• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile jest warta promocja miasta przez piłkarzy Lechii. Gdańskie szacunki

jag.
14 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Lechia Gdańsk

Gdańsk jest zadowolony z promocji, którą na jego rzecz świadczą piłkarze Lechii Gdańsk podczas meczów ekstraklasy. Gdańsk jest zadowolony z promocji, którą na jego rzecz świadczą piłkarze Lechii Gdańsk podczas meczów ekstraklasy.

Gdańsk z tytułu promocji miasta w 2019 roku zamierza wypłacić Lechii Gdańsk około 7 milionów złotych. "Dotychczasowe działania przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady" - czytamy w uzasadnieniu ogłoszenia. Dokładna wartość zamówienia zostanie określona w umowie, która obowiązywać będzie od dnia podpisania do 16 grudnia. Jednak już w ostatnich dniach sytuacja finansowa klubu się poprawiła.



Sprawdź, ile płacił Gdańsk za promocję Lechii w latach 2010-18



Ile Gdańsk powinien wypłacać pieniędzy Lechii Gdańsk z tytułu promocji miasta w ciągu roku?

W tym roku zamawianie usług w ramach promocji Gdańska poprzez kluby sportowe przeszło z gestii urzędników Gdyńskiego Ośrodka Sportu do Biura Prezydenta ds. Sportu, ale jeśli chodzi o priorytety - nic się nie zmieni. Od lat najwięcej pieniędzy przekazywano dla piłkarzy Lechii Gdańsk. Tak będzie i w tym roku. Przynajmniej na to wskazują pierwsze zamówienia, w których jest określona jeszcze orientacyjna wartość. Przed podpisaniem właściwej umowy, może ona ulec zmianie.

Na razie w usłudze pod tytułem (treść oryginalna): "Przeprowadzenie działań promocyjnych Miasta Gdańska w związku z udziałem zespołu Lechia Gdańsk SA w rozgrywkach Ekstraklasy piłki nożnej mężczyzn w okresie od zawarcia umowy do 16.12.2019 roku" widnieje kwota (bez VAT) dokładnie: 7 195 121.95 złotych.

Przypomnijmy, że Gdańsk regularnie zasila klub środkami z tego tytułu. W ubiegłym roku była to rekordowa wartość blisko 9 mln zł brutto. Wówczas jednak pieniądze przyznawane były w dwóch półrocznych transzach.

Przeczytaj o pomysłach Lechii Gdańsk na pozyskanie kapitału na grę w europejskich pucharach



Jak czytamy w wyjaśnieniu ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante miasto bardzo sobie chwali współpracę z Lechią. Tzw. ekwiwalent medialny około ośmiokrotnie przewyższył w ubiegłym roku wydatkowane pieniądze.

"Lechia Gdańsk jest obecnie jednym z najlepszych zespołów piłkarskich w Polsce. Sezon zimowy Ekstraklasy zakończyła jako lider rozgrywek. Mecze rozgrywane na stadionie w Letnicy przyciągają od kilku do ponad 20 000 kibiców mieszkańców Gdańska i Pomorza. Transmisje tych meczów cieszą się też dużą popularnością w telewizji. Dotychczasowe działania promocyjne jakie klub świadczył dla Miasta Gdańska przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Miasta Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance Sp. z o.o. ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechię Gdańsk SA dla Miasta Gdańska osiągnął wartość ponad 63 000 000 PLN netto" - czytamy w wyjaśnieniu (treść oryginalna).

Co łączy Lechię Gdańsk, Atletico Madryt i reprezentację Francji? Wyjaśnia Patryk Lipski



Miasto zagwarantowało sobie następujące działania promocyjne na jego rzecz: branding strojów zawodników, wewnętrzny branding na Stadionie Energa Gdańsk oraz emisje spotów reklamowych reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.

M.in. pieniądze uzyskane od miasta pozwolą Lechii dobrze przygotować wniosek licencyjny do gry w rozgrywkach krajowych i międzynarodowych w sezonie 2019/20. Przypomnijmy, że na dzień 31 marca klub nie może mieć zaległości finansowych m.in. względem piłkarzy lub też przedstawić zgodę dłużnika na późniejsze otrzymanie zaległości.

Jednak już w ostatnich dnia sytuacja finansowa w klubie poprawiła się. Obecnie nie została drużynie wypłacona jedynie pensja za styczeń, a termin zwłoki biegnie dopiero od 11 lutego. Ponadto klub spłacił zobowiązania wobec Zagłębia Lubin, które miał z tytułu letniego transferu Jarosława Kubickiego.

Sprawdź, dlaczego Flavio Paixao bywa ratownikiem w Lechii Gdańsk



Typowanie wyników

16 lutego 2019, godz. 20:30
HIT
3 pkt.
Korona Kielce
LECHIA Gdańsk

Jak typowano

15% 70 typowań Korona Kielce
27% 123 typowania REMIS
58% 265 typowań LECHIA Gdańsk

Twoje dane



Tabela po 21 kolejkach

Piłka nożna - Ekstraklasa
Drużyny M Z R P Bramki Pkt.
1 Lechia Gdańsk 21 13 6 2 36:18 45
2 Legia Warszawa 21 12 6 3 35:20 42
3 Jagiellonia Białystok 21 10 6 5 37:29 36
4 Korona Kielce 21 9 7 5 27:24 34
5 Lech Poznań 21 10 3 8 33:25 33
6 Piast Gliwice 21 8 7 6 28:25 31
7 Pogoń Szczecin 21 9 4 8 29:26 31
8 Cracovia 21 8 6 7 22:22 30
9 Wisła Kraków 21 8 5 8 33:31 29
10 Zagłębie Lubin 21 8 3 10 33:33 27
11 Arka Gdynia 21 6 7 8 31:30 25
12 Śląsk Wrocław 21 5 6 10 29:30 21
13 Miedź Legnica 21 5 6 10 21:38 21
14 Górnik Zabrze 21 4 8 9 25:37 20
15 Wisła Płock 21 4 8 9 30:38 20
16 Zagłębie Sosnowiec 21 2 6 13 24:47 12
Po rozegraniu 30 kolejek, nastąpi podział na grupę mistrzowską (pozycje 1-8) oraz spadkową (9-15). Drużyny zagrają w grupach każdy z każdym bez rewanżów z zachowaniem całego dotychczas zdobytego dorobku punktowego.
Tabela wprowadzona: 2019-02-11

Wyniki 21 kolejki

  • LECHIA GDAŃSK - Pogoń Szczecin 2:1 (1:0)
  • ARKA GDYNIA - Korona Kielce 1:2 (0:2)
  • Lech Poznań - Zagłębie Lubin 1:2 (0:0)
  • Miedź Legnica - Jagiellonia Białystok 0:3 (0:2)
  • Cracovia - Piast Gliwice 2:1 (1:1)
  • Śląsk Wrocław - Zagłębie Sosnowiec 2:0 (1:0)
  • Wisła Płock - Legia Warszawa 0:1 (0:0)
  • Górnik Zabrze - Wisła Kraków 2:0 (2:0)
jag.

Kluby sportowe

Opinie (96) 4 zablokowane

  • Więcej takich artykułów

    Tłuszcza się raduje i plaska pletwami.
    A i jest okazja wypić .
    I nie żal race na meczu odpalić, biedy nie ma.

    • 4 9

  • Proponuje też dać na hokeistów z 1 milion. Chłopaki serce i zdrowie na lodzie zostawiają. I reklamują Gdańsk.

    • 34 2

  • Należy dawać,

    ale sprawdzać finanse klubu.

    • 19 2

  • Trener Piotr Stokowiec

    to najwieksze szczescie ktore Lechie spotkalo od wielu wielu lat, bardzo dobry trener ale rowniez czlowiek ktory wie i widzi co jest najlepsze dla klubu, widac rowniez ze do poziomu Pana Piotra dostosowal sie Pan Prezes Mandziara i chwala mu za to, w Lechii wszystko idzie na lepsze. Panie Piotrze prosze zostac w Lechii jak najdluzej.
    Z wyrazami szacunku dla obu Panow
    Wasz kibic 1971

    • 30 2

  • Promocja miasta poprzez piłkę jest warta sporo kasy.

    Lepiej tu niż na zafałszowywanie historii w ecs.

    • 14 12

  • Szczerze mnie to wali (4)

    Czy Gdańsk da 5 czy 7 mln. Zł
    Ja czekam na gościa w turbanie ( albo innej czapce), który wyłoży 500 mln. euro i zrobi tu LM. Vide Leicester

    • 23 7

    • To będzie bardzo długie oczekiwanie.

      • 1 0

    • (2)

      To oczywiście niemożliwe, ale byłoby fajnie gdyby ktoś zrobił w Gdańsku odpowiednik BATE Borysów. Lechia w sezonie 2016/17 wydała na działalność 65 milionów (dane ze sprawozdania finansowego). BATE Borysów 5 lat temu miało budżet o połowę mniejszy (podaję za Przeglądem Sportowym a nie znalazłem informacji jaki mają teraz budżet) i właśnie wygrali z Arsenalem w Lidze Europy.

      W sytuacji BATE można też realnie mówić o promocji miasta, bo gdyby nie klub piłkarski to bym nie słyszał o mieście Borysów ani o BATE - fabryce oprzyrządowania dla traktorów, która jest sponsorem tytularnym klubu.

      • 0 0

      • (1)

        A tak uslyszales i co dalej? zadnego zysku dla Borysowa z tego faktu nie ma bo przeciez tam nie pojedziesz aby pozwiedzac i zostawic jakas kase,podobnie jest z ta promocja miast przez np.kluby ekstraklasy,jak w miescie nic nie ma do zobaczenia to i tak turystow nie bedzie bo i po co mieliby jechac a klub nawet gdyby lokalny klub co roku gral w LE czy kwalifikacjach do LM.

        • 0 1

        • Nie chodzi, żeby jechać na Białoruś

          Chodzi o to, że za połowę mniejsze pieniądze, można zbudować klasową drużynę.

          • 0 0

  • arka jest meksykanskia (1)

    Biało zielone trojmiasto. My tworzymy historie. W Gdansku sie dzieje.

    • 9 6

    • Do szkoły

      Gamoniu

      • 2 0

  • (2)

    Ile jest warta promocja miasta przez piłkarzy Lechii ?
    Moja odpowiedź:
    Nic.
    Argumenty:
    -Brak transparentności w rozliczeniach kwot nazywanych "promocja Gdańska" oraz korzyści jakie wynikają z tej inwestycji, czyli ile zainwestowanych złotówek wróciło do publicznej kasy miasta Gdańsk
    -Dotowanie publicznymi pieniędzmi prywatnego biznesu, co jest co najmniej nieetyczne.
    -Wulgaryzmami, chuligaństwo i bandytyzm na stadionach gdzie rozgrywa mecze Lechia i w mieście Gdańsku.
    Reasumując.
    Jeżeli władzom Gdańska zależy by miasto kojarzyło się z przestępstwami stadionowymi, burdami, wulgaryzmem. To jest to świetny pomysł by dotując prywatne przedsięwzięcie biznesowe publicznymi pieniędzmi, promować miasto Gdańsk.

    • 15 19

    • Niestety to prawda. Miasto daje 7 baniek profesjonalnemu klubowi piłkarskiemu a prawie wszystkie szkolne boiska są zamknięte i dzieci po lekcjach mogą sobie co najwyżej w FIFĘ na kompie pograć. Miasto powinno wspierać sport dzieci i młodzieży. Przede wszystkim piłkę nożną, bo jest najbardziej popularna. Natomiast uczestnictwo w rywalizacji seniorów nie powinno już być finansowane ze środków publicznych.
      Biorąc pod uwagę liczbę publikacji medialnych największą promocją miasta o ostatnim dziesięcioleciu był Amber Gold.

      • 4 1

    • dokladnie,Gdansk nie jest znany na swiecie czy w europie bo gra tu jakas Lechia tylko dlatego bo jest miastem z tysiacletnia historia i ta promocja jest mu potrzebna jak dz...e majtki.

      • 1 0

  • Pozostałe sporty

    A jakie pieniądze na dyscypliny olimpijskie, zawodników którzy są przynajmniej reprezentantami naszego kraju i miasta? Na całe dotacje dla wszystkich klubów i imprezy rekreacyjne jest 2 miliony ale medale olimpijskie oczywiście pożadane i jak są to wszyscy wypinają pierś po ordery

    • 5 1

  • Pan Stokowiec

    Zostało bardzo duzo kolejek do końca sezonu mam nadzieje ze chlopaki wytrzymają tempo związane z pucharem polski i gra o top 3 ! puki co kubeł zimnej wody jest lider ale mała przewaga,trzba walczyc o puchar super sprawa dac radosc kibicom wyjazd na finał , marzy sie on od lat , mistrza polski tez marzenia utrzec nosa warszawie wkoncu ! Panie Stokowiec rob pan swoja robote na maksa i ostro z chlopakami bez litosci ! bardzo dobrze czystka skladu i mozna grac w pilke na miare polskiej ligi !

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane