• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt HPR za 9 mln euro. Wykona prace na luksusowych wycieczkowcach

erka
6 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.
  • Statki dla Celebrity Cruises zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Kontrakt o wartości 80 mln koron norweskich (ok. 9 mln euro) trafił do spółki z norweskiej grupy Havyard - Havyard Production. Chodzi o prace elektryczne na czterech statkach wycieczkowych budowanych na zlecenie armatora Celebrity Cruises przez francuską stocznię STX France. Co ciekawe, spółka HPR ma główną siedzibę nie w Norwegii, a w Gdańsku. W realizacji kontraktu uczestniczyć mają także inne spółki z Trójmiasta.



Havyard Production będzie odpowiadać za prace elektryczne na serii statków wycieczkowych należących do firmy żeglugowej Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises. To amerykańskie przedsiębiorstwo, będące drugim największym na świecie armatorem statków wycieczkowych.

Prace dotyczące pierwszej jednostki rozpoczną się już w kwietniu 2017 roku i potrwają do roku 2022. Statki zostaną zbudowane w stoczni STX France w Saint Nazaire. Każdy z nich może pomieścić 2,9 tys. pasażerów. Ma długość 300 metrów i pojemności brutto wynoszącą 117 tys. ton.

Od 2011 roku spółka HPR była zaangażowana w prace przy ponad 20 różnych budowach czy konwersjach statków, takich jak: lodołamacze, statki typu OCV i PSV, wielozadaniowe holowniki offshore i łodzie rybackie.

Firma HPR została założona w 2011 roku jako spółka zależna stoczni Leirvik z Grupy Havyard Ship Technology. Początkowo była integralną częścią Grupy Havyard jako dostawca wyposażenia, zarządzający kontraktem i realizacją poszczególnych projektów, wykonujący prace dotyczące systemów elektrycznych, wentylacyjnych, rurarskich, czy malowania. Firma stopniowo zwiększała jednak zakres usług na rzecz innych firm spoza Havyard Group.

Spółka zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników. W 2016 roku jej obroty wyniosły ok. 16 mln euro. Główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. HPR posiada także oddziały w Norwegii i Danii, a nowe biuro ma zostać otwarte we Francji.

- Chcemy w coraz większym stopniu świadczyć usługi na rzecz firm spoza grupy Havyard - mówi Nedim Jakupovic, dyrektor spółki HPR. - Już teraz jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania w zakresie prac elektrycznych, ogrzewania i wentylacji czy systemów rurarskich. Codziennie nasi pracownicy wykonują prace na wielu budowanych obecnie jednostkach. Nasze doświadczenie powoduje, że poszukujemy kontraktów także z innych rynków, takich jak budownictwo lądowe czy przemysł.
Grupa Havyard zajmuje się rozwojem i dostarczaniem technologii morskich do budowy zaawansowanych statków morskich. Grupa zajmuje się zarówno budową gotowych statków, jak i instalacją wyposażenia. Oprócz Norwegii grupa posiada biura w Polsce, Turcji, Chorwacji, Chinach i Brazylii. Grupa jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Oslo i zatrudnia 700 pracowników.
erka

Miejsca

Opinie (40) 1 zablokowana

  • nowa konstrukcja dziobu na tak dużej jednostce - nieźle

    • 2 0

  • Kto z ludzi znających się na sprawach hydrodynamiki okrętowej wytłumaczy (6)

    o co chodzi w takich "retro" kształtach dziobów statków? Fajnie to wygląda - jak z epoki parowców. Jednak większość współcześnie wodowanych statków ma normalnie - klasycznie zadarte dzioby do przodu. Rozumiem, że pod linią wody jest gruszka? Podobnie wyglądają tylko jakieś super nowoczesne, niewykrywalne dla radarów okręty najbogatszych armii świata.

    • 5 3

    • Dziób jak " Aurora"

      Być może,posiada wzmocnienia lodowe.

      • 1 0

    • Gruszka (1)

      Jest gruszka pod linią wody. Widziałem rysunki, pracuję w Crist. Gruszka jest ogromna!

      • 4 0

      • Brawo ty

        • 1 0

    • taka wizja architekta

      Zajmuję się hydromechaniką okrętową i mogę powiedzieć, że taki kształt dziobu to raczej wizja architekta, a nie okrętowca/hydromechanika. I nie chodzi mi jedynie o pochylenie dziobnicy, ale głównie o przebieg wodnicy na dziobie - na pewno nie optymalny oporowo. I spodziewałbym się gruszki dziobowej. Tak więc chodzi raczej o to, by na wizualizacjach statek prezentował się ładnie/ciekawie i zdziwię się bardzo, jeśli taka będzie jego ostateczna wersja. Najpierw powstaje wizja, a potem w procesie wszechstronnych analiz kształt zoptymalizowany. Natomiast co do pochylenia dziobnicy i rozchylenia wręgów, to ma to większy wpływ na właściwości morskie okrętu, czyli na zachowanie na fali. Generalnie im większe pochylenie dziobnicy i rozchylenie wręgów, tym większe przyspieszenia pionowe (niedobrze), ale tym mniejsze ruchy na fali (dobrze) i na odwrót. Tak więc trzeba wypracować jakiś kompromis, bo wygoda pasażerów na tego typu jednostkach jest nie do przecenienia. Takie parametry analizuje się w odniesieniu do planowanego akwenu i występujących tam reprezentatywnych warunków środowiskowych.

      • 11 0

    • Chyba nie do końca rozumiem o co pytasz ale klasyczny typ dziobu jest najlepiej znaną konstrukcją i najszerzej stosowaną. Są jednak takie firmy jak Ulstein które mają swoje opatentowane rozwiązania i ich statki wyglądają inaczej. Kwestia patentów jakimi dysponuje biuro projektowe.

      • 2 0

    • f

      Na takich statkach tych najwiekszych jest czesto heli deck na dziobie i do tego miejsce dla obserwacji dla pasazerow z malymi laweczkami

      • 0 1

  • aas

    Tak wszysy na zleceniu w rajach podatkowych i tak jak kolega pisal kilku kapo ma umowe ludzie wyzyowani do granic mozliwosci

    • 16 2

  • pracowałem tam i jestes tylko numerem a nie czlowiekiem !!!

    • 29 1

  • HPR

    Firma nastawiona na wyzysk i szybki dorobek kosztem ludzi.

    • 35 1

  • O co chodzi?

    O czym jest ten artykuł?
    O firmie co robi obroty za granicą?
    Ludzi zatrudniają z Polski?
    300 ludzi na kontraktach od statku do statku?

    • 22 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane