• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk stanie się europejskim centrum konferencyjnym?

Robert Kiewlicz
21 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Miliony od turystów są dobre, ale miliony od biznesmenów jeszcze lepsze - uznała Gdańska Organizacja Turystyczna i postanowiła powalczyć, by Gdańsk zyskał europejską markę centrum konferencyjnego.



Czy Gdańsk ma szansę na odniesienie sukcesu jako międzynarodowe centrum konferencyjne?

- Turystyka biznesowa to ogromny przemysł. Tylko w ubiegłym roku globalne przychody z niej wyniosły 5,9 biliona dolarów - twierdzi Anna Górska, prezes zarządu GOT. - Co trzeci przyjazd do Polski motywowany jest interesami i sprawami służbowymi.

Jeden z ekspertów GOT, wieloletni wykładowca Uniwersytetu Westminsterskiego, Rob Davidson, przekonuje, że Gdańsk ma wszelkie warunki, aby osiągnąć sukces w turystyce biznesowej.

- Rozpoznawalność Gdańska na świecie jest bardzo duża - mówił Davidson. - Miasto posiada już wyrobioną markę, na której można zbudować podstawy do organizowania międzynarodowych konferencji

Plusami, według Davidsona, są dobrze rozwinięta infrastruktura, bliskość międzynarodowego lotniska i dobra komunikacja pomiędzy Gdańskiem, Gdynią i Sopotem. Minusem: brak centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia. To prawda: nawet konferencja, promująca gdańską kampanię, odbyła się w... Sopocie.

- Podjęliśmy już pewne kroki, aby zmienić ten stan rzeczy - zapewnia Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Międzynarodowe Targi Gdańskie, spółka, która należy do miasta, ma za zadanie przeprowadzić w najbliższym czasie studium wykonalności, dotyczące budowy centrum konferencyjno-wystawienniczego, niedaleko budowanego właśnie stadionu w Letnicy.

Miasto ma zamiar rozpisać przetarg na zagospodarowanie terenu w Brzeźnie, leżącego pomiędzy ulicą Hallera a Jana Pawła II. Ma na nich powstać baza hotelowo-konferencyjna. Obie inwestycje mogą powstać jeszcze przed Euro 2012.

GOT otrzymała dofinansowanie na założenie projektu "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza" z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. W ramach tego projektu stworzono Gdańsk Convention Bureau, którego celem jest promocja Gdańska i regionu za granicą.

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • Panie Robercie.

    Miejcie troche pokory. Akurat sobie cos z nas robia w Europie. Moze za 20 do 30 lat ale na razie jestesmy szaraczkami.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane