- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (28 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Gdański port bije rekordy przeładunków
We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.
Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.
Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.
W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (61) 2 zablokowane
-
2010-09-23 09:44
(1)
Skoro bije rekordy przeładunków to chyba zarabia na tym?? W takim razie zysk powinien być przeznaczony na inwestycje a nie nabijanie kieszeni prezesów.
- 4 0
-
2010-09-23 10:45
dewidenda
wypłacić portowcom akcjonariuszom Dewidendy
- 0 0
-
2010-09-22 10:34
Brawo Port Gdańsk (1)
Jak tak dalej pójdzie to największy polski port ma szansę na przeładunki rzędu 30 mln ton już za rok-dwa.
- 60 12
-
2010-09-23 10:21
tak brawo dla portu ale kto da tyle ladunku? w tym POpapranym kraju??
- 0 5
-
2010-09-23 10:01
Brawo Gdańsk
Cieszy mnie bardzo, że mimo bolączek i niedostatków Gdańsk jednak rozwija się, czasem chyba wbrew woli władz miejskich ;)
- 1 1
-
2010-09-23 09:26
Szkoda tylko że rekordy przeładunków bije tylko DCT i paliwa.Niestety firmy z drugiej strony kanałów tak dodrze nie stoją i jak tak dalej będzie upadną.
- 1 1
-
2010-09-23 08:52
A to wszystko wisi na 1 mostku kolejowym sprzed 100 lat
jednotorowym hehehe ale o tym PO nie pisze....
- 1 1
-
2010-09-22 23:30
DCT to porażka (2)
najgorszy bur....l w okolicy a do tego jak poniszczone drogi przy dojazdach do tego portu, moze ktos sie tym zainteresuje jak wyglada droga na Westerplatte, w jaki jest stanie odkad DCT ma taki duzy obrot, wiecej tirow przyjezdza i niszcza drogi, a z tym aut to spadaja jakies dziwne metalowe przedmioty ktorych pelno na tej drodze i tym to juz sie nikt nie zajmie bo nikt z dyrekcji (a jest ich troche) nie ruszy d... tylko pierdz... w stolek i gromadza kase do skarpety.
W taki sposob to DCT dlugo nie pociagnie na wysokich obrotach.
TRAGEDIA wstydzcie sie DCT
Razem niszczymy nasz kraj, chcesz sie przylaczyc kliknij tak :)- 1 9
-
2010-09-23 07:45
nie płacz bo w przyszłym roku beda robic Sucharskiego
- 1 0
-
2010-09-22 23:45
sam jesteś porażką wieśniaku
spadaj mały
- 2 0
-
2010-09-22 11:48
Brawo za pare lat same koleiny (3)
- 11 19
-
2010-09-22 14:18
Twój Tata (2)
pójdzie na tory jak jedzenia nie będzie miał bo mu TIRY nie dowiozą 0 % infrastruktury kolejowej w Polsce . Więc słuchaj kontenery które jeżdżą koleją po całej Polsce są przeładowane według przepisów polskich a śmieszne jest to że zaraz za składem towarowym w POLSCE jedzie skład osobowy . Pytanie . Co lepiej w Polsce naprawiać drogi czy tory . A może twój mózg ! bo taniej
- 6 5
-
2010-09-22 23:35
co za fraj...r jezdzi teraz na tirach za darmo
za takie zarobki na tirach jezdza, bezmozgi co porobili prawo jazdy i sie godza, prezginaja czas, nie dostaja diest a o jakichkolwiek noclegach, premiach czy urlopach moga zapomniec, cala polska jedzie na najnizszej krajowej i do tego reszta bokiem (bardzo niewiele)
Moze ktos to zbada, to i drogi sie polepsza jak pracodawcy zaczna dbac o kierowcow, zmobilizuje to kazdego do korzystnej wspolpracy bo inaczej to tylko zniszczymy polske i siebie nawzajem.- 2 0
-
2010-09-22 18:04
chyba ci sie cos w glowie poprzestawialo. sam bedziesz te drogi naprawiac skoro tak na kolej plujesz. wiem ze na PKP burdel jest ale sek w tym zeby go posprzatac i puscic tranzyt na tory
- 2 0
-
2010-09-22 17:30
czy mozecie napisac w ktora strone idzie ta Rosyjska ropa? (1)
jestem ciekaw jak to si m do rurociagu
- 1 0
-
2010-09-22 23:28
na eksport
czyli przez Gdańsk Rosja wysyła część ropy na zachód
- 0 0
-
2010-09-22 20:57
(1)
Krok po kroku sprzedajemy Port!
- 1 3
-
2010-09-22 22:03
Sprzedajemy
Sprzedajemy port ale mam za to prace!
- 0 1
-
2010-09-22 20:55
Paranoja
DCT nie ma nic wspólnego z ZMPG S.A. Dlaczego rzecznik tak pieje o mega przeładunkach ? Gada aby gadać i ciemny lud wprowadza w błąd. Gratuluję rzecznikowi rzeczowych wypowiedzi......
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.