• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • jestem zdziwiony że jeszcze nie ma pojazdu na Gdynie (1)

    i że Gdańsk jest lepszy i cudny!

    hmmmm.... Przecież lekcje się już skończyły

    • 1 8

    • Nie mogles wytrzymac:)

      • 4 0

  • Za rządów PiS byli większe przeładunki (2)

    Czemu nikt o tym nie pisze.

    • 6 3

    • Nie przeladunki tylko przewalki byly wieksze (1)

      • 2 2

      • Przewałki to robiliśmy na cmentarzach

        • 1 0

  • Bałtyk jaki czysty na tych wizualizacjach.

    ;-)

    • 2 0

  • niby fajnie, ale widzę, że na potrzeby Pomorskiego Centrum Logistycznego las na Stogach zaleją betonem

    • 1 1

  • Jak to ?

    a Gdynski port podobno stal w miejscu i zostal odsprzedamy francuzom (tradycyjnie przciesz go budowali) no to jak to jest ze kilka kilometrow dalej zamowienia kwitna - cos ta nasza gospodarka jakas taka "szemrana"

    • 0 2

  • TAK TAK DCT......WIEZA WIEZA WYLOGUJCIE MNIE :)

    • 3 0

  • czy mozecie napisac w ktora strone idzie ta Rosyjska ropa? (1)

    jestem ciekaw jak to si m do rurociagu

    • 1 0

    • na eksport

      czyli przez Gdańsk Rosja wysyła część ropy na zachód

      • 0 0

  • Paranoja

    DCT nie ma nic wspólnego z ZMPG S.A. Dlaczego rzecznik tak pieje o mega przeładunkach ? Gada aby gadać i ciemny lud wprowadza w błąd. Gratuluję rzecznikowi rzeczowych wypowiedzi......

    • 4 1

  • (1)

    Krok po kroku sprzedajemy Port!

    • 1 3

    • Sprzedajemy

      Sprzedajemy port ale mam za to prace!

      • 0 1

  • a do roboty zatrudniaja za marne grosze (2)

    kto wyzyje za 2 tys i utrzyma z tego rodzine i zarobi na dojazdy do tego portu.
    Zimno tam jest,brudno i bardzo nieprzyjemnie sie pracuje, nie mila atmosfera a jak nie znasz za bardzo angielskiego to sie na ciebie wszyscy patrza jak na kogos obcego.
    Jak bym znal jezyk to za 5-6 razy wieksze pieniadze z zapewnionym socjalem w Holandii w porcie dostane lepsza robote.

    • 4 2

    • odp. (1)

      ale nie znasz to siedz cicho

      • 1 0

      • I dlatego narzekasz bo nie znasz)))

        A ja znam i kosze euro 3300 za 28 dni pracy za granica

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane