- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (16 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (134 opinie)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Kadłub bezzałogowego statku Mayflower zbudowany w Gdańsku
W gdańskiej stoczni Aluship Technology zakończono budowę kadłuba statku "Mayflower". To jeden z pierwszych na świecie w pełni autonomicznych statków, który we wrześniu 2020 roku przepłynie Atlantyk bez ludzkiego kapitana oraz załogi na pokładzie.
Zakład Aluship Technology zbudował kadłub autonomicznego statku "Mayflower", który pod koniec marca wypłynął do Wielkiej Brytanii, gdzie zostaną wykonane dalsze prace. Mayflower Autonomous Ship już we wrześniu 2020 roku ma wypłynąć w pierwszy rejs.
Ani nazwa statku, ani data wypłynięcia nie są przypadkowe. Misja upamiętni 400. rocznicę pierwszej podróży statku "Mayflower". Był to mały, drewniany żaglowiec, trójmasztowy galeon handlowy, na którym koloniści angielscy, tzw. pielgrzymi lub ojcowie założyciele w przybyli do Ameryki Północnej w 1620 roku.
Bezzałogowy rejs przez Atlantyk
Nowy "Mayflower" zostanie wyposażony w zaawansowane technologie, które w niedalekiej przyszłości mogą przekształcić przemysł żeglugowy. Statek autonomiczny "Mayflower" to projekt prowadzony przez morską organizację badawczą Promare wraz z IBM, który jest partnerem technologicznym.
Autonomiczny statek Mayflower.
Statek będzie wykorzystywał sztuczną inteligencję, serwery, chmurę i technologie edge computing IBM do samodzielnej nawigacji i unikania zagrożeń oceanicznych na trasie z Plymouth w Anglii do Plymouth w stanie Massachusetts.
Autonomiczny statek "Mayflower"
Na statku będą znajdować się trzy kapsuły badawcze zawierające szereg czujników i oprzyrządowania naukowego, które naukowcy wykorzystają do zbadania takich obszarów, jak: cyberbezpieczeństwo morskie, monitorowanie ssaków morskich, tworzenie map morskich czy monitorowanie ilości tworzyw sztucznych w oceanie.
Bezzałogowy rejs przez Atlantyk.
IBM pomaga organizacji Promare budować rozwiązania sztucznej inteligencji wykorzystujące tzw. głębokie uczenie się. Dzięki temu "Mayflower" będzie rozpoznawać zagrożenia nawigacyjne rejestrowane przez pokładowe kamery - boje, pływające przeszkody czy inne statki. Statek będzie też miał stałą "świadomość sytuacyjną" dzięki technologiom stosowanym w samochodach autonomicznych. W przypadku wykrycia zagrożenia statek wykorzysta oprogramowanie IBM Operational Decision Manager, aby samodzielnie decydować, czy zmienić kurs. Łącząc dane z map morskich, czujników i prognoz pogody, Mayflower będzie w stanie określić optymalną trasę i prędkość, z jaką powinien pokonywać Atlantyk.
Miejsca
Opinie (29) 3 zablokowane
-
2020-03-25 15:55
Może i wypłynie (1)
ale czy dopłynie to inna sprawa. Tani nie jest więc może gdzieś się zawieruszyć.
- 8 0
-
2020-03-25 16:16
Może nie dopłynąć
Zgodnie prawem morskim statek bez załogi może być traktowany jako porzucony. Każdy może sobie go "wziąć"
- 6 0
-
2020-03-25 14:53
kadlub
Szkoda,ze ciagle odwlamy czarna robote.W Anglii koszt budowy kadluba bylby znacznie wyzszy,ale juz wyposazeniem zajma sie sami.Kapital i technologie nie maja granic?
- 17 2
-
2020-03-25 14:36
w Polsce zawsze każą nam się ekscytować wynalazkami, które na Ziemii zostały już dawno oddane do użytku.
- 6 10
-
2020-03-25 14:22
I tak w połowie drogi się rozp.... i będzie wymagał ingerencji "fachowców" :)
- 6 20
-
2020-03-25 14:03
proponuję nazwę Coronaflower
bardziej na czasie będzie i ku potomności
- 7 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.