• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • DCT to porażka (2)

    najgorszy bur....l w okolicy a do tego jak poniszczone drogi przy dojazdach do tego portu, moze ktos sie tym zainteresuje jak wyglada droga na Westerplatte, w jaki jest stanie odkad DCT ma taki duzy obrot, wiecej tirow przyjezdza i niszcza drogi, a z tym aut to spadaja jakies dziwne metalowe przedmioty ktorych pelno na tej drodze i tym to juz sie nikt nie zajmie bo nikt z dyrekcji (a jest ich troche) nie ruszy d... tylko pierdz... w stolek i gromadza kase do skarpety.
    W taki sposob to DCT dlugo nie pociagnie na wysokich obrotach.
    TRAGEDIA wstydzcie sie DCT
    Razem niszczymy nasz kraj, chcesz sie przylaczyc kliknij tak :)

    • 1 9

    • sam jesteś porażką wieśniaku

      spadaj mały

      • 2 0

    • nie płacz bo w przyszłym roku beda robic Sucharskiego

      • 1 0

  • A to wszystko wisi na 1 mostku kolejowym sprzed 100 lat

    jednotorowym hehehe ale o tym PO nie pisze....

    • 1 1

  • Szkoda tylko że rekordy przeładunków bije tylko DCT i paliwa.Niestety firmy z drugiej strony kanałów tak dodrze nie stoją i jak tak dalej będzie upadną.

    • 1 1

  • (1)

    Skoro bije rekordy przeładunków to chyba zarabia na tym?? W takim razie zysk powinien być przeznaczony na inwestycje a nie nabijanie kieszeni prezesów.

    • 4 0

    • dewidenda

      wypłacić portowcom akcjonariuszom Dewidendy

      • 0 0

  • Brawo Gdańsk

    Cieszy mnie bardzo, że mimo bolączek i niedostatków Gdańsk jednak rozwija się, czasem chyba wbrew woli władz miejskich ;)

    • 1 1

  • a co z przeładunkami w porcie wewnętrznym ?

    na wysokośc przeładunków wpływają towary masowe : gaz,ropa,węgiel i oddzielnie kontenery. terminale masowe są zautomatyzowane,skomputerowane i zatrudniają bardzo niewielką liczbę pracowników. w porcie wewnętrznym spółki portowe zatrudniają wielu pracowników , a o tym ,że tam w przeładunkach kompletna bryndza i zastój od wielu miesięcy nikt nie pisze, rozumiem , że panu rzecznikowi to wisi ale dla ludzi, którzy tam pracują nie jest wszystko jedno.

    • 2 3

  • Bravo Port !!!!

    Oby tak dalej.

    • 1 0

  • A rząd PO-PSL przewiduje likwidację ulg prorodzinnych i kolejne podwyżki VAT

    Sza. Zgoda buduje.

    • 0 1

  • Historia lubi sie powtarzac

    W 11 wieku Chrobry biegal po Europie tlukac i grabiac wszystkich dookola (w tym Niemcow), w 16 wieku bylismy bogatym krajem bo dobrze handlowalismy ... 21 wiek - kryzys sie nie udal (nie do konca), znalezlismy gaz... moze bedzie dobrze ;-)

    • 0 0

  • Jak bije rekordy to zniszczyć go tak jak stocznie i inne zaklady , sprzedac i naładowac sobie kabzę ...panowie władza!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane