• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

JYSK Polska zapowiada jubileuszową ekspansję

Wioletta Kakowska-Mehring
17 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jysk Polska nagrodzony za vlog
Sieć JYSK obecna jest w Polsce od 15 lat. Od początku centrala jest w Gdańsku. Sieć JYSK obecna jest w Polsce od 15 lat. Od początku centrala jest w Gdańsku.

Duńska sieć handlowa JYSK, która ma swoją polską centralę w Gdańsku, zawarła rekordową transakcję na polskim rynku powierzchni magazynowych. Wynajęła w jednym obiekcie aż 40 500 m kw., a wszystko dlatego, że planuje dalszą ekspansję w naszym kraju.


Czy Trójmiasto jest atrakcyjne dla zagranicznych inwestorów?


JYSK to sieć handlowa, która sprzedaje "wszystko dla domu". Gdańska centrala obsługuje 180 polskich sklepów, a w kilku wybranych dziedzinach również pozostałe kraje koncernu. W ubiegłym roku firma osiągnęła w Polsce wzrost sprzedaży na poziomie 11,7 proc. W sumie otwarto 19 nowych placówek o łącznej powierzchni 20 tys. m kw. W tym roku JYSK planuje otwarcie minimum 15 nowych sklepów w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców zarówno w centrach handlowych, jak i w wolno stojących obiektach. Aby usprawnić dystrybucję, firma wynajęła 40 500 m kw. powierzchni magazynowej, w tym 200 m kw. powierzchni przeznaczonej pod biuro w Logistic City - Piotrków Distribution Center w Piotrkowie Trybunalskim.

- Bardzo dynamiczny rozwój sieci w Europie Centralnej i Południowej sprawił, że rozbudowane w 2011 roku ogromne, automatyczne centrum dystrybucji w Radomsku, mogące pomieścić ok. 250 000 palet, już w roku 2014 okazało się być zbyt małe na skalę potrzeb - twierdzi Bartek Tulejko, logistics manager Central-East Region JYSK Nordic. - W tej sytuacji konieczne było zapewnienie dodatkowej powierzchni składowania, w możliwie najbliższej odległości od Radomska. Magazyn w Piotrkowie spełnia nasze oczekiwania w odniesieniu do powierzchni, lokalizacji i infrastruktury. Jednocześnie zarząd JYSK Nordic podjął decyzję o budowie nowego centrum dystrybucji w Bułgarii, w bezpośrednim otoczeniu Sofii. Nowe centrum przejmie zadania związane z dystrybucją towarów dla sieci JYSK na Bałkanach, co w perspektywie 2-3 lat odciąży DC Radomsko.

Według władz firmy, ten rok jest szczególnie ważnym w historii JYSK Polska, ponieważ mija 15 lat od wejścia sieci do Polski. Od początku centrala była w Gdańsku. Z okazji jubileuszu w maju zaplanowane jest wielkie świętowanie z okazji otwarcia 180. sklepu, a we wrześniu 15-te urodziny na polskim rynku.

Obecnie Grupa JYSK to około 2200 sklepów w 36 krajach na całym świecie i ok. 18 500 pracowników. Sieć stworzył i prowadzi ją do dziś Lars Larsen. Jego historia do dobry przykład na to, że chcieć to móc. Zaczął od dobrego pomysłu i kredytu w małym oddziale Banku Norresundby. Swój pierwszy sklep z artykułami do sypialni otworzył w 1979 roku w drugim co do wielkości mieście w Danii - Arhus. Potem otworzył kilka kolejnych sklepów JYSK Sengetøjslager (oryginalna nazwa sklepu do 2001 roku) w całej Danii, a w 1984 roku pierwszy sklep za granicą, w sąsiednich Niemczech. Dziś roczny obrót Grupy wynosi około 2,35 miliardów euro, a jej właściciel jest jednym z najbogatszych ludzi w Danii.

Ciekawe też jest znaczenie słowa JYSK. Pewnie mało kto wie, że w języku duńskim słowo to oznacza "coś" lub - jak Lars Larsen - "kogoś" z Półwyspu Jutlandzkiego i jest często kojarzone ze skromnością, dokładnością i uczciwością.

A jak wygląda polski rynek powierzchni magazynowej? O analizę pokusiła się niedawno firma Colliers International. Łączna podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej na głównych polskich rynkach wynosi ponad 8,8 mln m kw. W ub. roku podpisano umowy najmu na ponad 2,5 mln m kw., z których 956 tys. m kw. wynajęto w IV kw. Aż 71 proc. popytu w 2014 r. stanowiły nowe umowy, wobec 29 proc. renegocjacji. Wskaźnik pustostanów odnotował spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 5 punktów procentowych, kształtując się na koniec grudnia 2014 r. na poziomie 5,5 proc.

Jak wypada Trójmiasto? Obecne zasoby powierzchni magazynowej wynoszą blisko 258 tys. m kw., czyli o 52 tys. m kw. więcej niż przed rokiem. W analizowanym okresie do użytku zostały oddane cztery projekty: dwa etapy Panattoni Park Gdańsk, budynek Centrum Logistycznego Kowale III oraz magazyn Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W budowie pozostaje 66,4 tys. m kw. (w 3 projektach). Na koniec grudnia 2014 r. wskaźnik pustostanów na trójmiejskim rynku wyniósł 4,8 proc. W minionym roku podpisano 24 umowy, w ramach których wynajęte zostało ok. 89 tys. m kw. - podaje w raporcie Colliers International.

Opinie (19) 1 zablokowana

  • Może na te 15 urodziny popracują nad asortymentem i jakością, bo obecnie lichutko :-( (2)

    Meble jakby sprzed 15 lat właśnie i bardzo nietrwałe. Wzornictwo koszmarkowate.

    • 51 5

    • meble mają paskudne (1)

      Dodatki tez nie lepsze, kiepskie jakosciowo. Az dziwne ze takie g sprzedają, przeciez duñski disajn jest rewelacyjny i bardzo nowatorski. Troche to wyglada jak wyprzedaz z lat 80 z dunskich domow

      • 13 0

      • Co za 10% uda się im kontenerem kupić na jakimś chińskim outlecie odpadowym to trafia do tych sklepów. Jedynie pościel mają znośną, ale drogą.

        • 2 0

  • Jeżeli Gdańsk poprawi stan dziurawych jezdni i chodników to będzie bardzo atrakcyjny dla inwestorów zagranicznych...

    • 17 3

  • (1)

    Tandeta i tyle, chyba najsolidniejsze są te siatki, w które pakują towar.

    • 28 4

    • Kiedys kolezance skladalem komode z tego, jakie zdziwienie moje bylo, ze w komplecie byl klej, w tych czasach! Generalnie komoda to pazdziez, ale za to kolezanka ladna.

      • 20 3

  • Już od nas uciekają. (1)

    Szkoda, że tę powierzchnie magazynową wynajęli pod Łodzią a nie u nas po Trójmiastem... Parę osób by miało pracę, a tak cóż... u nas tylko przeklepywacze w systemach informatycznych za 2500 brutto.

    • 9 1

    • i tak zatrudnią Ukraińców

      co mi po ich magazynach jak zatrudnią tam Ukraińców za 1750 brutto... i albo zgodzimy się pracować za śmieszne pieniądze, albo wylądujemy na bezroboci... co za bezsens

      • 4 0

  • Śmieszne, że ten duński importer chińskich mebelków planuje u nas rozwój!? Mogą nam, Polakom buty czyścić, jesteśmy 3 na świecie producentem mebli. Mamy takie rozwiązania i produkujemy takie meble jakich JYSK jeszcze długo nie podrobi! Nie kupujcie tam, szkoda kasy, jak się dobrze poszuka to jest polska alternatywa z litego drewna.

    • 38 1

  • Polskie i tak lepsze, bez dwóch zdań.

    • 19 0

  • Przez lata kupowałam u nich wełniany dywan Tulip - taki kilim...

    Cena była ok, był jasny, więc jak się zbrudził wymieniałam na nowy :-)
    Pisałam do nich aby wprowadzili inne wzory tego dywanu - bez odpowiedzi.
    Za to teraz wycofali ten dywan i zrobili coś "podobnego" z poliestru - dziękuję...
    Szkoda, że nie słuchają swoich klientów...
    Teraz mam w domu dwa dywany Tulip. Powoli wymagają wymiany. Kolejnych już nie kupię w Jysk.

    • 10 0

  • Żenada (1)

    W każdej gazetce promocyjnej, którą dostaję od nich od 6 lat, reklamują tę samą kanapę, ogólnie wzornictwo koszmarne.

    • 23 0

    • Lepsze o niebo meble są już w bodzio :-) przynajmniej obicia mają oszukujące taniość wykonania.

      • 0 0

  • Jeśli już tam coś kupuję to jakieś drobiazgi.

    Meble to totalne bezguście i tandeta.

    • 14 0

  • (1)

    Niestety, my Polacy, po komunie mama syndrom mniejszości, że wszytko w marketach lepsze od naszego to zwykła chińszczyzna ten cały JYSK ślepy jak Black. Agata, Bodzie, prawdzie drewno polskie, te same ceny na lata i pieniądze w kraju zostają.

    • 12 0

    • poprawa wizerunku

      JYSK słuchajcie jeśli to możliwe - klientów. Chwalicie się dochodami i rozwojem nie jest to taka do końca prawda. Na pewno nie zrezygnujecie z produkcji towarów w Chinach ale poprawcie jakość - chyba że pracują przy projektach bezguścia i tylko jak najtaniej i najszybciej, Oglądając na pułkach rożne wasze produkty śmiech mnie ogarnia nad jakością wykonania są też produkty ładne i solidnie wykonane. Mam uczucie że JYSK wpadł w swój własny zachwyt i nie dostrzega problemów bo tak jest najwygodniej i po prostu taniej. Otwieranie nowych sklepów w waszym przypadku nie oznacza polepszenia jakości.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane