• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestor z Kataru zatrudni 3 tys. stoczniowców

neo
2 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stocznia Gdańska ocalała, Gdynia nie sprzedana?
Katarski inwestor gdyńskiej stoczni zapowiada, że zacznie zatrudniać. Katarski inwestor gdyńskiej stoczni zapowiada, że zacznie zatrudniać.

Katarski fundusz zdradził, że już od sierpnia zacznie zatrudniać pracowników do gdyńskiej stoczni. Będą budować tankowce do przewozu skroplonego gazu LNG. Związkowcy nie są jednak zadowoleni.



Zapowiedzi właściciela stoczni są:

Fundusz QInvest jest inwestorem w stoczniach gdyńskiej i szczecińskiej. W przyszłości spółką ma kierować przede wszystkim polski zarząd, ale na razie właściciel wskazał swojego - pełnego optymizmu - prezesa.

- Obie stocznie będą bardzo zyskowne - podkreśla reprezentujący inwestora Jan Ruurd de Jonge.

To właśnie on zapowiedział, że spółka Polskie Stocznie planuje zatrudnić w ciągu roku 3 tys. pracowników w Gdyni i 2 tys. w Szczecinie. Jest tylko jedno "ale" - wszystko zależy od ilości zamówień.

Stocznia Gdynia ma koncentrować się na budowie tankowców do transportu skroplonego gazu ziemnego LNG. Ma budować trzy-cztery statki rocznie o pojemności 220 tys. m szesc. Z tych zapowiedzi nie są jednak zadowoleni gdyńscy związkowcy.

- Zabrakło konkretów. Wygląda na to, że inwestor kupując stocznie, nie miał wobec nich sprecyzowanych planów - mówi przewodniczący Solidarności w gdyńskiej stoczni Dariusz Adamski. - Nawet gdyby statki te budowano według gotowych projektów, to dokumentacja techniczna musi być przerobiona pod kątem konkretnego zakładu. Trzeba też przeszkolić ludzi i przygotować sam zakład - dodaje szef "S".

- Załoga czeka w blokach startowych: ludzie czekają na konkret, że tego i tego dnia będą mogli zacząć pracę. Jeśli tego nie usłyszą, poszukają sobie innego zajęcia i stocznia może zostać bez fachowców - podkreśla szef OPZZ gdyńskiej stoczni Jan Gumiński.
neo

Opinie (119) 3 zablokowane

  • Precz ze związkowcami

    Związkowiec to jest taka osoba, której wiecznie w d...e źle. Tak naprawdę, to przy takim podejściu do pracy i rozwijania się lepiej by mu było za komuny.

    • 12 0

  • przecież nie muszą czekać. jak mają lepsze propozycje pracy to niech idą pracować. i tak uważam, że niesłusznie dostali (przynajmniej część z nich) odprawy na mocy specustawy, ale cóż w naszym kraiku są równi i równiejsi:(

    • 8 0

  • Mam nadzieje że nowy właściciel nie zatrudni "działaczy" związkowych. (1)

    Zwykłym zmanipulowanym ćwierć inteligentom można wybaczyć, ale liderzy działali z pełną premedytacją na szkode tych zakładów. Psując tylko opinie uczciwym stoczniowcom. Związki stały się patologią tych zakładów!!!

    • 13 0

    • jestem tego samego zdania.

      • 0 0

  • a słyszeliście gdzie będzie siedziba stoczni?

    w Warszawie !!!! i podatki będą szły do W-wy a nie do Gdyni. To dopiero przekręt!!

    • 4 1

  • ZWIĄZKI ZAWODOWE - WON ZE STOCZNI

    RAK TOCZĄCY BRANŻĘ. MAM NADZIEJĘ, ŻE NOWY WŁAŚCICIEL MA LISTĘ TYCH DARMOZJADÓW...

    • 12 0

  • Gumiński i Adamski weźcie sobie każdy koło i pieprznijcie się w czoło.

    Nie dość że stoczniowcy wzieli wielkie odprawy z naszych podatków to nadal jęczą. Jeszcze nikt im nic nie zaproponował a już marudzą , już wiedzą że będzie źle. Na miejscu nowego inwestora w żadnym wypadku nie zatrudnił bym tych trutni ze związków.

    • 7 1

  • związkowcy pod sciane

    Zdaje mi sie czasami ze lepiej by było jakby niebyło tego inwestora to mordy związkowe by sie zamknely. A tak stocznia jest a oni dalej szczekaja ze źle.

    • 7 0

  • no nie...

    związkowcom to chyba już nikt nie dogodzi. Zwolnić całą związkową bandę i na ich miejsce zatrudnić nowych, chętnych do pracy ludzi. A związkowe bydło na pysk wywalić, niech się wydzierają pod Urzędem Pracy!

    • 4 0

  • nie zalujcie im tych paru groszy ,oni tak ciezko pracuja!

    Wsatawanie o tak wczesnej porze brrr do tego praca w zlych warunkach a oczy po calodziennym spawaniu jak sie naswietlaja.
    Czego tu zazdroscic?Harowki?

    • 2 4

  • Cud nad Baltykiem

    To jakas paranoja ze beda budowac gdyz trzeba zakupic licencje na dany typ statku LNG ( MARK III lub GT No96) takze przeszkolic pracownikow oraz zakupic specjalne urzadzenia ktore tez kosztuja. W korei mozna zakupic takie statki i to napewno by sie bardziej oplacalo niz budowanie w polsce. Terminal gazowy mozna zastapic statkiem do tzw regasyfikacji ktory moze stac zakotwiczony w dowolnym miejscu (teraz wlasnie takie sie zamawia i tez w Korei) Takze ponoc jest pomysl aby plywaly pod Polska bandera i z polska zaloga i to jest piekna idea ale niestety u nas jest tylko kilkanascie osob ktore maja doswiadczenie na tych statkach ( zwlaszcza Cargo Eng) i napewno nikt sie nie zgodzi ze wzgledu na bardzo wysokie podatki w Polsce.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane