• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna z najstarszych gdańskich korporacji wchłonięta przez iTaxi

Piotr Weltrowski
5 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi. Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi.

1 listopada jedna z najstarszych gdańskich korporacji taksówkarskich - Komfort Taxi - została przejęta przez iTaxi - firmę oferującą, podobnie jak np. Uber, Bolt czy Free Now, przejazdy na aplikację z tzw. ceną gwarantowaną.



Z jakich taksówek najczęściej korzystasz?

Komfort Taxi to jedna z najstarszych gdańskich korporacji, bo założono ją na samym początku lat 90. To także pierwsza korporacja w mieście, która powstała jako przedsiębiorstwo, a nie stowarzyszenie taksówkarzy.

Choć w ostatnim czasie - głównie ze względu na konkurencję ze strony firm oferujących przejazdy na aplikację - traciła na popularności i posiadała we flocie kilkadziesiąt aut, to był okres, gdy po Gdańsku jeździło grubo ponad 100 taksówek z jej logo.

Drugie podejście do Trójmiasta



Jej przejęcie przez iTaxi odebrać można jako drugie podejście tej firmy do rynku trójmiejskiego. Choć iTaxi istnieje od 2012 roku i działa w blisko 100 miastach w Polsce, to w Trójmieście do tej pory nie udało jej się zaistnieć na dłużej.

W szczytowym momencie - około roku 2019 - jeździło tu około 25 pojazdów z logo iTaxi, w kolejnych latach liczba ta spadła, a kierowcy przechodzili do bardziej popularnych przewoźników w rodzaju Ubera, Bolta czy Free Now.

Trójmiejskie korporacje taksówkarskie



Choć sami przedstawiciele iTaxi widzą sytuację nieco inaczej, a o przejęciu Komfort Taxi mówią jako o odpowiedzi na zainteresowanie klientów.

- W ostatnim czasie zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania zamawianiem przejazdów poprzez naszą aplikację w Trójmieście, więc naturalną konsekwencją było dążenie do rozwoju i wzmocnienia floty w tym rejonie. To też kolejny element konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju iTaxi przez akwizycje. Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi korporacjami taxi nie tylko w tym regionie, ale też w całej Polsce i liczymy, że już w niedługim czasie będziemy mogli poinformować o nawiązaniu współpracy z kolejnymi podmiotami - komentuje Andrzej Padziński, członek zarządu iTaxi.

iTaxi przejmuje korporacje w dużych miastach



iTaxi działa na podobnej zasadzie, jak wspomniane już aplikacje Ubera, Bolta czy Free Now, czyli oferuje przejazdy za tzw. kwotę gwarantowaną, przeważnie (choć nie zawsze - wszystko zależy od aktualnych mnożników) niższą niż ceny oferowane przez klasyczne korporacje taksówkarskie.

Tanie przejazdy na aplikację już nie takie tanie



Przejęcie Komfort Taxi wpisuje się w strategię działania iTaxi, która w ostatnich dwóch latach "zintegrowała się" m.in. z kilkoma znanymi korporacjami z innych dużych miast (MPT w Warszawie, Barbakan w Krakowie czy Wicar Taxi we Wrocławiu).

W Gdańsku pojazdy Komfort Taxi w najbliższym czasie mają jeździć zarówno pod logo macierzystej korporacji, jak i iTaxi. Jak twierdzą sami kierowcy, docelowo pozostać ma jednak tylko to drugie logo.

Opinie (193) ponad 50 zablokowanych

  • Komfort to była potęga (6)

    Seba by tego nie utrzymał nie miał siły i funduszy tego pociągnąć.Zbigniew też pewnego czasu podupadł ale odbiło się ciekawe co prezes na to że synek sprzedał syntyment i potęgę.
    Seba sam będzie na etacie i jeździł na aplikacjach jakie są możliwe pozdrawiam

    • 22 2

    • (1)

      Och jezdzilo sie do prezesa jak mial zmiane :) szkoda komfortu

      • 6 0

      • Potęga komfortu

        Racja racja to były czasy i jest co wspominać.

        • 2 0

    • Komfort za Zbycha to była firma :)

      Kto tam nie jeździł ten życia nie zna.

      • 6 0

    • Co była, jaj nie rób. Zawsze firma najgorszych wraków.

      • 3 1

    • Skarbówka

      • 1 0

    • Zbigniew za dużo pił na bazie

      ale miał emeryture z MO, zusu nie płacił , kierowcy mu w zębach abonament miesieczny przywozili to i impreza szła , a on za ich kasę balował i mercedesem się woził a teraz lament że firma upadła. Frajerzy ci którzy tam jeździli i dali sie oharaczować pijakowi

      • 3 1

  • (1)

    Itaxi to niestety padło. Możesz czekać w nieskończoność na przyjęcie zlecenia chyba że masz do przejechania 100km. A ich taksówki w tym czasie stoją na postojach/ parkingach pod dworcami i liczą jak za zboże. Byle nie na aplikacje. Doświadczyłem w wakacje

    • 15 2

    • Nie do końca prawda, współpracuje z Neptunem.

      • 0 0

  • ani mnie to ziębi ani grzeje, nie jeżdżę takimi wynalazkami jak taksówki...

    • 4 11

  • Kto upadnie następny ? (2)

    Obstawiam Dajan lub As!!! Aplikacje powolutku wykończą wszystkich i wtedy skończy sie tanie jerzdzenie taksówkami

    • 19 10

    • Te firmy są już, jak ja to mówię w tzw. agonii, to jak można upaść niżej.

      W pewnych godzinach tam nie zamówi się samochodu.

      • 7 0

    • Jerzdzenie?? Poważnie?

      Hahahaah

      • 0 0

  • (3)

    A ja jeżdżę tylko hallo. Nigdy nie zapłaciłam za dużo, nigdy nie miałam żadnego problemu z nimi. Jak nie ma dostępnych aut, to wybieram Asa. Nie wierzę tym z uberów i innych dziwnych taksówek. Raz jechałam z koleżanką, bo się uparła, bo tanio i ona tym jeździ i kierowca nie znał nawet jednego słowa po polsku. Chciałam, żeby się zatrzymał, bo miałam blisko do domu, a on jechał dalej, bo mu tak nawigacja pokazywała. Nic nie rozumiał. Nigdy więcej.

    • 34 6

    • Ja wybieram (1)

      CityTaxi ,bez problemów.
      Normalni,kierowcy Polacy.
      Ceny ok.
      Dziad wybierze apke,osoba która chce TAXI zadzwoni do korpo i zostanie obsłużona należycie,fakt trochę drożej ale coś za coś.

      • 12 8

      • Dla mnie bezpieczeństwo jest więcej warte niż pieniądze.

        • 11 2

    • A ja tylko Uber

      Cena i trasa z góry znana, oczekiwanie kilka minut, opinie o samochodzie i kierowcy podane do wiadomości publicznej, samochody nowe, czyste i pachnące. No i cena dużo mniejsza. Nieporównywalnie mniejsza.

      • 2 2

  • Kierowcy z firm typu uber nie znają topgrafi miasta. (4)

    Wolę zamówić taxi.

    • 40 8

    • (1)

      Nie znają też polskiego.

      • 12 2

      • Nawet angielskiego, ew. hinduski, syjam.

        • 12 2

    • A po co maja znać?

      Jest google

      • 3 4

    • Hahahaha

      A po co mają znać? Dzisiaj każdy może być taksówkarzem. Ech, te dziadersy.

      • 1 2

  • I taxi działa na zasadzie jak Uber czy nikt ale ceny na poziomie 5-7 zł za kilometr raczej klientów nie zachecą do wybrania ich aplikacji jeżeli taki Uber oferuje to w cenie około 2 zł za kilometr

    • 4 7

  • Komfort, Escort, City, Service, to firmy które już dawno trzymały standard, nie było tam wąsatych Januszu, a nawet jak przez (2)

    Nie tak jak teraz, nikt nic nie wie

    • 45 13

    • Ja od lat jeżdżę z "AS - TAXI" i nigdy nie narzekam.

      • 14 3

    • City istnieje

      City Taxi - najlepsza korporacja. Kontakt tel z klientem, szybki podjazd, dobre auta. Polecam.

      • 4 1

  • I dobrze, w końcu może wracamy do normalności, taxi i taksówkarze. Sorki ale nie trawię aplikacji. (3)

    A jak kogo tyłek boli to niech sobie jeździ z apką, skoro lubi dużo adrenaliny.
    Tylko czy nie za późno, bo na rynku brak taksówkarzy.

    • 33 35

    • zero problemu z dostępnością (2)

      odpalam apkę, uber stoi za max 10 min pod budynkiem i dużo taniej niż u cierpa

      • 20 7

      • (1)

        Świat usilnie dąży, by mieć wszystko w telefonie. Tylko co będzie, gdy nagle telefon wyłączą lub padnie sieć? Wszyscy ci nowocześni staną się ślepi i głusi. Nawet do własnego domu nie trafią. Ostatnio był problem z siecią terminali. Ci, którzy wierzyli w swoje plastikowe karty, jak w święty obrazek przez kilkanaście godzin nie mogli sobie kupić nawet butelki wody. Będą chwile, gdy ten stary, wyświechtany, papierowy, czy metalowy pieniądz będzie więcej wart, niż najnowocześniejszy telefon, z aplikacją, czy bez.

        • 3 1

        • Kiedyś takie dziadersy jak ty

          Tak samo wyklinali elektryfikację.Twój świat przemija, pogódź się z tym.

          • 0 2

  • Taxi (1)

    neptun tylko neptun korporacja na wysokim poziomie pelna profesja zawodowcy .polecam

    • 8 8

    • Hahahaha darujcie już sobie tą autoreklame, bo wstyd.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane