga Polski a dzisiaj Gdynia to Miasto Upadłe

    • 0 0

  • Rozwój Floty Rybackiej Dalekomorskiej

    • 0 0

  • Podatki dla marynarzy załatwią cruing komplwtnie

    • 0 0

  • Rozpoczyn sie Budow Floty Handlowej dla Polski

    • 0 0

  • Zaczyna sie era nowych Armatorów i Budowa nowych Statkow

    • 0 0

  • PLO odbuduja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane