• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • Co to do Roterdamu czy Bremenhaven

    To tak jakby porównać port w Ustce do Gdyni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane