• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port odblokowany. Pomogło spotkanie w ministerstwie

Wioletta Kakowska-Mehring
14 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W wyniku uzgodnień ze stronami, resort nałożył na PKP PLK obowiązek przepuszczania 30 pociągów dziennie dla Gdyni. Tymi pociągami transportowane są głównie kontenery. W wyniku uzgodnień ze stronami, resort nałożył na PKP PLK obowiązek przepuszczania 30 pociągów dziennie dla Gdyni. Tymi pociągami transportowane są głównie kontenery.

Resort transportu zareagował na list władz gdyńskiego portu, terminali oraz kolejowych operatorów skierowany do szefa tego ministerstwa, w sprawie utrudnień z powodu zmasowanych modernizacji torów prowadzonych przez PKP PLK. Doszło do spotkania i wypracowania porozumienia.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia, operatorzy terminali portowych i firmy obsługujące ruch ładunków przez Port Gdynia 27 sierpnia otrzymały informację o ograniczeniu od 3 września do 8 grudnia 2012 roku przepustowości pociągów towarowych na odcinku Gdynia - Gdańsk - Pruszcz Gdański oraz całkowitym zamknięciu linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Przyczyną ograniczeń są prowadzone w tym samym czasie na obu liniach roboty modernizacyjne. I właśnie o to nałożenie się prac miały pretensje władze portu, terminali oraz operatorzy kolejowi. Według nich takie ograniczenia groziły paraliżem portu. W tej sytuacji branża wystosowała do ministra transportu Sławomira Nowaka list, w którym poprosiła o interwencję.

"Ograniczenie przepustowości o ponad 50 proc. w stosunku do wykorzystywanych obecnie oznacza, że mniej niż połowa ładunków transportowanych dotychczas koleją do i z Portu Gdynia będzie mogła zostać obsłużona. W praktyce oznacza to całkowity paraliż działalności terminali masowych, dla których transport kolejowy nie ma alternatywy" - napisano w liście.

Spotkanie odbyło się 13 września w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przybyli na nie wszyscy zainteresowani, począwszy od PKP PLK, poprzez PKP Cargo, po przedstawicieli Zarządu Portu i BCT. Z ramienia resortu gospodarzami spotkania byli: wiceminister Andrzej Massel, odpowiedzialny za transport kolejowy i wiceminister Anna Wypych-Namiotko, zajmująca się gospodarką morską. W wyniku uzgodnień ze stronami, resort nałożył na PKP PLK obowiązek przepuszczania 30 pociągów dziennie dla Gdyni. PLK zadeklarowało przerwy w remontach i modernizacji wszystkich szlaków kolejowych (przez Gdańsk i Pruszcz Gdański oraz przez Kościerzynę) w sposób dopasowany do tego priorytetu. Szczególną uwagę położono na monitorowanie przejazdów, ich awizację i planowanie.

- To nas satysfakcjonuje i zaspokaja nasze oraz naszych klientów potrzeby - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik BCT.

Z inicjatywą wyszła też PKP SKM w Trójmieście.

- Udostępniliśmy swoje tory dla pasażerskich pociągów dalekobieżnych i tym samym składy przewożące ładunki z Portu Gdynia zyskały dogodne warunki czasowe dla przewozu towarów po torach PKP PLK - twierdzi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o - To nie pierwszy raz kiedy SKM "ratuje" sytuację - przypomnę, że kiedy mamy do czynienia z nieprzejezdnością torów dalekobieżnych z powodu wypadku czy ich modernizacji również infrastruktura Szybkiej Kolei Miejskiej jest dostępna dla innych przewoźników - dodaje.

Miejsca

Opinie (25) 6 zablokowanych

  • Gdynia cieszy się z tej decyzji (2)

    Ogłosimy to w naszym infoboxie

    • 9 18

    • pocałujcie w du.. Gdynię pajace :) (1)

      • 3 3

      • Oni się sami z sobą całują.

        To teraz takie modne...

        • 5 2

  • Oprócz infoboxu Gdynia (3)

    wykupi reklamę w tvg pt. prezydent Gdyni Wojciech Szczurek zaprasza, next reklamy w gazetach, next spoty w radiach.. Kasę ma, kasa się nie liczy

    • 17 14

    • a budynie (2)

      maja stadion i dlugi do splacenia

      • 11 9

      • Dlatego Gdynia w infoboksie chętnie pochwali się inwestycjami Gdańska jako swoimi (1)

        Nasz urząd i prezydent Wojciech jesteśmy gotowi zrobić to dla zadowolenia mieszkańców. Poza tym mamy mnóstwo wolnego miejsca w infoboxie więc chętnie przygarniemy kilka inwestycji jako swoje.

        • 8 9

        • A którymi to konkretnie gdańskimi inwestycjami chwaliła się dotąd Gdynia?

          Siedzisz sobie przed kompem i ssiesz bzdury z palca, chwaląc się, że potrafisz obsłużyć klawiaturę.

          • 6 6

  • No to SKM jeszcze rzadziej pójdzie.

    PO do widzenia!

    • 14 23

  • Niebawem szklane domy w Gdyni (1)

    podobne do Sef Tołers

    • 9 18

    • to wyjazd na zmywak...

      • 4 0

  • niczym walka o korytarz

    w 1939

    • 21 4

  • Tak opieszałych i złośliwych odpraw nie ma nigdzie w Europie.

    • 16 4

  • Wolny rynek (3)

    A podobno firmy w Polsce są niezależne i samorzadne. A tu proszę minister nakazał niezaleznej i samorzadnej kolejowej firmie ile wagonów kolej musi dziennie odprawic. I to jest tzw rząd liberałów.

    • 8 29

    • Gdy ostatni raz sprawdzałem, TLK była państwowa, (1)

      a jej właścicielem prawnym był Skarb Państwa. Jak wiesz coś więcej, to wal śmiało, czuję że kroi się jakaś grubsza afera, jeśli sprywatyzowali TLK za plecami PiS-u.

      • 11 1

      • Bredzisz Waść

        POpisałeś się myląc PLK z TLK. Pamiętaj nie POmyl tylko nazwiska wodzusia Tusk, a nie TuSSk, choć dziadziuś...

        • 0 0

    • niezależna i samorządna firma PKP PLK, hahaha dawno się tak nie uśmiałem

      raczej kolesiowska i niereformowalna, tak bym to nazwał

      • 2 1

  • Szkoda , ze wszechmocny minister nie najazd obniżenie cen benzyny i oleju napedowego (1)

    • 7 9

    • To nie jego działka.

      Akcyzę dostaliśmy z Brukseli, ewentualnie może przy niej grzebać minister finansów.

      • 0 0

  • Minister powinien nałożyć obowiązek na PKN Orlen i Lotos

    natychmiastowego obniżenia cen paliw.

    • 11 8

  • i tak w ciemnej d... jest transport morski w Polsce

    Niemcy nas zablokowali, a sami teraz na tym korzystają , i stocznie uruchamiają również

    • 15 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane