- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (101 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
KE obawia się ograniczenia konkurencji po fuzji Lotos-Orlen
Komisja Europejska wszczęła szczegółowe postępowanie wyjaśniające w celu oceny planowanego nabycia Lotosu przez PKN Orlen. Komisja obawia się, że połączenie to może ograniczyć konkurencję w zakresie dostaw paliw oraz konkurencję na powiązanych rynkach w Polsce i krajach sąsiadujących.
AKTUALIZACJA, godz.8.52: Komisja Europejska wydłużyła do 22 stycznia 2020 roku termin na rozpatrzenie w drugim etapie wniosku PKN Orlen w sprawie planowanego połączenia z Grupą Lotos.
- Proponowane przejęcie Lotosu przez PKN Orlen miałoby wpływ na kilka strategicznie istotnych rynków energii. Komisja zbada, czy planowane przejęcie doprowadziłoby do ograniczenia konkurencji oraz wyższych cen lub mniejszego wyboru paliw i produktów pokrewnych dla klientów biznesowych i konsumentów końcowych w Polsce i innych państwach członkowskich - stwierdziła unijna komisarz odpowiedzialna za politykę konkurencji - Margrethe Vestager.
Fuzja ograniczy konkurencję na rynku?
Na obecnym etapie Komisja obawia się, że proponowana transakcja doprowadziłaby do ograniczenia konkurencji na kilku rynkach, na których podmiot powstały w wyniku połączenia prowadziłby działalność. W szczególności Komisja obawia się, że proponowana transakcja może prowadzić do wyższych cen i mniejszego wyboru dla klientów biznesowych i konsumentów końcowych kilku produktów, zwłaszcza na stacjach paliw i na lotniskach.
Jak twierdzą przedstawiciele KE, biorąc pod uwagę ilość paliwa znajdującego się w rękach PKN Orlen i Lotosu, zarówno na rynkach wyższego, jak i niższego szczebla paliw, Komisja obawia się też, że podmiot powstały w wyniku połączenia miałby możliwość i motywację do zaprzestania zaopatrywania swoich konkurentów działających na rynku niższego szczebla, a tym samym do wyłączenia ich z rynków.
Komisja przeprowadzi teraz szczegółowe postępowanie wyjaśniające, dotyczące skutków transakcji, aby ustalić, czy potwierdzą się wstępnie stwierdzone problemy w zakresie konkurencji. Transakcję zgłoszono Komisji w dniu 3 lipca 2019 r. Komisja ma obecnie 90 dni roboczych - do dnia 13 grudnia 2019 r. - na podjęcie decyzji. Wszczęcie szczegółowego dochodzenia nie przesądza o jego wyniku.
Orlen zapowiada dalszą współpracę z Komisją Europejską
- Mamy do czynienia ze skomplikowanym procesem, co zresztą od początku sygnalizowaliśmy. Stanowisko Komisji nie jest dla nas zaskoczeniem. Formalny wniosek, który złożyliśmy do Komisji Europejskiej na początku lipca 2019 roku był wynikiem intensywnej pracy z przedstawicielami tej instytucji. Teraz wchodzimy w kolejną, pogłębioną fazę analiz. Ważne jest, aby wypracować takie warunki, które będą akceptowalne dla wszystkich stron. Sprawne przeprowadzenie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos to dla nas priorytet. Liczymy, że dzięki merytorycznej i konstruktywnej współpracy stron sfinalizujemy nasze prace w tym roku. Idziemy zgodnie z procedurami Komisji Europejskiej, aby znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie - powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jak zaznacza prezes Obajtek, przedmiotem analiz Komisji Europejskiej w finalnej fazie będą wcześniej zidentyfikowane pokrywające się obszary działalności PKN Orlen i Grupy Lotos, w tym m.in. sprzedaż hurtowa czy detaliczna. Wynikiem tych analiz w finalnej fazie będzie wypracowanie i złożenie środków zaradczych przez PKN Orlen.
Prace nad połączeniem Lotosu i Orlenu trwają
W grudniu 2018 roku do Komisji Europejskiej trafiła pierwsza wersja wniosku o wyrażenie zgody na koncentrację w związku z planowanym przejęciem kontroli nad Grupą Lotos przez PKN Orlen. Zgodnie z założeniami harmonogramu dotyczącego fuzji, uzyskanie zgody Komisji miało nastąpić do połowy 2019 roku. Formalny wniosek o zgodę na przejęcie kapitałowe Grupy Lotos trafił do Komisji Europejskiej w lipcu 2019 roku.
Od kwietnia 2018 roku PKN Orlen prowadzi analizę kondycji Grupy Lotos. Tzw. proces due diligence związany jest z wcześniejszym podpisaniem listu intencyjnego przez Orlen i Skarb Państwa z zamiarem nabycia gdańskiego koncernu.
W listopadzie 2018 Orlen poinformował, że chce docelowo przejąć 100 proc. akcji Grupy Lotos. W pierwszej fazie ma dojść do wykupu 32,9 proc. akcji Lotosu od Skarbu Państwa. Później nastąpić ma ogłoszenie wezwania na 66 proc. kapitału, a ostatnim krokiem będzie przeprowadzenie wymiany akcji i objęcie przez Orlen 100 proc. Wcześniej informowano jedynie, że nastąpi przejęcie większościowego pakietu akcji, czyli 66 proc.
Komisja ma obowiązek przeprowadzić ocenę połączeń i przejęć przedsiębiorstw, których wysokość obrotów przekracza pewien określony próg (zob. art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw ), a także zapobiegać koncentracjom, które mogłyby znacząco utrudniać skuteczną konkurencję na terenie EOG lub jego znacznej części. Zdecydowana większość zgłaszanych połączeń przedsiębiorstw nie stwarza problemów, jeśli chodzi o ewentualne zakłócenie konkurencji i - po rutynowej kontroli - jest zatwierdzana. Od zgłoszenia transakcji Komisja ma zasadniczo 25 dni roboczych na podjęcie decyzji o jej zatwierdzeniu (etap I) lub o wszczęciu szczegółowego postępowania wyjaśniającego (etap II).
Miejsca
Opinie (174) ponad 20 zablokowanych
-
2019-08-08 15:18
Opinia wyróżniona
Odpływ podatków Lotosu z województwa pomorskiego (4)
Abstrahując od ekonomicznej słuszności połączenia obu firm, dla województwa pomorskiego oznaczać to będzie duży odpływ podatkowych pieniędzy, z których finansowane były liczne inwestycje....dla mnie Pomorzanina szkoda wielka
- 103 28
-
2019-08-08 20:40
" finansowane były liczne inwestycje" takie jak ECS z biurem bolka i spędem KODziarzy, inwestycja w TVN, inwestycja w rydwan. Niech lepiej wezmą ten lotos.
- 8 36
-
2019-08-08 16:01
... (2)
To spółka skarbu państwa. Wszystkie podatki idą do kasy głównej. Jedyne co Lotos robił i może robić nadal, to lotos wybrzeże. Chyba upada. I parę drużyn, które może wesprzeć, lub imprez. I tyle
- 5 26
-
2019-08-08 20:35
Amigo nie opowiadaj półprawd
Podatki idą do głównej kasy, ale następnie część trafia do gminy i do województwa.
- 19 2
-
2019-08-08 17:32
mylisz się amigo
- 9 6
-
2019-08-08 10:10
Opinia wyróżniona
(23)
Od przestrzegania prawa konsumentów mamy UOKiK i KE nic do tego. Ta fuzja wzmocni pozycję Orlenu na rynku europejskim i światowym , polskiej firmie będzie łatwiej się wybić. Akcjonariusze Orlenu zyskają, akcjonariusze Lotosu również. Dla przeciętnego Kowalskiego ta fuzja nie ma znaczenia.
- 83 192
-
2019-08-12 14:21
skandal
uokik to slugus pisuarow zreszta ich ludzie tam siedza...
- 0 0
-
2019-08-10 19:56
Bajtek przestań to już jest nudne!
- 1 0
-
2019-08-10 07:38
Hmmm
A ceny paliwa będą ustawiane przez jednego niemalże monopololiste gdyż po takiej fuzji reszta się nie liczy. Już mamy energe która robi co chce z nami
- 2 1
-
2019-08-09 10:47
Mam gdzies pozycje Orlenu
Martwie sie o wlasna kieszen. A CPN bis nam w Polsce nie jest potrzebny. Potrzebna jest konkurencja.
- 7 2
-
2019-08-08 17:43
Wytłumacz mi proszę jak wydrenowanie kapitału ze spółki ORLEN i połączenie jej z zadłużonym LOTOSem
wpłynie na rozwój i inwestycje w tych firmach ?
ORLEN za swój kapitał ma wykupić akcje LOTOSu od skarbu Państwa - więc w połączonym organiźmie będzie mało kasy.
Państwo nie jest właścicielem większościowym orlenu - więc ewentualne, przyszłe zyski nie pójdą do skarbu państwa.- 6 3
-
2019-08-08 17:06
Na rynku europejskim pewnie i wzmocni.
Za to w Polsce konkurencja się pogorszy co pójdzie w ceny. Czy akcjonariusze zyskają to sprawa wątpliwa. Akcjonariusze nie mają wpływu na wypłaty dywidendy.
- 9 3
-
2019-08-08 15:34
(1)
Co ty bredzisz człowieku. Prokuraturę, Trybunał Konstytucyjny też mamy tylko tyle, że uzależniona jest od PiS !!!!
- 21 10
-
2019-08-08 20:06
A wcześniej był uzależniony od PO, cały skład był ich i jakoś nie bolało teraz to brak demokracji? Nie rozśmieszaj mnie.
- 13 17
-
2019-08-08 10:24
(14)
Trudno się z tym zgodzić: albo chcemy być w Unii Europejskiej, albo się z niej wypiszmy.
Fuzja Lotosu z Orlenem nie jest traktowana przez KE w szczególny sposób, to tylko jedna z kilkudziesięciu takich spraw i jedna z kilku, które wymagają drugiego etapu.
Inna sprawa, że obawy KE rzeczywiście dotyczą głównie końcowych klientów biznesowych.- 32 10
-
2019-08-09 10:49
Jesli bedzoe jedna cena w hurcie to
Dotknie to też detal na stacjach.
- 1 0
-
2019-08-08 11:18
(8)
Proszę o szczerą opinię, składasz tym wpisem teraz pokłon UE i jesteś za tym aby fuzja była zablokowana czy o co ci własciwie chodzi?
- 11 16
-
2019-08-08 11:36
(4)
Po prostu: jeśli chcemy być w Unii, a ja chcę, to musimy się podporządkować procedurom dotyczącym fuzji, nawet jeśli ich transparentność budzi czasem wątpliwości - tak czy siak nie zostały one wymyślone, żeby utrudnić życie Polsce, uruchamiane są standardowo w takich przypadkach.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem połączenia Lotosu i Orlenu, nie sądzę też, żeby KE zablokowała fuzję, prawdopodobnie zostaną ustalone jakieś dodatkowe warunki i tyle.- 14 16
-
2019-08-08 20:05
Unia w założeniu miała ideę jedności, co to znaczy podporządkować się? S.am na taką unię gdzie tylko będzie dobrze jak będziesz trzymał prosto palec w du.ie.
- 5 2
-
2019-08-08 14:13
(2)
Procedury badania i kontroli fuzji może i były wymyślone dla ochrony konsumentów i zachowania równowagi rynkowej, ale wykorzystywane są niestety dla ochrony rynków państw dominujących. Nie musimy ślepo w coś wierzyć, "bo tak" - zawsze warto krytycznie spojrzeć.
- 10 10
-
2019-08-08 14:27
(1)
Zgadzam się.
Procedury jednak istnieją i nie ma możliwości przeprowadzenia fuzji bez respektowania ich.- 5 1
-
2019-08-09 00:47
I przecież to robią. A wy od razu ze PiS zły i wychodzi z uni
- 4 4
-
2019-08-08 11:24
(2)
KE posiada kompetencje wynikające z traktatów, do kontroli i ochrony konkurencji. Więcej edukacji mniej mediów reżimowych.
- 35 10
-
2019-08-08 12:39
(1)
Ale ja nie mówię ze nie ma. Po prostu wyrażam opinię że mi się to nie podoba. Jak chcesz coś krytykować to najpierw posłuchaj z tydzień co mówią
- 11 13
-
2019-08-09 10:38
Prawo jest jakie jest, nie ma tu rozgraniczenia na "podoba mi się" lub "nie podoba". Ogromna większość społeczeństwa wyraziła wolę w referendum, na wejście do UE, co wiąże się z przestrzeganiem pewnych reguł.
- 3 1
-
2019-08-08 11:17
kolejny zaślepiony pelikan (3)
- 12 27
-
2019-08-08 18:13
sasza, daj spokój (2)
- 4 7
-
2019-08-08 20:02
(1)
Odkryłeś się POkemonie, wiadomo komu zależy, żeby do fuzji nie doszło bo w Gdańsku stołki polecą i o to właśnie wam chodzi o nic więcej.
- 3 22
-
2019-08-09 10:50
Stolki sa obsadzone w Gdansku
Przez ludzi Obajtka i Drelicha. Tylko czekac, az obaj odejda.
- 8 3
-
2019-08-08 09:27
Opinia wyróżniona
Można być za lub przeciw fuzji, ale z punkty widzenia konkurencyjnych stacji paliw to KE ma racje (8)
Bo coby nie mówić, ale Polska to olbrzymi, a połączenie mogłoby wymusić na reszcie stacji zakup paliwa poza granicami Polski, co mogłoby doprowadzić ich do gorszej sytuacji na rynku.
Bo jeden może podnieść ceny mówić i nie dawać upustów, a jakby to dwóch zrobiło podpadałoby pod zmowę.
KE odrzuci fuzję i to nie dla nas konsumentów, ale chroniąc zagraniczne stacje na naszym rynku.- 102 44
-
2019-08-08 10:34
KE nie ma racji (7)
Bo to są państwowe firmy, więc o jakiej konkurencji może być mowa?
Równie dobrze mógłbyś mówić, że maki ze sobą konkurują, bo mają różnych właścicieli.
Na rynku paliw konkurencji nie było. nie ma i nie będzie bo jest to objęte monopolem państwowym. Nieważne czy na użytek własny, handel czy do prowadzenia działalności musisz kupować paliwa od państwa i koniec - legalnej alternatywy nie ma żadnej, tylko przemyt.- 11 13
-
2019-08-08 18:14
następny specjalista internetowy, który wie lepiej
- 1 1
-
2019-08-08 14:11
Państwowy jest tylko lotos (2)
W Orlenie Państwo jest mniejszościowym udziałowcem.
A legalne alternatywy są jak najbardziej, bo część marek sprowadza dla siebie paliwa od spółek matek w innych Państwach.- 2 3
-
2019-08-08 18:54
Kto sprowadza paliwo?
Kto sprowadza ,mam na myśli które z zagranicznych firm sprowadzają paliwo ? Pracuje w tej branży i wiem ze wszystkie zagraniczne duże firmy kupują paliwo w Polskich rafineriach jedynie Shell sprowadza wagonami benzynę V Power 99.
- 6 0
-
2019-08-08 14:33
W Orlenie Państwo jest największym akcjonariuszem z dominującą pozycją: statut zapewnia Skarbowi Państwa kontrolę nad spółką.
- 6 0
-
2019-08-08 10:44
(2)
Nieprawda, szacunki mówią o 75% udziale Lotosu i Orlenu na hurtowym rynku paliw.
W przypadku stacji benzynowych Orlen ma 34% rynku, po fuzji z Lotosem byłoby to ponad 40%.- 7 2
-
2019-08-08 11:13
przeczytałeś co napisałeś ? (1)
czyli po fuzji nadal będzie 75%
- 2 4
-
2019-08-08 11:46
No i?
75% dotyczy rynku hurtowego, 40% detalicznego - mam nadzieję, że rozumiesz różnicę.- 6 1
Wszystkie opinie
-
2019-08-15 19:59
Na 500+ brakuje i lotos
W łapki rządzących idzie ...
- 1 0
-
2019-08-12 20:49
I bardzo dobrze ze niepokoi.
Łapy precz od lotosu!- 0 0
-
2019-08-08 09:00
Jedyna szansa w Komsji Europejskiej (16)
- 143 76
-
2019-08-12 19:28
KE koniecznie musi dojechać petroprzemysł w Polsce jak to było ze stoczniami
Donald pies na sznurku wróci i w triumfalnym pochodzie rozmontuje polską gospodarkę ;)
- 0 1
-
2019-08-08 12:46
Mam nadzieję że unia na to nie pozwoli. (2)
Pis nam pozabiera lokalnych płatników, myśle ze specjalnie zeby osłabić pro demokratyczne pomorze;(
- 23 10
-
2019-08-10 10:07
Nie kłam, płatnik zostanie
Zwolnimy Rosjan zatrudnionych za PO , o to chodzi
- 1 1
-
2019-08-08 14:42
Pro demokratyczne pomorze. Weź mnie nie rozśmieszaj.
- 12 16
-
2019-08-08 09:23
Żeby Tusk mógł opylić Lotos w przyszłości Rosjanom, Niemcom albo jeszcze komu innemu (7)
jw.
- 30 47
-
2019-08-08 13:38
import węgla wzrósł 200% za rządów pis z rosji. (3)
podobno rosjyskie trolle wspierały pis w wyborach 2015, przyadek?
- 19 10
-
2019-08-10 10:05
Żeby twoja biedna matka miała czym palić
- 0 0
-
2019-08-08 20:09
(1)
Tak jasne, spisek, pewnie wybory sfałszowane co?
- 4 5
-
2019-08-09 08:03
Przecież to pisiorowa śpiewka....
zastrzeżona ....
- 3 3
-
2019-08-08 09:29
noo (1)
ty to ładnie masz poryty czerep.
- 36 14
-
2019-08-08 13:06
Lepiej spójrz na siebie jak ty masz poryty.
W domu pewnie wpuszczasz sąsiadów z bloku i decydują co gdzie ma stać.
- 9 13
-
2019-08-08 09:30
no - Putinowi jak chce PiS
- 20 13
-
2019-08-08 12:17
KE nie działa na nasza korzyść tylko francuskich i niemieckich koncernów tam jakoś fuzje nie przeszkadzają (2)
Szkoda, że PO nie potrafi tego załatwić dla nas, tylko bezie to robił PiS...
- 15 25
-
2019-08-08 17:47
(1)
a bydło widze minusuje....................folksdojcze
- 5 11
-
2019-08-08 18:16
sasza, zaorałeś się tym wpisem
- 8 6
-
2019-08-08 17:46
naprawdę kundlu klaszczesz okupantom? ...............................o........................a
- 4 4
-
2019-08-08 10:10
Opinia wyróżniona
(23)
Od przestrzegania prawa konsumentów mamy UOKiK i KE nic do tego. Ta fuzja wzmocni pozycję Orlenu na rynku europejskim i światowym , polskiej firmie będzie łatwiej się wybić. Akcjonariusze Orlenu zyskają, akcjonariusze Lotosu również. Dla przeciętnego Kowalskiego ta fuzja nie ma znaczenia.
- 83 192
-
2019-08-12 14:21
skandal
uokik to slugus pisuarow zreszta ich ludzie tam siedza...
- 0 0
-
2019-08-10 19:56
Bajtek przestań to już jest nudne!
- 1 0
-
2019-08-10 07:38
Hmmm
A ceny paliwa będą ustawiane przez jednego niemalże monopololiste gdyż po takiej fuzji reszta się nie liczy. Już mamy energe która robi co chce z nami
- 2 1
-
2019-08-08 10:24
(14)
Trudno się z tym zgodzić: albo chcemy być w Unii Europejskiej, albo się z niej wypiszmy.
Fuzja Lotosu z Orlenem nie jest traktowana przez KE w szczególny sposób, to tylko jedna z kilkudziesięciu takich spraw i jedna z kilku, które wymagają drugiego etapu.
Inna sprawa, że obawy KE rzeczywiście dotyczą głównie końcowych klientów biznesowych.- 32 10
-
2019-08-08 11:17
kolejny zaślepiony pelikan (3)
- 12 27
-
2019-08-08 18:13
sasza, daj spokój (2)
- 4 7
-
2019-08-08 20:02
(1)
Odkryłeś się POkemonie, wiadomo komu zależy, żeby do fuzji nie doszło bo w Gdańsku stołki polecą i o to właśnie wam chodzi o nic więcej.
- 3 22
-
2019-08-09 10:50
Stolki sa obsadzone w Gdansku
Przez ludzi Obajtka i Drelicha. Tylko czekac, az obaj odejda.
- 8 3
-
2019-08-09 10:49
Jesli bedzoe jedna cena w hurcie to
Dotknie to też detal na stacjach.
- 1 0
-
2019-08-08 11:18
(8)
Proszę o szczerą opinię, składasz tym wpisem teraz pokłon UE i jesteś za tym aby fuzja była zablokowana czy o co ci własciwie chodzi?
- 11 16
-
2019-08-08 11:24
(2)
KE posiada kompetencje wynikające z traktatów, do kontroli i ochrony konkurencji. Więcej edukacji mniej mediów reżimowych.
- 35 10
-
2019-08-08 12:39
(1)
Ale ja nie mówię ze nie ma. Po prostu wyrażam opinię że mi się to nie podoba. Jak chcesz coś krytykować to najpierw posłuchaj z tydzień co mówią
- 11 13
-
2019-08-09 10:38
Prawo jest jakie jest, nie ma tu rozgraniczenia na "podoba mi się" lub "nie podoba". Ogromna większość społeczeństwa wyraziła wolę w referendum, na wejście do UE, co wiąże się z przestrzeganiem pewnych reguł.
- 3 1
-
2019-08-08 11:36
(4)
Po prostu: jeśli chcemy być w Unii, a ja chcę, to musimy się podporządkować procedurom dotyczącym fuzji, nawet jeśli ich transparentność budzi czasem wątpliwości - tak czy siak nie zostały one wymyślone, żeby utrudnić życie Polsce, uruchamiane są standardowo w takich przypadkach.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem połączenia Lotosu i Orlenu, nie sądzę też, żeby KE zablokowała fuzję, prawdopodobnie zostaną ustalone jakieś dodatkowe warunki i tyle.- 14 16
-
2019-08-08 14:13
(2)
Procedury badania i kontroli fuzji może i były wymyślone dla ochrony konsumentów i zachowania równowagi rynkowej, ale wykorzystywane są niestety dla ochrony rynków państw dominujących. Nie musimy ślepo w coś wierzyć, "bo tak" - zawsze warto krytycznie spojrzeć.
- 10 10
-
2019-08-08 14:27
(1)
Zgadzam się.
Procedury jednak istnieją i nie ma możliwości przeprowadzenia fuzji bez respektowania ich.- 5 1
-
2019-08-09 00:47
I przecież to robią. A wy od razu ze PiS zły i wychodzi z uni
- 4 4
-
2019-08-08 20:05
Unia w założeniu miała ideę jedności, co to znaczy podporządkować się? S.am na taką unię gdzie tylko będzie dobrze jak będziesz trzymał prosto palec w du.ie.
- 5 2
-
2019-08-09 10:47
Mam gdzies pozycje Orlenu
Martwie sie o wlasna kieszen. A CPN bis nam w Polsce nie jest potrzebny. Potrzebna jest konkurencja.
- 7 2
-
2019-08-08 15:34
(1)
Co ty bredzisz człowieku. Prokuraturę, Trybunał Konstytucyjny też mamy tylko tyle, że uzależniona jest od PiS !!!!
- 21 10
-
2019-08-08 20:06
A wcześniej był uzależniony od PO, cały skład był ich i jakoś nie bolało teraz to brak demokracji? Nie rozśmieszaj mnie.
- 13 17
-
2019-08-08 17:43
Wytłumacz mi proszę jak wydrenowanie kapitału ze spółki ORLEN i połączenie jej z zadłużonym LOTOSem
wpłynie na rozwój i inwestycje w tych firmach ?
ORLEN za swój kapitał ma wykupić akcje LOTOSu od skarbu Państwa - więc w połączonym organiźmie będzie mało kasy.
Państwo nie jest właścicielem większościowym orlenu - więc ewentualne, przyszłe zyski nie pójdą do skarbu państwa.- 6 3
-
2019-08-08 17:06
Na rynku europejskim pewnie i wzmocni.
Za to w Polsce konkurencja się pogorszy co pójdzie w ceny. Czy akcjonariusze zyskają to sprawa wątpliwa. Akcjonariusze nie mają wpływu na wypłaty dywidendy.
- 9 3
-
2019-08-12 11:53
Jestem za fuzją
Niech szanowna Komisja Europejska odczepi się od Orlenu i Lotosu. Mieszają się ponieważ to zagraża ich rynkowi, duży koncern taki jak Shell, Statoil czy Total może więcej i Polska też chce mieć taki jeden duży koncern, który jest w stanie konkurować z europejskimi koncernami. Dlatego nie ma zgody na interwencję KE
- 0 0
-
2019-08-12 10:07
zwolnią ludzi obniżą pensję podniosą ceny paliw wszystko po staremu
- 0 0
-
2019-08-11 11:57
7 razy wiekszy TOTAL czy SHELL nie maja takich dylematow z KE?
- 1 0
-
2019-08-11 11:51
Oczywiscie ze, polaczenie. jak sie maja te dwie malutkie firemki do BP, SHella, Chewrona czy EGi
to jak Baltyk mialby sie polaczyc z Arka zeby grac z Real Madryt
- 1 1
-
2019-08-11 04:58
podobno kuchcio z rodziną już lecą przekonać KE o słuszności fuzji...
- 0 1
-
2019-08-10 19:54
Nadzieja w UE
Jedyna nadzieja w UE ze zemsta kaczora nas nie dosięgnie.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.