• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański system Flamingo lepszy niż tradycyjne urządzenia GPS

erka
17 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich. Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich.

Firma z sektora kosmicznego Blue Dot Solutions opracowała system do pozycjonowania pojazdów w czasie rzeczywistym, osiągając precyzję lepszą od 1 metra. W tradycyjnych odbiornikach notowane są błędy sięgające nawet 75 metrów.



Czy korzystasz z technologii GPS?

Gdański Blue Dot Solutions, firma tworząca aplikacje oparte o dane satelitarne, zakończyła projekt Flamingo. System dedykowany autobusom i tramwajom został przetestowany w warunkach miejskich, a jego wyniki porównano z tradycyjnymi odbiornikami GPS, u których zanotowano błędy sięgające nawet 75 metrów - w niesprzyjających warunkach. Dla porównania - stworzone przez Blue Dot Solutions autorskie urządzenie IoT (ang. Internet of things - internet rzeczy) przez większość testów oferowało precyzję pozycjonowania lepszą od 1 metra.

Rozwiązanie Blue Dot Solutions jest skierowane do tych przewoźników, którzy chcą wiedzieć, jak dane pojazdy poruszają się w warunkach miejskich. Dodatkowo można sprawdzić, z jakimi czynnikami i jak często wchodzą w interakcję. Zaawansowany system informatyczny pozwala na ustawienie alertów w przypadku wypadków oraz na monitoring innych parametrów jazdy, w tym przyspieszenia.

Stały monitoring wpływa na bezpieczeństwo



- Przykładem na to, że systemy takie jak stworzony w ramach projektu Flamingo są potrzebne w przestrzeni miejskiej, jest np. niedawny tragiczny wypadek autobusu w Warszawie. Tego typu sytuacje spowodowane błędem ludzkim będą się powtarzać, ale z pomocą technologii można zapobiegać lub zminimalizować ich skutki - mówi dr inż. Krzysztof Kanawka, CEO Blue Dot Solutions. - Nasze rozwiązanie pozwala m.in. na dokładne ustalenie, jak pojazd porusza się po ulicy, po której znajduje się stronie, jak zakręca, w jaki sposób korzysta z zatoczek i innych elementów dróg. Dane pozwalają na analitykę ruchu, szukanie miejsc, gdzie pojazd porusza się "nietypowo", np. kiedy wąski wjazd utrudnia przejazd lub rozwidlenie dróg zwiększa niebezpieczeństwo kolizji. Dodatkowo zebrane z czasem w systemie informacje umożliwiają porównanie zachowań kierowców. Jak się okazuje, te konkretne dane mogą okazać się dla przewoźników wyjątkowo wartościowe.
System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej. System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej.
Zastosowanie rozwiązania w tramwajach może pozwolić określić, w których miejscach następuje pogorszenie stanu torowiska. Szeroka wiedza o tym, jak w mieście funkcjonują autobusy i tramwaje, może przekładać się na zmniejszenie eksploatacji pojazdów, zredukowanie kosztów napraw, zminimalizowanie kolizji oraz znaczną poprawę bezpieczeństwa na drogach.

System w miejskich tramwajach i autobusach



Technologia opracowana przez firmę Blue Dot Solutions już wzbudziła duże zainteresowanie wśród różnych firm logistycznych oraz przewoźników transportu publicznego.

- Cieszymy się, że tyle firm zainteresowało się systemem i zgłosiło do nas w celu demonstracji - kontynuuje Kanawka. - Oznacza to, że nie tylko miastom zależy na zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby rozwiązanie z Flamingo wprowadzić szerzej do użycia. Nastąpiłby gwałtowny spadek wypadków, a zebrane dane pozwoliłyby na większe zrozumienie kwestii ruchu w mieście. Dzięki temu koszty eksploatacji pojazdów uległyby znacznemu obniżeniu, nie wspominając o tym, że wiele osób zachowałoby zdrowie lub nawet życie.
erka

Miejsca

Opinie (58) 1 zablokowana

  • ale sie usmiałem naturalnie w tramwajach to jest niezbędne bo w koncu tramwaj może wyskoczyć z szyn i sobie gdzies odjechać :)

    • 19 2

  • pomysł dobry, rozwiązanie super

    ale co z tego skoro władze gdańska i tak nie wyciągną z tego żadnych konstruktywnych wniosków !
    W innych miastach może to zda egzamin, w GDA na pewno nie. Będzie analogicznie jak z Tristarem, zamiast upłynnić ruch na drogach, to wszędzie jest czerwona fala ...

    • 9 9

  • Zgaduję, że

    w środku jest moduł uBlox 4-systemowy (GPS, Galileo, Glonass, Beidou), z deadreckoningiem.... np ZED-F9K za ok 200$ lub podobny... do tego abonament na RTK przez GSM...

    • 30 2

  • Przecież to jest za mądre dla menedżerów z komunikacji miejskiej

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane