- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (50 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Gdyński port odblokowany. Pomogło spotkanie w ministerstwie
Resort transportu zareagował na list władz gdyńskiego portu, terminali oraz kolejowych operatorów skierowany do szefa tego ministerstwa, w sprawie utrudnień z powodu zmasowanych modernizacji torów prowadzonych przez PKP PLK. Doszło do spotkania i wypracowania porozumienia.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia, operatorzy terminali portowych i firmy obsługujące ruch ładunków przez Port Gdynia 27 sierpnia otrzymały informację o ograniczeniu od 3 września do 8 grudnia 2012 roku przepustowości pociągów towarowych na odcinku Gdynia - Gdańsk - Pruszcz Gdański oraz całkowitym zamknięciu linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Przyczyną ograniczeń są prowadzone w tym samym czasie na obu liniach roboty modernizacyjne. I właśnie o to nałożenie się prac miały pretensje władze portu, terminali oraz operatorzy kolejowi. Według nich takie ograniczenia groziły paraliżem portu. W tej sytuacji branża wystosowała do ministra transportu Sławomira Nowaka list, w którym poprosiła o interwencję.
"Ograniczenie przepustowości o ponad 50 proc. w stosunku do wykorzystywanych obecnie oznacza, że mniej niż połowa ładunków transportowanych dotychczas koleją do i z Portu Gdynia będzie mogła zostać obsłużona. W praktyce oznacza to całkowity paraliż działalności terminali masowych, dla których transport kolejowy nie ma alternatywy" - napisano w liście.
Spotkanie odbyło się 13 września w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przybyli na nie wszyscy zainteresowani, począwszy od PKP PLK, poprzez PKP Cargo, po przedstawicieli Zarządu Portu i BCT. Z ramienia resortu gospodarzami spotkania byli: wiceminister Andrzej Massel, odpowiedzialny za transport kolejowy i wiceminister Anna Wypych-Namiotko, zajmująca się gospodarką morską. W wyniku uzgodnień ze stronami, resort nałożył na PKP PLK obowiązek przepuszczania 30 pociągów dziennie dla Gdyni. PLK zadeklarowało przerwy w remontach i modernizacji wszystkich szlaków kolejowych (przez Gdańsk i Pruszcz Gdański oraz przez Kościerzynę) w sposób dopasowany do tego priorytetu. Szczególną uwagę położono na monitorowanie przejazdów, ich awizację i planowanie.
- To nas satysfakcjonuje i zaspokaja nasze oraz naszych klientów potrzeby - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik BCT.
Z inicjatywą wyszła też PKP SKM w Trójmieście.
- Udostępniliśmy swoje tory dla pasażerskich pociągów dalekobieżnych i tym samym składy przewożące ładunki z Portu Gdynia zyskały dogodne warunki czasowe dla przewozu towarów po torach PKP PLK - twierdzi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o - To nie pierwszy raz kiedy SKM "ratuje" sytuację - przypomnę, że kiedy mamy do czynienia z nieprzejezdnością torów dalekobieżnych z powodu wypadku czy ich modernizacji również infrastruktura Szybkiej Kolei Miejskiej jest dostępna dla innych przewoźników - dodaje.
Miejsca
Opinie (25) 6 zablokowanych
-
2012-09-14 15:48
Gdynia cieszy się z tej decyzji (2)
Ogłosimy to w naszym infoboxie
- 9 18
-
2012-09-15 00:45
pocałujcie w du.. Gdynię pajace :) (1)
- 3 3
-
2012-09-15 08:55
Oni się sami z sobą całują.
To teraz takie modne...
- 5 2
-
2012-09-14 16:22
Oprócz infoboxu Gdynia (3)
wykupi reklamę w tvg pt. prezydent Gdyni Wojciech Szczurek zaprasza, next reklamy w gazetach, next spoty w radiach.. Kasę ma, kasa się nie liczy
- 17 14
-
2012-09-14 17:02
a budynie (2)
maja stadion i dlugi do splacenia
- 11 9
-
2012-09-14 17:18
Dlatego Gdynia w infoboksie chętnie pochwali się inwestycjami Gdańska jako swoimi (1)
Nasz urząd i prezydent Wojciech jesteśmy gotowi zrobić to dla zadowolenia mieszkańców. Poza tym mamy mnóstwo wolnego miejsca w infoboxie więc chętnie przygarniemy kilka inwestycji jako swoje.
- 8 9
-
2012-09-14 19:15
A którymi to konkretnie gdańskimi inwestycjami chwaliła się dotąd Gdynia?
Siedzisz sobie przed kompem i ssiesz bzdury z palca, chwaląc się, że potrafisz obsłużyć klawiaturę.
- 6 6
-
2012-09-14 16:49
No to SKM jeszcze rzadziej pójdzie.
PO do widzenia!
- 14 23
-
2012-09-14 16:55
Niebawem szklane domy w Gdyni (1)
podobne do Sef Tołers
- 9 18
-
2012-09-15 08:02
to wyjazd na zmywak...
- 4 0
-
2012-09-14 16:59
niczym walka o korytarz
w 1939
- 21 4
-
2012-09-14 17:31
Tak opieszałych i złośliwych odpraw nie ma nigdzie w Europie.
- 16 4
-
2012-09-14 18:09
Wolny rynek (3)
A podobno firmy w Polsce są niezależne i samorzadne. A tu proszę minister nakazał niezaleznej i samorzadnej kolejowej firmie ile wagonów kolej musi dziennie odprawic. I to jest tzw rząd liberałów.
- 8 29
-
2012-09-14 19:13
Gdy ostatni raz sprawdzałem, TLK była państwowa, (1)
a jej właścicielem prawnym był Skarb Państwa. Jak wiesz coś więcej, to wal śmiało, czuję że kroi się jakaś grubsza afera, jeśli sprywatyzowali TLK za plecami PiS-u.
- 11 1
-
2012-10-16 12:37
Bredzisz Waść
POpisałeś się myląc PLK z TLK. Pamiętaj nie POmyl tylko nazwiska wodzusia Tusk, a nie TuSSk, choć dziadziuś...
- 0 0
-
2012-09-15 13:04
niezależna i samorządna firma PKP PLK, hahaha dawno się tak nie uśmiałem
raczej kolesiowska i niereformowalna, tak bym to nazwał
- 2 1
-
2012-09-14 18:14
Szkoda , ze wszechmocny minister nie najazd obniżenie cen benzyny i oleju napedowego (1)
- 7 9
-
2012-09-17 08:34
To nie jego działka.
Akcyzę dostaliśmy z Brukseli, ewentualnie może przy niej grzebać minister finansów.
- 0 0
-
2012-09-14 22:46
Minister powinien nałożyć obowiązek na PKN Orlen i Lotos
natychmiastowego obniżenia cen paliw.
- 11 8
-
2012-09-14 23:15
i tak w ciemnej d... jest transport morski w Polsce
Niemcy nas zablokowali, a sami teraz na tym korzystają , i stocznie uruchamiają również
- 15 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.