• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci Multimedia Polska mogą starać się o rekompensatę

VIK
16 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra może kupić Multimedia Polska
Spółka Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Spółka Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej.

Spółka Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teraz klienci mogą ubiegać się o rekompensatę.



Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r.

Według UOKiK Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.

Spółka zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań. Propozycje obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator zgodnie z decyzją prezesa UOKiK poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.
VIK

Miejsca

Opinie (48) 2 zablokowane

  • coś zmienili (1)

    nową ofertę zawartą przez telefon po 10 minutach przesłali na maila do akceptacji

    • 1 0

    • Dot sms z warunkami umowy.

      Trzeba uważać, bo każdą odpowiedz na smsa potrafią traktowac jak akceptację umowy.

      • 0 0

  • ich nie kupiło czasem UPC? dlaczego nie zmienią nazwy? (7)

    • 30 10

    • uchowaj BOŻE!

      Na szczęście UOKiK nie wyraził na to zgody! W wielu miastach Multimedia i UPC to jedyni operatorzy.

      • 0 0

    • Zakup chyba nie jest jeszcze finalnie klepnięty przez UOKIK (2)

      • 16 2

      • I nie bedzie.. (1)

        • 9 2

        • Czemu? Pisowcy mają tendencję do centralizacji.

          Czyli na wzór chrześcijańskiej organizacji kościoła katolickiego. Tak działał kościół od 3 wieku zoraganizowany przez cesarza rzymskiego Konstantyna.
          Powstaje monopol i tyle....

          • 4 8

    • Czemu nie zmieniają nazwy? (2)

      Saturn i Media Markt to to samo. Czemu nie występują pod jedną nazwą?

      • 7 1

      • by robić w wała "idiotów"

        ceny najwyższe i pseudopromocje.
        A spróbujcie coś reklamować w saturnie ...........nie życzę .Ludzie machają ręką ,a oni się cieszą .nastepny Polak wyślizgany

        • 7 0

      • A dlaczego mają?

        • 1 0

  • Multimedia to syf, na pozór niby piękna i atrakcyjna, a w rzeczywistości to pijawka, która wypija tyle krwi ile może... (1)

    JW

    • 2 0

    • Traktowanie klientów przez Multimedia to już nawet nie ponury żart a szczyt chamstwa, arogancji i pogardy. Dobrze, że już praktycznie w większości miejsc, swoją infrastrukturę maja już inni usługodawcy (pewnie nie lepsi ale niech MM poczuje skutki swojego chamstwa). Sprawa dość banalna jak na MM - 30 marca br. przedłużyłem i rozszerzyłem umowę na kolejny okres (obowiązujący od 1 maja br), umówiono termin wizyty technika na 25 kwietnia i ... oczywiście nie pojawił się. Dzwonię więc i pytam a w odpowiedzi słyszę, że coś się nie zgadza z moim PESELEM (klientem MM jestem od wielu lat) ale przecież po co zadzwonić w międzyczasie i wyjaśnić sprawę. I tak - pogoniono mnie do lokalnego BOK, tam jak to w BOK MM kolejka jak po mięso za komuny. Facet potwierdził mój PESEL i polecił dzwonić do telefonicznego BOK, bo on swoje zrobił a reszta w rękach telefonicznych konsultantów. Ok, zadzwoniłem, miła pani wszystko potwierdziła i umówiła - już na "sztywno" - wizytę technika na 27 kwietnia. Technik oczywiście nie przyszedł, ani nie zadzwonił. Dzwonię więc kolejny raz do BOK a tam słyszę, że bardzo przepraszamy, coś poszło nie tak i pani umawia wizytę na 2 maja (umowa zaczyna obowiązywać od 1 maja), po czym bezczelnie się rozłącza!!! Dwukrotnie dzwonie i jestem rozłączany a za trzecim razem odbiera druga pani i udając zdziwioną, informuje mnie podniesionym głosem, że ona ma w systemie zapisaną datę montażu na 2 maja i nic mi nie będzie tłumaczyć, ani nic ustalać, po czym bezczelnie rozłącza rozmowę.
      Skoro tak, to mnie 2 maja nie ma, więc technik nie dokona montażu a ja rozwiązuję umowę z wyłącznej winy MM - brak montażu usługi na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy a więc brak usługi i tyle.
      Ta historia niech będzie przestrogą dla potencjalnych klientów - Multimedii się coś pomyliło - to nie komuna i skończyły się czasy monopolu jednej firmy na rynku (myliło się im już wcześniej - inne ustalenia przy zawieraniu umowy, inne efekty po jej zawarciu i te chamskie tłumaczenia konsultantów - w moim przypadku miarka się przebrała).

      • 0 0

  • to to jescze multimedia czy y juz vektra? (2)

    • 7 13

    • multimedia = vektra = upc ... jedno i to samo

      • 0 0

    • Nie odzywaj się jak nie masz pojęcia co się dzieje.

      • 13 2

  • Jak kilienci zaczną domagać się rekompensat to Multimedia będzie warta 1 zł brutto:) (1)

    A to chyba na rękę UPC.... A na marginesie dziwie się że ten twór istnieje jeszcze na rynku.... ni to jakość ni to cena ni to servis.... Miałem dwa podejścia i dwa od startu do mety były nieporozumieniem!! Miejsce takich firm z taką jakością jest w kozich wólkach max dla 50 klientów!
    Ps nie wspomnę o kompetencji pracowników infolinii i reszty obsługi.... 99% to ludzie z łapanki.... jak akwizytorzy.... złapać klienta obwarować go paragrafmi aby nie miał wyjścia i wylane 2 lata:)

    • 20 1

    • Karol

      Raczej na naszą rękę.

      • 0 0

  • Nie polecam (1)

    O przygodach z MM wybrałem lokalnego operatora- Maxnet i wszystko jest bardzo dobrze. Oferta i obsługa na 5. Z ręką na sercu polecam. A do MM nie wrócę za żadne skarby!

    • 10 0

    • MAXNET najlepszy w Gdyni!

      Z Multimedii korzystałam przez 6-7 lat, ale miałam już dość ich "zagrywek", o których można poczytać w innych komentarzach. Na MAXNET trafiłam przez przypadek za namową koleżanki, jakieś trzy lata temu. Trochę się obawiałam, że to nowa firma, może zaraz się zwinie, albo zostanie wchłonięta, ale dowiedziałam się, że istnieją od 2003 roku. Jestem bardzo zadowolona z dokonanego wyboru. Teraz nie tracę już czasu w kolejkach i nie odbijam się od niekompetentnej infolinii, a załatwiam wszystko w miłej atmosferze. Pozdrowienia dla Pana Łukasza:)

      • 2 0

  • Byłem klientem MM.... (6)

    Nie polecam, szczerze odradzam MM. Po jakimś okresie promocyjnym przysłali taki rachunek, że że aż się ździwiłem. Gdy wypowiedziałem umowę, dzwonili z nową ofertą chyba z 7 razy - każda następna korzystniejsza od poprzedniej. Podpowiadam sposób na nich - wypowiedzieć i targować się.

    • 42 2

    • (1)

      U mnie było podobnie , gdy wypowiedziałam umowę byli bardzo nachalni smsy i telefony bez końca , chociaż powiedziałam, że wyjeżdżam

      • 6 0

      • Potwierdzam

        U mnie tak samo. Po okresie promocyjnym jakiś czas płaciłem wysokie rachunki, bo nie chciałem przedłużać umowy na długi czas - w związku z planowaną zmianą mieszkania. I oczywiście nikt nie przesłał mai w tym czasie propozycji przedłużenia umowy na korzystnych warunkach. A jak zrezygnowałem - to dziesiątki telefonów, sms-ów itp z tekstem "zostań z nami, przebijemy ofertę konkurencji" albo z nachalnymi pytaniami o powód rezygnacji z ich usług.

        • 2 0

    • Nigdy wiecej mm !!!!

      • 1 0

    • MX (1)

      Jakaś masakra. Ktoś nie czyta umowy, kończy się okres promocyjny i wielkie zdziwienie, że cena jest inna (wyższa) . Takie rzeczy ma większość operatorów a jeśli klient czyta umowy, to nie ma z niczym problemu.. Takie moje zdanie. Ps. Mam już u nich 4 rok abonament i płace zdecydowanie mniej niż u konkurencji... :)

      • 2 4

      • Co boisz sie ze mm padnie i bez pracy zostaniesz

        • 2 0

    • Ja w Olsztynie za Inernet 1MB/s

      Płaciłem ponad 100 PLN. W końcu się wk.... i kupiłem zwykły modem, potem mi przysyłali ciągle oferty 20 MB/s za 49,99999 - bo jedyny sposób by uzyskać warunki tak dobre jak nowi klienci to było wypowiedzenie umowy.
      A przysyłanie wysokiego rachunku po "okresie promocji" to już klasyka, podobnie jak dołączanie jakiś innych produktów do oferty, pierwszy miesiąc gratis a potem przychodzi rachunek, "bez limitu" a jednak z limitem itp. itd. etc.
      Po prostu w tym kraju wciąż traktuje się klienta jak frajera, zgodnie z zasadą "ahahaha, paczaj jaki gupi, chce kupić nasz produkt/usługę".
      I powodzenia w czytaniu umów i kilkudziesięciu stron różnych regulaminów/promocji.

      • 2 0

  • Najgorsza kablówka w kraju.

    Lepiej z daleka od tej firmy.

    • 2 1

  • ich stawka na usługi nijak się ma do jakości tv i problemów z netem

    • 1 0

  • ...a ja jestem zadowolony z firmy Multimedia Polska w Gdyni, byłem z nimi, gdy jeszcze byli Szel-Satem. (1)

    Powiem tak: dużo w tej firmie zmieniło się na lepsze. Byłem u nich jak byli Szel-Satem, obsługa klienta wtedy ledwo działała, klient był petentem. Wkurzyłem się na nich, nawet nie zapłaciłem wtedy ostatniej faktury, którą potem puścili do windykacji zewnętrznej. Poszedłem do PTK - Polskiej Telewizji Kablowej. I zauważyłem dużą różnicę na plus, na rzecz PTK. Firma potrafiła utrzymać klienta, nie tylko ofertą/ceną usług, ale np. darmowymi biletami na imprezy w Trójmieście (Klub PTK). Potem PTK została przejęta przez globalne UPC i znowu siadła obsługa klienta, i jakość usług (korporacje powinny być zakazane!). I nic tam nie zmieniło się na lepsze. I ten masakryczny interfejs dekodera, do dziś, nawet w wersji cyfrowej jest do bani.
    Od 6 lat w Multimedia Polska dostaję warunki umowy na maila, które negocjuję telefonicznie. tam trzeba wiedzieć z kim rozmawiać. Na pierwszej linii frontu są 'sprzedawcy', którzy mało mogą. Ale jest też dział kompetentny w elastycznym podejściu do klienta. Przez ostatnie 2 lata płaciłem 55 złotych za pakiet SuperBox, 3 pakietami: Filmy i Seriale, Sport i Dzieci. Wszystko z możliwością nagrywania/PVR, internetem 30 Mb i routerem wi-fi.
    W regulaminach/cenniku, które dostaje mailem (domyślnie chcą wysyłać papier do domu, ale ja chcę PDF) są nawet warunki internetu, uczciwie piszą, o szybkości łącza: minimalnej (40% mocy), zwykle dostępnej (70% mocy) i największej (tu 30 Mb) . I faktycznie internet jest DO 30 Mb, nigdy więcej ;/
    W digital tv - Jedyna wada, to EPG - opisy programów są uboższe, niż na programach w wersji naziemnej. Dekoder też jest sensowny - własna lista i kolejność programów, grupy programów,itd.
    Awaria przez te 6 lat była jedna - usunięta w weekend.
    Kontaktuję się z nimi mailowo i telefonicznie (oddzwaniają o wybranej porze).

    • 4 2

    • Stary, ale z ciebie szczęściarz !!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane