• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie nabrzeże uratowane przed katastrofą

Mariusz Kurzyk
10 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: Nabrzeże Pomorskie już gotowe
Betonowa konstrukcja nabrzeża została już częściowo skuta. Prace w tej części zakończoną do 30 maja przyszłego roku, czyli jeszcze przed sezonem turystycznym. Betonowa konstrukcja nabrzeża została już częściowo skuta. Prace w tej części zakończoną do 30 maja przyszłego roku, czyli jeszcze przed sezonem turystycznym.

Decyzja o rozpoczęciu modernizacji Nabrzeża Pomorskiego w Gdyni zapadła w ostatniej chwili, bo najbardziej reprezentacyjnemu fragmentowi portu groziła katastrofa budowlana.



Liczące 625 m Nabrzeże Pomorskie jest jednym z atrakcyjniejszych punktów Gdyni. To właśnie tutaj cumują m.in. Błyskawica i Dar Pomorza. Nic dziwnego, że to miejsce bardzo chętnie odwiedzane nie tylko przez mieszkańców Trójmiasta, ale i turystów. Jednak remontu nie można było uniknąć.

- Fragment nabrzeża do Róży Wiatrów oparty jest na ściance drewnianej, z początku lat 30. ubiegłego wieku - tłumaczy Walery Tankiewicz, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Byliśmy zmuszeni zaprojektować nową konstrukcję. Drugi odcinek, od Róży Wiatrów do końca, ma konstrukcję betonową. To będzie kolejny etap modernizacji, realizowany w znacznie skromniejszym zakresie.

Betonowa konstrukcja pierwszego fragmentu nabrzeża została już częściowo skuta. Zostanie wzmocniona, a następnie wykonawcy położą nową kanalizację deszczową, instalacją elektryczną i teletechniczną. Położona zostanie także nowa nawierzchnia.

- To są skomplikowane roboty, m.in. hydrotechniczne i instalacyjne. Można powiedzieć, że zbudowane zostanie praktycznie nowe nabrzeże - mówi Walery Tankiewicz.

Ten etap prac zostanie zakończony do 30 maja przyszłego roku, czyli jeszcze przed sezonem turystycznym.

Co by było, gdyby prace nie zostały przeprowadzone?

- Konstrukcja nabrzeża, ze względu na stan techniczny, powoli się zapada. Za kilka lat trzeba byłoby je zamknąć, bo zagrażałoby katastrofą budowlaną - wyjaśnia wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 20 mln zł. Całość kwoty wyłoży Zarząd Morskiego Portu w Gdyni.

Opinie (56) ponad 10 zablokowanych

  • nie widze tych UROKLIWYCH szczęk z GUSTOWNYMI świecidełkami !!! (1)

    to była najwieksza atrakcja tego miejsca nie licząc Róży Wiatrów

    • 0 0

    • zlikwidować róże wiatrów ! i postawić coś nowoczesnego, ładnego

      • 0 0

  • budki i stragny zostały przez UM usunięte na zawsze (2)

    • 1 0

    • o czym ty mówisz? te punkty są nadal, za Różą Wiatrów gdzie remontu nie ma, chociaż już tylko kilka czynnych, bo i pogoda nie dopisuje

      • 0 0

    • jop te budy powinni wywalic !!!

      • 0 0

  • Panie redaktorze

    To wielka praca, a więc pare szczegółow technicznych by sie przydało. Analizy przecież sa dostępne. A tak to wyszło, że "jedna Pani drugiej Pani powiedziała". Ze zdjęcia wynika, ze nie przyczyny będą usuwane a reczej wykona sie tylko zabiegi kosmetyczne. Botoks i puder.

    • 0 0

  • Panie redaktorze po raz drugi.

    Nie pisze Pan kto będzie nadzorował prace hydrotechniczne. Czyżby był to wyjątek że Urząd Morski nie nadzoruje prac hydrotechnicznych?

    • 0 0

  • Wiadomosc dnia

    fascynujace.

    • 0 1

  • co za roznica

    zrobia, wyremontuja a i tak nastawiaja tam cala mase budek z badziewiem. ot polska

    • 0 1

  • kolejny sukces (8)

    Szczurka i jego ekipy !!! nabrzeze na miare XXII wieku !!! Gdynia stolica Trojmiasta !!!!

    • 0 0

    • hmmm

      • 0 0

    • (2)

      albo ty jesteś głupi albo nie potrafisz czytać. Właścicielem terenu jest Zarząd Portu i miastu nic do tego. pewnie jak masz obkichane gacie i nie chce ci się ich wyprać to tez mówisz że to wina szczurka bo mieszkasz w gdyni.

      • 0 0

      • (1)

        chyba zartujesz nigdy nie chcialbym tam mieszkac, mieszkam na zaspie

        • 0 0

        • pytanie dnia:

          od kiedy srebrzysko nazywa sie zaspa?

          • 0 0

    • (3)

      sorry ale to Gdańsk jest stolicą Trójmiasta

      • 0 0

      • jeszcze sobie dworzec wyremontujcie (1)

        bo wyglada jakby ktos tam pawia puscil... potem proste drogi, pare zabytkow (z tym beda trudnosci) i troche ludzi kulturalnych i prawie bedziecie miastem :D

        • 0 0

        • ty się lepiej nie wymądrzaj tylko popoatrz sobie jak wygląda dworzec w Gdańsku, jeszcze gorszy syf niż w Gdyni

          • 0 0

      • Do sungift immortalsun@gmail.com

        Chyba nie załapałeś ironi ,widać w Gdańsku mało inteligentni ludzie mieszkają buhahahahahahahahahahahahahahhahahahaahahaha:))))))

        • 0 0

  • I po remoncie będzie wstęp płatny najnowszy pomysł :) (2)

    Parkowanie płatne, wejście na nabrzeże płatne, oglądanie sea tałer za opłatą. Picie wody z fontanny na skwerze w sezonie letnim - gratis...

    • 0 0

    • (1)

      o czym Ty mowisz?

      - parkowanie platne juz tam jest od dawna - prywatny parking. natomiast na alei JPII dawnej Zjednocznia nie bedzie parkometrów
      - wejscie na nabrzeze bezplatne (zarabiaja na czyms innym)
      - sea towers - zamkniete dla mnieszkancow. ktos puscil plotke, ze za darmo a potem, ze platne. Nie bedzie nic z tego

      • 0 0

      • ale ty glupi jestes, zartu nie czaisz.

        • 0 0

  • odpwiedi na pytania (2)

    - nadzorują inspektorzy zatrudnieni przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, bo to on jest inwestorem, osoby znające się na rzeczy.

    - to nie jest botox i puder tylko nowa ścianka szczelna, pale "cfa", mikropale, nowa płyta nabrzeża i całe wyposażenie. głębokości też będą większe

    - dla kupców powstaną estetyczne pawilony

    • 1 0

    • pytałem się dlatego , gdyż administracyjnie za bezpieczeństwo na morzu i w portach odp. Urząd Morski, np. bulwar nadmorski, mimo iż właścicielem bulwaru jest Urząd Miasta i to on jest inwestorem, to wszystkie projekty i zakres prac muszą uzgadniać z Urzędem Morskim. Tak tez było w porcie Gdańskim przy remoncie nabrzeża. miasto było inwestorem ale kontrolę nad pracami sprawował Urząd Morski.

      • 0 0

    • :-)

      dziekuje, szczególnie cieszy pogłębienie

      • 0 0

  • odpwiedzi na pytania

    - nadzorują inspektorzy zatrudnieni przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, bo to on jest inwestorem, osoby znające się na rzeczy.

    - to nie jest botox i puder tylko nowa ścianka szczelna, pale "cfa", mikropale, nowa płyta nabrzeża i całe wyposażenie. głębokości też będą większe

    - dla kupców powstaną estetyczne pawilony

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane