• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne niszczyciele min. Polski Rejestr Statków będzie nadzorował

Wioletta Kakowska-Mehring
7 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Trzeci z serii okręt Mewa ma trafić do służby w listopadzie tego roku. Kolejne trzy zostaną dostarczone w latach 2026-2027. Trzeci z serii okręt Mewa ma trafić do służby w listopadzie tego roku. Kolejne trzy zostaną dostarczone w latach 2026-2027.

Polski Rejestr Statków będzie nadzorował budowę trzech kolejnych niszczycieli min typu Kormoran II dla Marynarki Wojennej. Ich budowę powierzono konsorcjum z Remontowa Shipbuilding na czele. Pierwszy ma być gotowy w 2026 roku.



Dwa już służą, jeden jeszcze przechodzi ostatnie próby, a już niedługo rusza budowa trzech kolejnych z serii. Niszczyciele min typu Kormoran II stały się specjalnością Remontowa Shipbuilding. Umowę na budowę kolejnych okrętów podpisano 26 czerwca tego roku. W skład konsorcjum, na którego czele stoi gdańska stocznia wchodzą: PGZ Stocznia Wojenna oraz Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej.

Kolejnym krokiem był wybór instytucji nadzorującej proces budowy. We wtorek 6 września na targach morskich SMM w Hamburg podpisano umowę z Polskim Rejestrem Statków.

Marynarka wojenna w 1995 r. i 2022 r. Porównanie Marynarka wojenna w 1995 r. i 2022 r. Porównanie

- Zajmiemy się specjalistycznym nadzorem technicznym w zakresie klasyfikacyjnym i konwencyjnym nad budową i próbami morskimi trzech niszczycieli min o numerach budowy 258/4, 258/5 i 258/6. Oznacza to, że PRS oceni zgodność konstrukcji okrętów i ich wyposażenia z przepisami klasyfikacyjnymi dla nadzoru klasyfikacyjnego oraz wymaganiami konwencji międzynarodowych i polskiej administracji morskiej. To konieczne, by zapewnić bezpieczeństwo żeglugi i ochronę środowiska morskiego - mówi dr hab. inż. kpt. ż.w. Henryk Śniegocki, prezes PRS.
Umowę w sprawie nadzoru podpisał Grzegorz Pettke, dyrektor pionu okrętowego PRS i Dariusz Jaguszewski, członek zarządu Remontowa Shipbuilding. Umowę w sprawie nadzoru podpisał Grzegorz Pettke, dyrektor pionu okrętowego PRS i Dariusz Jaguszewski, członek zarządu Remontowa Shipbuilding.

Wynikiem prowadzonego nadzoru będzie nadanie klasy PRS, potwierdzone wydaniem świadectwa klasy i wpisaniem do rejestru PRS.

- Odrębnie PRS będzie sprawował rolę tzw. doradcy technicznego, do którego zadań będzie należała kontrola i ocena postępu oraz inspekcje stanu zaawansowania budowy okrętów przez stocznię RSB, zgodnie z przyjętym harmonogramem - dodaje prezes Śniegocki.
PRS będzie także weryfikował przyjęty budżet budowy jednostek pod względem jego realności zgodnie z umową na dostawę okrętów.

Konsekwencje konfliktu hybrydowego na południowo-wschodnim Bałtyku Konsekwencje konfliktu hybrydowego na południowo-wschodnim Bałtyku

Nowo budowane trzy kormorany zostaną udoskonalone w oparciu o doświadczenia z eksploatacji pionierskich konstrukcji, będą silniej uzbrojone oraz wyposażone w lepsze sensory i doskonalsze morskie roboty, a także otrzymają zmodernizowany zintegrowany system walki.

Okręty zostaną dostarczone w latach 2026-2027 i wejdą w skład 12. Dywizjonu Trałowców z 8. Flotylli Obrony Wybrzeża stanowiąc skład systemu obrony przeciwminowej Marynarki Wojennej RP.

Miejsca

Opinie (64) 3 zablokowane

  • (5)

    4 lata na budowę tych czółen, w dodatku wg sprawdzonego już projektu?
    Wysłałbym ich po nauki do stoczni budujących Ubooty 80 lat temu.

    • 19 18

    • (1)

      czyli czopku do Stoczni Cesarskiej w Gdańsku

      • 4 4

      • Cysorza Lecha Kalksteina ?

        • 0 0

    • Jeżeli (1)

      porównujemy obecny czas do czasów wojny, to Ciebie wysłałbym na po nauki na front wschodni.

      • 6 6

      • Oczywiście. Wówczas mieli braki materiałowe i bombardowania, zatem porównanie na korzyść wojny.

        • 5 2

    • Mówimy o czasie od momentu rozpoczęcia budowy do oddania użytkownikowi po zakończeniu dość długiego i skomplikowanego programu prób, a nie budowie uproszczonych okrętów na potrzeby wojenne "na jutro".

      • 0 0

  • Wojna (3)

    Niemcy powinni zapłacić wraz z Rosją za usuwanie min

    • 7 1

    • Niemcy powinny być izolowane od świata z ruskimi razem (2)

      • 3 0

      • Zróbmy im Oświęcim , a Israele zapłaci ,jak onegdaj bywało . (1)

        • 1 0

        • Boże chroń Polskę przed PO

          • 0 2

  • Fajnie zabrzmiało: (5)

    " będą silniej uzbrojone". I w to wierzę, bo słabiej już się nie da. Te okręty są praktycznie zupełnie bezbronne w stosunku do rakiet, samolotów, a nawet śmigłowców, a na dodatek bardzo wolne.

    • 13 9

    • armatka wróbel (2)

      docelowo 35mm. do tego ręczne zestawy grom p zasięgu parę km. na śmigłowce MOŻE starczy. ale pierwszy lepszy kapeć jeszcze z epoko ZSRR zatopi je w pierwszy weekend wojny.

      • 5 6

      • (1)

        Przypominając, że jest to niszczyciel min, a nie pancernik/krążownik/fregata/itp. dodam, że nie potrafią się także bronić przed atakiem kosmitów, morskich potworów i zombie, żeby uzupełnić zarzuty.

        • 11 2

        • tak, rozumiem

          godzilli nie musi odstraszać.

          • 3 3

    • XD

      To pojazd inżynierski, a nie bojowy.
      Widziałeś mosty pontonowe na podwoziu transportera lub czołgu? One też nie mają uzbrojenia.
      Takie pojazdy służą na drugiej, trzeciej linii, a nie na pierwszej.

      • 4 3

    • Minister ? Ka ? Moskwa zadowolona ? Z-ca premiera toże ?

      • 0 2

  • Res (2)

    kiedy ktoś zrobi zmiany w zarządzie RES ?

    • 8 1

    • Jacek pseudo Kura , obecnie kurak zrobi !

      • 1 1

    • cyrk

      tam jeszcze ktoś został ?

      • 1 1

  • Fragaty (1)

    Szkoda,że nie dodano że PRS nie będzie sprawował nadzoru nad budową fregat. To zadanie Błaszczak przekazał Lloydowi. Ale o tym w mediach cisza. A tyle paplania o wspieraniu polskich firm i offsecie.

    • 12 5

    • z offsetu zrezygnowali już uwalając Karakale. Od tamtego czasu tylko za gotówkę i drogo

      • 2 0

  • A pierwsze trzy kto nadzorowal? Bo nie lapie...

    • 4 0

  • Po chugo na te trałowce. Przydały by się korwety, okręty szybkiego reagowania. Ale trałowce tańsze. Jak to w wojsku, sztuka jest sztuka

    • 2 1

  • A czy koje dodatkowe dla ,,podwodniaków"też będą zamontowane?!

    Załogi okrętów podwodnych bez okrętów nieszkolone na morzu tracą unikalne kompetencje w tym zakresie!Niszczyciele min są okrętami 2ej lini a małe op.z rakietami manewrującymi stanowią nawet na ,,kałurzy"bałtyckiej realną siłę odstraszania,niestety jak zwykle mamy doczynienia z dziwacznymi decyzjami abnegatów intelektualnych pis

    • 1 0

  • Zysk (2)

    Firma masona miała 200 mln strat w 2020 za projekty zagraniczne. Teraz piszą że mają 50 mln "zysku". Czyli wynika że "zarobił" 250 milionów w ciągu roku. Zakładając że to prawda, trzeba mieć na uwadze że zarobił na zleceniach rządowych czyli na kasie podatników, ponieważ w tym czasie tylko podatnicy zlecali mu kontrakty, bo za granicą nawet za za darmo i z dopłata do materiałów nie chciał mu zlecić. Czyli wywalił podatników, czyli m.in własnych pracowników i podwykonawców na kasę, którzy z własnych podatków PIT czy od VAT nie zapłaconych faktur, musieli zapłacić za zagraniczne faktury za materiały i urządzenia dla zagranicznych klientów. Podsumowując nasza kasa została wyprowadzona za granicę :-) ! W rzeczywistości jednak, nic tam nie zarobił, bo jak mawia guru księgowych niejaki Rappaport "zysk to opinia, a gotówka to fakt". Więc zamówili tylko jakąś tam opinię, pseudoraport z opłacanej firmy "konsultingowej" że na tyle, a tyle chcą nas na kormoranach, promie czy mieczniku wywalić. Ale sejf jak był zakurzony tak jest dalej bo faktury dalej nie poopłacane :-) :-) :-) . Te masony gdańskie, pseudobiznes prywatny to jednak naprawdę są łobuzy. Wykorzystują tych głupich, naiwnych chłopków pańszczyźnianych, z gwałtu pijanego pana robionych niemiłosiernie. Czekam tylko jak chłopki pańszczyźniane, za własne, Mauzoleum jak Leninowi, wybudują Januszowi geszeftu. :-) . Przyrzekali przecież rodzinie ! :-) . Kurski jednak ma rację. Ciemny ten jest lud Max. XVIII wieczne społeczeństwo ! Musi być Pan i musi być pańszczyzna i koniec ! Komuna, Unia Europejska, Emigracja ale i tak nic do tego chłopa pańszczyźnianego, do ziemi przypisanego nie dotarło. Jak inwentarz ! Musi za darmo robić ! Ba, nawet nie za darmo ! Dopłaca do tego jeszcze ze swoich ! :-) :-) . Teraz "profesjonaliści" z prywatnej do Miecznika się przysssali :-) . Skończy się jak zawsze czyli jak w Naucie i ST3 :-)

    • 0 0

    • 5 kolumna (1)

      Poza tym proste liczenie 345 pracownikow * 8 000 brutto (srednia) pensji * 12 mcy = 33 mln 120 tys. rocznie. Czyli 200 mln dlugu / 33 mln.120 tys = 6,03 roku. Dlug z ich pracy kosztowal podatnikow tyle jakby 6 lat siedzieli w domu i 8 kola brutto dostawali za siedzenie i picie piwa :-) . Firmy z niepoplaconymi fakturami :-) . Tak miedzynarodowa masoneria okrada ten kraj :-) . Lepiej niech siedza w domu piwo pija. Dla wszystkich bedzie taniej i lepiej .-) . To nie przedszkole. Firma czy panstwowa czy prywatna musi zarabiac, a nie ciagle jak w Misiu Barei, "patrzcie to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie slowo" :-) . Droga slomiana panstwowa inwestycja. Tylko na tym potrafia zarobic :-) . V kolumna !

      • 0 0

      • Damen

        Kormoran nr.1 kosztowal 1,2 mld PLN, a jego odpowiednik z Damena 600 milionow PLN. Za przeplacone 600 moznaby ich utrzymywac przez nastepne 18 lat za 8 kola brutto srednio, za picie Mocnego Fulla Home Office + Kormoran z Damena dla MW. :-) Wilk syty i owca cala :-) . Nic by wtedy nie robili i sytuacja finansowa firmy i dlugi bylyby mniejsze czyli tylko 33 mln rocznie, a nie 200 mln :-) . Ja napradwde zle tej firmie nie zycze :-) .

        • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane