• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Janusz Jarosiński już nie jest prezesem gdyńskiego portu

Wioletta Kakowska-Mehring
11 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Janusz Jarosiński pracuje w gdyńskim porcie od ponad 30 lat. Janusz Jarosiński pracuje w gdyńskim porcie od ponad 30 lat.

W sobotę Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia odwołała ze stanowiska wieloletniego prezesa gdyńskiego portu - Janusza Jarosińskiego. Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu portu.



W maju tego roku odwołano część zarządu portu, czyli Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. finansów i zarządzania finansami. Janusz Jarosiński wówczas przetrwał "dobrą zmianę". Jednak nie na długo. W sobotę 9 lipca stracił stanowisko.

Czytaj też: Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia

Jarosiński jest absolwentem Transportu Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim - związany jest z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Przeszedł wiele szczebli w karierze. 30 listopada 1999 roku, w akcie notarialnym zawiązania Spółki Akcyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, powołany został przez Akcjonariuszy Założycieli na prezesa zarządu pierwszej kadencji. Potem był nieprzerwanie wiceprezesem bądź prezesem. Na ostatnią kadencję, czyli szóstą, wybrano Jarosińskiego 28 kwietnia 2014 roku (w wyniku postępowania kwalifikacyjnego). Od października 2009 roku jest Konsulem Honorowym Królestwa Belgii. Ukończył też Studium Podyplomowe w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Norwegian School of Management oraz kursy zawodowe w USA, Japonii i Wielkiej Brytanii. Janusz Jarosiński jest jednym z najbardziej cenionych menedżerów w Trójmieście.

W połowie czerwca w wyniku prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego uzupełniono skład zarządu Gdyńskiego Portu. Na stanowiska powołano dwóch nowych wiceprezesów. Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem powołany został Grzegorz Dyrmo, a na stanowisko wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami powołany został Piotr Nowak.

Dziś ogłoszono postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa zarządu gdyńskiego portu.

Miejsca

Opinie (184) 3 zablokowane

  • Ekstra Precz z Komuna !!! (2)

    wreszcie tych komuchów wywalają ekstra

    • 19 38

    • Zmiany

      Restrukteryzacja i odpływ wykwalifikowany ch pracowników. Co dalej .Może ci z miasta sobie poradzą.Bez doświadczenia.Jak statki postoja dłużej i kary za to zapłacą to zrozumieją. Oby nie nylo za późno.

      • 0 0

    • Jednych wywalają a drugich biorą pod skrzydła prezesa i pis-u.Przeciez Kaczyński biorąc komuchów typu, Jasiński, Kryzy, oraz ostatni okaz prokurator komunistyczny który oskarżał opozycję Piotrowicz.Dziwne jest to ze dawna opozycja nic nie robi zeby tego bandytę komunistycznego osądzić. Przecież Kaczyński powołująć komuchów spłaca długi swojego ojca za dobra które otrzymał od PZPR, UB, SB.

      • 18 3

  • Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia (1)

    Port był nasz, POLSKI. Teraz nie mamy nic ponieważ wspaniały rząd POpaprańców wszystko sprzedał i wydzierżawił, nabijając kieszenie prywatnym inwestorom. Za to co uczynili z naszą gospodarką morską powinni dostać dożywocie.

    • 8 6

    • Banda nie dochodzaca prawdy pracownika

      • 0 0

  • No i dobrze papa

    • 1 5

  • Zapewne nowym prezesem zostanie (5)

    jakiś filozof lub historyk po KULu, koniecznie z wąsami.

    • 204 48

    • i dobrze że nie z kodu, po , psl !!!

      • 1 3

    • (1)

      lepiej po KULu, niż Wieczorowym Uniwersytecie Marksizmu Leninizmu

      • 6 19

      • jak poseł Piotrowicz z PZPR, obecnie PiS ?

        • 27 4

    • albo jakiś vel

      • 10 4

    • Lub pielęgniarz lub salowy znajomy nieudolnej pielęgniarki ze Słupska.

      Niedoszłej żony jaśnie nam panującego Prezesa herbu "Szczerba"

      • 38 6

  • co z tego, to o wiele za późno. Gdyńskie porty są na równi pochyłej, (50)

    W największym przeładunkowym BCT są zwolnienia i przesuwanie na stanowiskach, planowane są grupówki, armatorzy uciekają do Gdańska, bo miasto nie potrafi zrobić drogi dojazdowej do obwodnicy. najgorszy jest brak szybkiej reakcji na zmieniającą się sytuację.

    • 115 130

    • Co ma zarząd portu do BCT? To prywatna spółka. A do prywatyzacji terminali port został zmuszony przez poprzednie rządy i unię.

      • 2 1

    • Miasto ma zrobić drogę do granicy Państwa w porcie? (40)

      Drogę której koszt wynosi miliard złotych? Gdańsk budował tunele ale wiadomo że dostawał środki z Warszawy a Gdynia ma sama to udźwignąć ? Ci za ignorancja

      • 47 29

      • w końcu, odezwał się wyznawca Szczurka i ideologii nie da się do tego ciemięzony przez spisek w Warszawie. (30)

        Gdańsk dostał dofinansowanie z UE na poziomie 85 procent, gdyby Gdynia chciała dostałby tyle samo
        niestety ale Gdynię nie interesują środki z UE, mamy 47 miejsce w kraju jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków z ue.

        • 53 38

        • "...gdyby Gdynia chciała dostałaby tyle samo"... a to zabawne że to piszesz bo chciała i nie dostała. (11)

          • 15 20

          • (9)

            Nie wystarczy chcieć - trzeba jeszcze prawidłowo wypełnic wniosek na dotacje i zabezpieczyć wkład własny na daną inwestycję

            • 24 8

            • hehe, i ty wierzysz, że kasę przydzielano wg punktacji uzyskanych przy ocenie wniosków?? (8)

              Naprawdę naiwny musisz być, jeśli sądzisz, że wszyscy byli równo i sprawiedliwie oceniani i tylko meritum wniosków się liczyło. To, że desant polityków PO z Gdańska w ministerstwach siedział przez lata i stanowił kryteria przyznawania kasy z UE, też nie miało wpływu?
              Przykładowy artykuł z trójmiasto.pl

              "Będzie więcej pieniędzy w budżecie Gdańska na inwestycje, bo rząd zwiększył o 250 mln zł dofinansowanie do budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego."
              Taką informację przywiózł do Gdańska minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak, który wziął udział w uroczystości oddania do ruchu fragmentu Trasy Sucharskiego. Przywiózł ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.
              Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.

              Ot tak nagle Sławek Nowak z PO dorzuca Gdańskowi 250 mln zł, a inwestycja zostaje przesunięta z listy rezerwowej na podstawową. Przeciwieństwo "niedasizmu" i "nierobizmu". Jednym słowem, cudawianki!!

              • 22 11

              • Hmmm, skoro przytaczasz fragment z artykuł z portalu i wyciągasz wniosek o spisku na Gdynię, zapoznaj się też z zasadami dofinansowań z funduszy europejskich. Po przetargu, kiedy wartość całej inwestycji spada, jest możliwość złożenia wniosku o aneks do umowy o dofinansowanie zwiększający procentowe dofinansowanie UE, jeśli wcześniej nie przyznano maks. Przykładowo: maksymalne dofinansowanie wynosi 85%, przyznano 60%, po przetargu zwiększamy do 85% z zastrzeżeniem, że kwotowo nie może przekroczyć pierwotnie przyznanego dofinansowania. I tak było w tym przypadku. I nie ma tu nic do rzeczy, że Sławek był z Gdańska. Możecie tylko założyć, że macie takich kiepskich polityków, których nie chcą brać do rządu.

                • 0 0

              • pokaż mi wniosek złożony przez Szczurka i waszą samorządność! (6)

                tylko idiota w to wierzy.

                • 25 12

              • Ludzie przytaczają fakty, cytaty, fragmenty artykułów z tego portalu - z drugiej strony zero konkretów, tylko standardowy antygdyński hejt. Mieszkańcy Gdyni wyrządzili Ci jakąś osobistą krzywdę, że tak się tego miasta czepiasz?

                Gdynia faktycznie jest zastopowana, ale Gdańsk bezspornie faworyzowano w ostatnich latach. Dobrze dla Gdańska, ale szkoda Gdyni. A decyzje dot. finansowania zapadały niestety na wyższym poziomie.

                • 12 11

              • Przecież o tym wniosku niemało napisano na tym portalu - poszukaj.

                • 2 4

              • Dlaczego ty sądzisz, że jak ktoś się z tobą nie zgadza i prowadzi z tobą dyskusję na argumenty.. (3)

                to uważasz go za urzędnika z Urzędu Miasta lub członka "waszej" Samorządności??? Czy to już jakaś mania prześladowcza u ciebie? Automatyzm jak u psa Pawłowa?

                • 13 5

              • wiadać to po takiej samej ilości plusów i minusów:).

                • 1 0

              • hmmm a nadajesz jako Gall Anonim?

                • 2 0

              • Pies Pawła...

                • 1 5

          • Gdynia "deptakuje" ciągi komunikacyjne i zatyka je rowerzystami i biegaczami...

            • 12 1

        • (2)

          Gdynia budowała lotnisko.

          • 21 3

          • ale idi oto z własnych (1)

            skąd sie tacy biorą ?

            • 1 13

            • No właśnie skąd się biorą tacy ignoranci ekonomiczni ???

              Gdynia budowała lotnisko z pieniędzy podatników.

              • 8 0

        • Jest troll od takich epitetów jak "niedasizm", "wina Szczurka", "wyznawcy Szczurka", "urzędniku z UM", (4)

          "gdyński PR", "gdyńska propaganda", "Gdynia się zwija", "w Gdańsku lepiej,a w Gdyni bieda"

          • 13 11

          • trolle rulez!!

            Jako gdynianin w czwartym pokoleniu śmiem twierdzić, że ten troll ma rację!!

            • 6 0

          • Na innych rzeczach sie nie znam, ale w Gdyni jest propaganda jak w Korei Płn. (2)

            i juz sie nie wtracam do waszej dyskusji o portach

            • 25 9

            • i super, trzymaj się tego postanowienia (1)

              • 6 9

              • Tak jest,o Słońce Bałtyku

                • 10 4

        • Już nawet nie chodzi o zbudowanie drogi, a utrzymanie przez państwo estakady, która nie powinna być drogą gminną. (8)

          Utrzymywaną przez miasto Gdynia.

          • 21 9

          • I to jest wasz powód. lepiej żeby porty upadły. (7)

            • 8 5

            • to ile portów jest w Gdyni? (5)

              • 4 6

              • proszę oświeć mnie, bo 20 lat pracowałem w Porcie Gdynia i (2)

                chciałbym wiedzieć, kto TERMINALE nazywa PORTAMI, bo na pewno nikt kto choć trochę w tej branzy siedzial

                • 15 3

              • (1)

                Mewki nie wiedzą wszystkiego.

                • 3 3

              • dobrze, ze sie przyznalas malenka. jak kolanka, mocno zdarte?

                • 5 0

              • (1)

                dwa

                • 3 1

              • znaczy jakie: handlowy i wojenny?

                • 1 5

            • Kwestia portów o strategicznym znaczeniu dla państwa to zagadnienie do rozwiązania nie na poziomie miasta a nawet regionu, ale państwa. A że państwo ostatnimi laty jednych faworyzowało a drugich nie lubiło, to inny temat.

              Kwestia połączeń z gdyńskim portem to nie tylko Estakada (która faktycznie nie powinna być drogą gminną), ale i problem z coraz bardziej przyblokowanym połączeniem kolejowym. I tu problem nie leży w Gdyni a poza jej granicami. I co ma Gdynia zrobić? Dobudować dodatkową linię? Czy też zakazać budowy kolejnej galerii w Gdańsku, która może stanowić kolejny absurdalny problem?

              • 5 9

        • Gdańsk dostawał kiedy chciał i na co chciał. W przypadku tunelu notabene znacznie więcej, bo wartości inwestycji nie doszacowano i ministerstwo poczuło się zmuszone ją doinwestować (o dodatkowe kilkaset milionów).

          Krytyka UM w Gdyni się należy, ale akurat wniosek o OPAT napisali bardzo dobrze - artykuły na ten temat łatwo znaleźć na tym portalu. A co do równości w traktowaniu Gdańska i Gdyni przez ostatnie kilka lat, to szkoda o tym dyskutować...

          • 6 11

      • Gdańsk zadbał o środki z UE a nie z warszawy. (5)

        Gdańsk jest po prostu sprawnie zarządzany w przeciwieństwie do Gdyni, która rzeczywiście jest na równi pochyłej.

        • 27 33

        • dlaczego wspólmieszkańcy nie potrafią tego zrozumieć??? (1)

          gdańsk walczył o środki z UE na rozbudowę portu uli tuneli. Gdynia w tym czasie zajmowała sie infoboxem kolejką lotniskiem kosmodromem orłem z morza...

          • 19 5

          • Walczył o środki... Jak to dramatycznie brzmi. O nic nie walczył, bo nie musiał. A wnioski pisano również w Gdyni - choćby OPAT.

            • 3 11

        • Sorry, ale gdzie jak nie w Warszawie (ministerstwa) rozdzielane są środki z UE. To po pierwsze.

          Po drugie, środki z UE przydzielone np. przez min. rozwoju (wtedy to tak się nazywało chyba) 16 województwom w ramach RPO, są rozdzielane dalej przez marszałków województw. W przypadku woj. pomorskiego, władzę ma marszałek z PO, zaś w latach 2007-2015 władzę w Warszawie miała PO (ministerstwa).

          • 9 8

        • Wszystkie środki przechodzą przez warszawę. Nie ma innej ścieżki.

          Nie szerz głupoty.

          • 13 9

        • "Zwrocimy sie do ministerstwa o zwiekszenie dofinansowania unijnego"

          Mówił w 2011 Wice Prezydent Bojanowski.To że poszło 85% z unijnych to nie znaczy że bez wsparcia gdańskich platformersow

          • 16 7

      • Niektórzy są stanowczo za długo są na stołkach

        • 8 3

      • moze gdynia tez by mogla zalarwic sobie wsparcie z warszawy? (1)

        • 14 5

        • patrząc na rolę gdyńskich posłów PO, którzy mielei marną pozycje w gronie polityków PO, to wątpię.

          Widać, to do dziś w przypadku sprawy budowy OPAT, która jest inicjatywą Gdyni. Aziewicz z gdyńskiej PO cichutko siedział i przyklepywał propozycje gdańskie. Inni też nic nie mieli do gadania, bo główni rozgrywający w PO z Gdańska rozdawali karty i musieli się w Gdańsku wykazać zasługami i inwestycjami.

          • 10 7

    • (5)

      Przecież jest droga dojazdowa do obwodnicy - estakada Kwiatkowskiego. Nie bardzo rozumiem o jaką drogę chodzi?

      • 3 11

      • (4)

        Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jakiej drogi brakuje? Pytam poważnie. Przecież trasa kwiatkowskiego jest właśnie tranzytem łączącym S6 z portem!

        • 4 3

        • jest estakada remontowana 6 miesięcy w ciągu roku. zamiast zrobić raz a dobrze lub zbudować drogę alternatywną. (3)

          W pewnym momencie Szczurek stwierdził, że tiry mu psują estakadę i on musi płacić za naprawę 1-2 miliona rocznie. dla przypomnienia utrzymanie infoboxu 2 miliony, dopłata do PPNT 20 milionów do Openera 10 milionów. Zaczął straszyć ważeniami i wysokimi karam z ITD. Sfinasował nawet specjalne miejsce do ważenia Tirów i zawarł porozumienie z ITD mające w celu gnębienie przewoźników. w między czasie Gdańsk wybudował port i infrastruktrę i armatorzy wraz z przewoźnikami uciekli do Gdańska.

          • 26 1

          • (2)

            Wniosek o drogę alternatywną odrzucono - w odróżnieniu od gdańskich, które albo zbudowano na koszt państwa (tzn. z finansowania centralnego) albo decyzją stosownych władz w stolicy potraktowano maksymalnym dofinansowaniem unijnym.

            • 2 9

            • (1)

              Pokaż mi ten wniosek!!!

              • 5 1

              • Jak ma ci go pokazac? To tak samo jakbym ci napisal: udowodnij, ze nie jestes pedofilem.

                • 1 1

    • Ale tu miejskich trolli:)!

      • 3 2

    • Ty oczywiście znalazłbyś złoty środek na konkurencję DCT.

      ujawnij go nowemu prezesowi, a zostaniesz jego sekretarzem.

      • 15 7

  • Nie jest ważne czy jest fachowcem (1)

    I tak poleciałby, zasługi czy błędy też nie ważne.

    • 19 4

    • Szczególnie jak spojrzeć kto teraz został wybrany.

      • 1 0

  • Zwolnienie Prezesa Portu.

    Widocznie kuzyn czy pociotek jakiegos PiS-iora potrzebuje roboty .

    • 10 6

  • Program Partii programem narodu

    Rzecz dziwna i pachnąca sabotażem - rodzina Kołakowskich jeszcze nie objęła należnych stanowisk? Co na to Śniadek? Co robi pan wojewoda Drelich? Na Wybrzeżu dobra zmiana wisi na włosku.

    • 3 3

  • do hytrek ... polskie porty rozwalono "ustawą o portach i przystaniach" z 20 grudnia 1996

    i tym samym, porty przestały być miejscami o znaczeniu strategicznym, zaczeły przekształcać sie w spółki skarbu państwa itd... a głównym szkodnikiem był obecny eurodeputowany janusz lewandowski /,ówczesny minister d/s przekształceń , celowo z małej litery/, to były przygotowania do rozgrabienia portów czyli sprzedaży , pierwszy został sprzedany Terminal Kontenerowy , Filipińczykom ,w 2003 r, obecny BCT, a przynoszący największe zyski w całym porcie, sprzedano za 46 mln $ i w ten sposób podzielił los innych zakładów w Polsce ... , tylko u nas sprzedaje się kury znoszące złote jaja ... żal , takie były początki rozkradania za ciepłe posadki prezesów

    • 8 7

  • tak jak w wielu miejscach dotąd (1)

    to gdyński port został rozprzedany a ci słynni zarządcy to byli utrzymywani tylko za pozbawienie POLAKÓW ich majątku narodowego..Jarosiński nic nie zrobił aby zachować port dla POLSKI ,zyski z niego ciągnie kto inny..dzięki temu został pozbawiony stanowiska..

    • 18 12

    • Jesteś jednym z tych nowych pisowskich członków rady nadzorczej portu? Poziom twojej wypowiedzi pasuje do tych młotów.

      • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane