• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska L'biotica chce konkurować z liderami rynku kosmetyków

Robert Kiewlicz
28 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy L'biotica w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy L'biotica w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

Czy w Trójmieście powstanie kolejny lider rynku kosmetycznego w Polsce? Takie zamiary ma firma L'biotica. Dzięki dofinansowaniu przez holenderski fundusz private equity Waterland, spółka chce konkurować z takimi markami jak Oceanic czy Ziaja.


Czym najczęściej sugerujesz się przy zakupie kosmetyków?


L'biotica, będąca właścicielem, m.in. marki Biovax, Ketoxin czy Professional Therapy zdecydowała się na współpracę z Waterland, który jako strategiczny partner finansowy ma wesprzeć firmę w jej dalszym rozwoju. Waterland wielokrotnie był inwestorem w międzynarodowych firmach medycznych, farmaceutycznych i dermokosmetycznych. Dzięki współpracy z funduszem gdańska spółka uzyska również wsparcie biznesowe niezbędne do rozwoju na rynkach zagranicznych.

L'biotica to producent naturalnych dermokosmetyków dostępnych głównie w aptekach, sklepach zielarsko-medycznych oraz drogeriach. Na rynku polskim spółka jest obecna od 2005 roku. Waterland poprzez spółkę zależną Lakest Investment objął większościowy pakiet udziałów w spółce. Jednak trzech z pięciu jej założycieli pozostało w spółce i nadal będzie nią kierować, to: Hubert Doluk - prezes zarządu, Paweł Polański - wiceprezes zarządu oraz Aleksandra Libiszewska.

- Ostatnie lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju firmy. Nasze niezwykle ambitne plany rozwoju potrzebują silnego i doświadczonego partnera, partnerstwo z Waterland to decyzja strategiczna i przemyślana - twierdzi współzałożyciel i prezes zarządu L'biotica Hubert Doluk.
Obecnie L'biotica jest raczej producentem niszowym. Zamiarem inwestora jest jednak uplasowanie firmy w czołówce producentów kosmetycznych w kraju, obok takich firm jak Oceanic i Ziaja.

- Mamy duże doświadczenie w rozwijaniu spółek oferujących produkty związane ze zdrowiem i urodą. L'biotica idealnie wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną - dodaje Dominik Czajewski, dyrektor inwestycyjny w Waterland.
Waterland jest niezależnym funduszem private equity, który współpracuje z ambitnymi przedsiębiorcami i kadrą menedżerską firm, które mają potencjał do ponadprzeciętnego wzrostu. Waterland powstał w Holandii w 1999 roku i od rozpoczęcia działalności zainwestował w ponad 350 firm. Inwestycje te zostały dokonane przez sześć utworzonych funduszy, którym inwestorzy powierzyli 4 mld euro. Aktywność biznesowa Waterland koncentruje się na Europie, zaś zespoły inwestycyjne są zlokalizowane w Polsce, Holandii, Belgii oraz Niemczech.

Miejsca

Opinie (37) 1 zablokowana

  • Ciesze sie, ze Pawlowi i Oli udalo sie cos osiagnac po mrocznych latach w Polpharmie pod kierownictwem guru marketingu Pani

    Lubawskiej.

    • 5 0

  • Hrabia Regionu

    Trzymam kciuki za nowego lokalnego lidera. Mają świetne maski do twarzy i kremy.

    • 5 1

  • Dobre produkty w przystępnej cenie

    Kupuję kosmetyki firmy L'biotica przez internet jestem bardzo zadowolona z obsługi i jakości produktów ( szczególnie z szamponu z bambusa i awokado oraz maseczek do twarzy ). Polecam. Cieszę się ,że trójmiejska firma będzie bardziej znana.Mam nadzieję,że nie odbije się to na jakości produktów.

    • 12 4

  • Kosmetyki mają fajne i w większości z super składem, ale niestety nie każdy kosmetyk jest w przystępnej cenie

    • 7 2

  • Chcieć można.

    A wykonać to inna para kaloszy.
    Powodzenia.

    • 6 1

  • Heheh labotikę robi marion - co nie zmienia faktu że uwielbiam ich maski do włosów.

    • 9 4

  • "Ostatnie lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju firmy." (2)

    Szkoda tylko, że zaczynali od skopiowania wyglądu opakowań z brytyjskiego produktu o ugruntowanej marce - Henna Treatment Wax. Opakowanie było na tyle podobne, że raz kupiłam przez pomyłkę odżywkę L'Biotiki - teraz omijam szerokim łukiem, bo takich metod "dynamicznego rozwoju" wspierać nie będę.

    • 11 17

    • a to nie jakiś franchising?? tez sie nabrałam....

      Widziałam ich produkty i byłam przekonan, ze w koncu ta marka pojawiła sie w PL
      No to sciema w takim razie :(

      • 8 2

    • Ta pomyłka zniszczyła twoje życie ?

      • 6 7

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane