• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna z najstarszych gdańskich korporacji wchłonięta przez iTaxi

Piotr Weltrowski
5 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi. Przez jakiś czas taksówki Komfort Taxi wciąż będzie można złapać na postojach, z czasem mają one jednak jeździć już tylko pod logo iTaxi.

1 listopada jedna z najstarszych gdańskich korporacji taksówkarskich - Komfort Taxi - została przejęta przez iTaxi - firmę oferującą, podobnie jak np. Uber, Bolt czy Free Now, przejazdy na aplikację z tzw. ceną gwarantowaną.



Z jakich taksówek najczęściej korzystasz?

Komfort Taxi to jedna z najstarszych gdańskich korporacji, bo założono ją na samym początku lat 90. To także pierwsza korporacja w mieście, która powstała jako przedsiębiorstwo, a nie stowarzyszenie taksówkarzy.

Choć w ostatnim czasie - głównie ze względu na konkurencję ze strony firm oferujących przejazdy na aplikację - traciła na popularności i posiadała we flocie kilkadziesiąt aut, to był okres, gdy po Gdańsku jeździło grubo ponad 100 taksówek z jej logo.

Drugie podejście do Trójmiasta



Jej przejęcie przez iTaxi odebrać można jako drugie podejście tej firmy do rynku trójmiejskiego. Choć iTaxi istnieje od 2012 roku i działa w blisko 100 miastach w Polsce, to w Trójmieście do tej pory nie udało jej się zaistnieć na dłużej.

W szczytowym momencie - około roku 2019 - jeździło tu około 25 pojazdów z logo iTaxi, w kolejnych latach liczba ta spadła, a kierowcy przechodzili do bardziej popularnych przewoźników w rodzaju Ubera, Bolta czy Free Now.

Trójmiejskie korporacje taksówkarskie



Choć sami przedstawiciele iTaxi widzą sytuację nieco inaczej, a o przejęciu Komfort Taxi mówią jako o odpowiedzi na zainteresowanie klientów.

- W ostatnim czasie zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania zamawianiem przejazdów poprzez naszą aplikację w Trójmieście, więc naturalną konsekwencją było dążenie do rozwoju i wzmocnienia floty w tym rejonie. To też kolejny element konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju iTaxi przez akwizycje. Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi korporacjami taxi nie tylko w tym regionie, ale też w całej Polsce i liczymy, że już w niedługim czasie będziemy mogli poinformować o nawiązaniu współpracy z kolejnymi podmiotami - komentuje Andrzej Padziński, członek zarządu iTaxi.

iTaxi przejmuje korporacje w dużych miastach



iTaxi działa na podobnej zasadzie, jak wspomniane już aplikacje Ubera, Bolta czy Free Now, czyli oferuje przejazdy za tzw. kwotę gwarantowaną, przeważnie (choć nie zawsze - wszystko zależy od aktualnych mnożników) niższą niż ceny oferowane przez klasyczne korporacje taksówkarskie.

Tanie przejazdy na aplikację już nie takie tanie



Przejęcie Komfort Taxi wpisuje się w strategię działania iTaxi, która w ostatnich dwóch latach "zintegrowała się" m.in. z kilkoma znanymi korporacjami z innych dużych miast (MPT w Warszawie, Barbakan w Krakowie czy Wicar Taxi we Wrocławiu).

W Gdańsku pojazdy Komfort Taxi w najbliższym czasie mają jeździć zarówno pod logo macierzystej korporacji, jak i iTaxi. Jak twierdzą sami kierowcy, docelowo pozostać ma jednak tylko to drugie logo.

Opinie (193) ponad 50 zablokowanych

  • Komfort był najgorszą korporacja

    Komfort był najgorszą korporacja pod kazdym względem. itaxi nie ma czy się chwalić . Pewnie kupili za grosze Komfort.

    • 2 1

  • Kiedyś to było..

    'ma Pan wizytówki lub naklejki?'
    Raz dostałem breloczek, to byłem bogiem na dzielni

    • 0 0

  • .

    I bardzo dobrze, może się złodzieje uspokoją trochę

    • 1 0

  • Zaden Komfort (2)

    Od dawna ta firma ledwo się utrzymywała. A iTaxi - kolejne miejsce pracy dla ludzi z dalekiego Wschodu, którzy nie mówią po Polsku, często bez prawa jazdy czy orzeczeniu o nie karalności.

    Polecam City Taxi! Tanio, szybko, komfortowo. Kontakt telefoniczny z kierowcą.

    • 1 2

    • i samochody (1)

      angiliki z kierownica po prawej hahahaha

      • 1 0

      • Nie prawda

        Już od kilku miesięcy nie ma tego kierowcy. Został usunięty i widziałem to w Komforcie : )))))

        • 0 1

  • Uwaga na panią (1)

    Uwaga na panią vannese jeździ VW takim większym co kurs inna czena o co chodzi pytam się to odpowiedź każdy klijent ma inne ceny i rabaty jakiś żart pytam odpowiedź brzmiała inflacja

    • 0 1

    • Oszczerstwo!

      Jeżdżę z Panią Wanesa od 2 lat, jeździ wedle taksometru, a jeśli dalsza trasa to umawiamy się na cenę. Chyba ktoś zazdrości zaradności tej kobiety.

      • 0 0

  • aplikacje to nie taksówki tylko wziąż przewóz osób!

    tylko muszą mieć przegląd taxi i teoretycznie psychotesty oraz badania lekarskie. żaden bolciaż nie pojedzie po klienta więcej niż 1-1,5km! Przyjmie kurs jak musi i po chwili odwoła, żeby w rankingach nie spaść. po prostu im się nie opłaca. Bolt zabiera z kursu 32%, od tego trzeba zapłacić podatek i VAT, trzeba wachę zalać, za myjnie zapłacić i odkurzanie, wliczyć ryzyko miny (odwołanego kursu lub braku pasażera) i mandatów. To koszty które ponosi każdy kierowca. dodatkowo policzyć koszt amortyzacji auta, naprawy i OC jeżeli własne, lub oddać jeszcze 30-50% właścicielowi auta z floty. Kto to wie nie zaczyna pracy z aplikacjami, albo szybko ją kończy! Dlatego jeżdżą tam głównie kierowcy ze wschodu, młodziaki ze świeżym prawkiem, desperaci omamieni reklamami, którym się obiecuje po 8-15tyś zarobku (chyba przed poniesieniem kosztów ... czyli w najlepszym razie wyciągnie się minimalną krajową o ile jeździ 12-15h na dobę jeśli ma auto w gazie). złodziejstwo... tylko kierowców żal... Po miesiącu jazdy na @ porzuciłam to i prywatnie odinstalowałam wszystkie aplikacje! Wole w korpo mieć mniej kursów i wozić świadomych klientów wybierających bezpieczeństwo, komfortową jazdę i możliwość komunikacji z kierowcą, zapłacić stałą opłatę korpo bez % i dostawać napiwki czasem po kilkadziesiąt zł, a nie w najlepszym przypadku 2-3 zł jak w @. w itaxi zaraz będzie podobnie. Nie sądzę by kierowcy Komfortu chcieli jeździć i dzielić się % i to na niższych stawkach

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane