- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (20 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
Gdańsk stanie się europejskim centrum konferencyjnym?
21 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat)
Miliony od turystów są dobre, ale miliony od biznesmenów jeszcze lepsze - uznała Gdańska Organizacja Turystyczna i postanowiła powalczyć, by Gdańsk zyskał europejską markę centrum konferencyjnego.
Jeden z ekspertów GOT, wieloletni wykładowca Uniwersytetu Westminsterskiego, Rob Davidson, przekonuje, że Gdańsk ma wszelkie warunki, aby osiągnąć sukces w turystyce biznesowej.
- Rozpoznawalność Gdańska na świecie jest bardzo duża - mówił Davidson. - Miasto posiada już wyrobioną markę, na której można zbudować podstawy do organizowania międzynarodowych konferencji
Plusami, według Davidsona, są dobrze rozwinięta infrastruktura, bliskość międzynarodowego lotniska i dobra komunikacja pomiędzy Gdańskiem, Gdynią i Sopotem. Minusem: brak centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia. To prawda: nawet konferencja, promująca gdańską kampanię, odbyła się w... Sopocie.
- Podjęliśmy już pewne kroki, aby zmienić ten stan rzeczy - zapewnia Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Międzynarodowe Targi Gdańskie, spółka, która należy do miasta, ma za zadanie przeprowadzić w najbliższym czasie studium wykonalności, dotyczące budowy centrum konferencyjno-wystawienniczego, niedaleko budowanego właśnie stadionu w Letnicy.
Miasto ma zamiar rozpisać przetarg na zagospodarowanie terenu w Brzeźnie, leżącego pomiędzy ulicą Hallera a Jana Pawła II. Ma na nich powstać baza hotelowo-konferencyjna. Obie inwestycje mogą powstać jeszcze przed Euro 2012.
GOT otrzymała dofinansowanie na założenie projektu "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza" z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. W ramach tego projektu stworzono Gdańsk Convention Bureau, którego celem jest promocja Gdańska i regionu za granicą.