• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Innovation" będzie pracować dla francuskiej Arevy

Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów
Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro.
Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Wyjaśniło się dla kogo właściwie stocznia Crist budowała statek do stawiania wież wiatrowych "Innovation". Statek ten zostanie wykorzystany do instalacji turbin wiatrowych francuskiej firmy Areva. Firma ta w Polsce kojarzona jest głównie z energetyką atomową.



Statek hydrotechniczny "Innovation" - duma stoczni Crist - został oficjalnie przekazany armatorowi pod koniec lipca, a inauguracja odbyła się 3 września w Bremerhaven. Statek został zbudowany na zlecenie firmy HGO InfraSea Solutions, należącej do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro.

Teraz "Innovation" umożliwi szybki oraz wydajny transport 80 turbin wiatrowych Areva M5000, które zostaną zainstalowane w ramach projektu Global Tech 1. Areva Wind uczestniczyła w fazie projektowej tej jednostki od 2010 roku. Statek ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Powierzchnia pokładu to ponad pół hektara. Jednostka będzie obsługiwała cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. "Innovation" swoim wyglądem przypomina platformę wiertniczą. Nazywany jest "statkiem na nogach". Dzięki specjalnemu systemowi samopodnoszącemu, czyli właśnie owym "nogom", statek może się sam podnieść ponad poziom wody stabilnie oparty na dnie morskim. Ładowność statku wynosi 8000 ton, a jego żuraw o udźwigu 1500 ton może wykonywać prace także pod wodą na głębokości do 65 metrów.

- Statek ten umożliwi nam oferowanie naszym klientom zoptymalizowanych rozwiązań logistycznych w zakresie konstrukcji morskich farm wiatrowych. Został zaprojektowany tak, by zredukować czas instalacji elementów turbiny wiatrowej oraz zwiększyć efektywność pracy - mówi Louis-François Durret, CEO w firmie AREVA Renewables. - "Innovation" jest kamieniem milowym naszego modelu biznesowego, który wzmocni znaczenie strategicznego partnerstwa dla przemysłu morskich farm wiatrowych.

Firma Areva powstała w 2001 roku z połączenia kilku francuskich firm o profilu jądrowym. Firma posiada technologie na całym cyklu paliwa jądrowego od kopalni uranu, poprzez chemię, wzbogacanie i produkcję paliwa, konstrukcje reaktorów, przetwarzanie zużytego paliwa i gospodarkę odpadami. Swoje rozwiązania realizuje zarówno w Europie, Azji, jaki i na kontynencie amerykańskim. Areva jest też zainteresowana sprzedażą swojej technologii jądrowej Polsce. Areva to jednak nie tylko atom. Firma rozwija także intensywną działalność właśnie w zakresie energii odnawialnej - wiatrowej, biomasy, biogazu czy słonecznej.

"Innovation" w Bremerhaven.

Opinie (12)

  • (3)

    ale duuuuuuuuuuży

    • 12 1

    • Widzialam wieksze (2)

      • 0 4

      • to fascynujące

        • 0 1

      • nie rozmawiamy o tym o czym myślisz

        • 0 1

  • MAM NADZIEJE (1)

    i że KTOŚ kto włożył w budowe Innovation ,całe swoje "serce" i niestety zdrowie nie pozostanie bez pomocy i że firmy dla których pracował stana na wysokosci zadania ,za trud, prace i poświecenie -" niezapomną"...

    • 6 7

    • pracował za pensję...to wystarczy

      każdy zawód niesie jakieś ryzyko.

      • 11 0

  • racja (1)

    kto jest spostrzegawczy rozumie ze człowiek moze nie pic moze nie palic moze siedziec w pracy za biurkiem.
    ale jak ma w genach( patrz na rodzicow) pokrecony.
    Niestety ale musi sie pilnowac i notowac wszelkie zachodzace zmiany u siebie

    • 2 5

    • gościu weź wytrzeźwiej

      zanim zaczniesz pisać komentarze

      • 3 1

  • Czy cos wiadomo jaki jest wynik finansowy tego fantastycznego przedsięwzięcia? (1)

    • 3 1

    • Tak fatalny mimo tego że wszyscy robole zapieprzali na śmieciowych albo samo-zatrudnieniu .

      • 0 0

  • bzdura !

    wcale NIE PRAWDA, że "Wyjaśniło się dla kogo właściwie stocznia Crist budowała statek do stawiania wież wiatrowych "Innovation". Statek ten zostanie wykorzystany do instalacji turbin wiatrowych francuskiej firmy Areva."

    Areva nie jest nawet klientem operatora statku

    statek NIE BĘDZIE pracował dla Areva...

    statek, którego operatorem jest HGO InfraSea Solutions, a właścicielami po społu DEME i Hochtief Solutions (także właściciele HGO InfraSea), będzie pracował dla konsorcjum, które buduje farmę wiatrową Global Tech I, a nie dla Areva...

    • 3 0

  • pracuje przy inn0ovation na bazie w bremerhaven., jak ktos chce jego zdjecia np z podnoszenia tripodow to pisac da ajcus@wp.pl

    codziennie mam nowe

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane