- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (51 opinii)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (32 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
O klienta trzeba dbać - to pewne, ale jak to robić? Zdobycie nowego klienta to dopiero pierwszy krok. Dopiero teraz zaczyna się prawdziwa praca - trzeba go utrzymać, a przede wszystkim sprostać jego oczekiwaniom. Jeśli nam się to uda, to czeka nas długa i owocna współpraca.
Oto cztery czynniki, które gwarantują uśmiech na twarzy klienta. Ten bezcenny wyraz zadowolenia, z którym zawsze przychodzi zapłacona faktura
Po pierwsze, słuchaj
Klient ma konkretne oczekiwania, a twoim zadaniem jest je spełnić. Pod jednym warunkiem oczywiście: muszą być wcześniej dokładnie ustalone. Nie powinno dojść do sytuacji, że robisz zbyt dużo rzeczy ponad to, na co się umawialiście. Do brief, no deal!
Wsłuchanie się w potrzeby klienta pozwala na stworzenie strategii działań, których efekty zadowolą obie strony. Pamiętaj też, że to ty jesteś ekspertem i powinieneś klientowi proponować najlepsze rozwiązania.
Po drugie, wczuj się w rolę klienta
Dziś jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, ale jutro to ty będziesz klientem. Pamiętaj o tym, by zawsze starać się wczuć w rolę drugiej strony. Dzięki temu łatwiej zrozumiesz, czego tak naprawdę się od ciebie oczekuje.
Na początku zadaj sobie pytanie "jak ja chciałbym być obsłużony?". I wykonuj kolejne zadania tak, jakbyś robił je dla siebie. Nie zapomnij tylko, że klient może mieć inny gust czy zwyczajnie nie znać się na jakimś aspekcie. Twoja rola w tym, by mu wytłumaczyć, co będzie dla niego najlepsze.
Po trzecie, doceniaj klienta
Może to brzmi banalnie, ale doceniając klienta możesz poprawić swój wizerunek i ułatwić waszą dalszą współpracę.
Niech czuje się ważny i potrzebny. Najgorsze jest ignorowanie - wtedy na pewno nie zbudujecie bliższej więzi. Tylko zadowolony klient powraca.
Po czwarte, proś o opinie i szybko diagnozuj problemy
Jeśli nie będziesz pytał, nie będziesz wiedzieć, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Twoim zdaniem wszystko może być dobrze, ale klient może mieć zastrzeżenia.
Jeśli się pojawią, szybko zdiagnozuj problem i reaguj. Tylko w ten sposób podniesiesz jakość swoich działań, a twój klient będzie zadowolony.
Jeżeli masz wątpliwości, jak to robić, porozmawiaj z nami: www://apmmarketing.pl/
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (6)
-
2014-12-18 09:19
polscy klienci dośc często uważają sie za jaśniepaństwo- za minimalną kwotę oczekują obsługi przynajmniej na poziomie dworu Elżbiety II, nie szanują handlowca, agenta czy wogóle drugiego człowieka nie wspominając o relacjach czysto biznesowych- gdzie handlowiec traktowany jest jakby stał po kolana w guanie, gdzie musi błagać o przesłanie podpisanej umowy czy wysłuchiwać kłamstw przez telefon, że"PaN PREZES WŁAŚNIE WYSZEDŁ" gdzie przed chwilą było go słychać w oddali, gdy mówi"nie łącz mnie z tą panią"
- 13 1
-
2014-12-18 12:06
W Polsce problemem jest nie to że sprzedawca nie szanuje i nie umie się dostasować do klienta tylko to że klienci mają
w głębokiej d sprzedawców.A ciężko zrobić szkolenia dla klientów jak być bardziej kulturalnym dla sprzedawców i szanować ich ciężką pracę ....
- 11 0
-
2014-12-18 18:21
paradoks
w polsce klient jest sprzedawcą a sorzedawca klientem :-)
- 2 0
-
2014-12-18 22:48
(1)
w Polsce jest bajzel i biedota w powypychanych spodniach z wąsami bez zębów, ale weź coś powiedz, cała nadzieja w Młodzieży.
- 2 0
-
2014-12-19 07:49
Gdzie można dostać powypychane spodnie z wąsami bez zębów?
To jakaś nowa hipstermoda?
- 1 0
-
2015-01-06 17:11
Słabo
Bardzo słaby artykuł.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.