• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowa linia do elektrowni jądrowej

erka
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino". Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino".

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.



Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej



Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.

Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak



Pociągiem do elektrowni atomowej



Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz



Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu



Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.

Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
erka

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • Nie będzie żadnej elektrowni, nie będzie CPK (2)

    Za to będą lukratywne posady dla prezesów, ich rodzin i innych znajomych królika.

    • 21 6

    • Pzekopu Mierzeji , Tunelu i "Muru" też nie miało być. (1)

      • 2 3

      • Żeś sobie przykłady znalazł..

        Przekop dla małych jachtów, który się zwróci już za jedyne 560 lat i tunel za który zapłaciło Świnoujście i UE, a rząd dorzucił całe 0zł 0gr. O murze budowanym z białoruskiego (sic!) drutu kolczastego przez firmę O'bajtka nawet nie wspomnę.

        • 3 2

  • Ta inwestycja jest spóźniona o 50lat!!Ale jesli wybory wygraja POKOzycja z Hołownią nigdy nie powstanie (1)

    • 15 7

    • Ty jesteś prawie niczym Ruski Suski do spółki z Sasinem wołominem razem wzięty

      • 1 4

  • A kiedy na Oksywie przez Obuże czy Pogórze (1)

    Tak zwana PKM

    • 22 3

    • To musi na Obłuzu elektrownia atomowa stanąć. Mieszkancom niepotrzebne.

      • 1 5

  • Kijem po wodzie pisane (1)

    w zeszłym tygodniu ogłaszaliście powstanie przystanku na linii PKM, która nie istnieje i nie wiadomo czy powstanie, dzisiaj linia kolejowa do elektrowni, która nie istnieje i nie wiadomo, czy powstanie. Co dalej? Rękawy na lotnisku w Gdyni? Stacja benzynowa na torze Formuły 1?

    • 8 3

    • "na torze Formuły 1"

      Miał być, pod Pruszczem...
      To może chociaż stacja...

      • 4 0

  • pisoelektrownia (1)

    jak się tym tematem zajmie Sasin to powodzenia życzę, a temat ciekawy bo zatrudnić można znajomych na maxa, Brudziński pewno zaciera ręce hehehe

    • 12 5

    • Właśnie Sasin powołał na nową fuchę byłego ministra finansów

      Fucha ta nazywa się "Pełnomocnik rządu do spraw pozyskiwania źródeł finansowania dla przedsięwzięć służących wzmocnieniu bezpieczeństwa i obronności państwa"
      Niech to spróbuje ktoś zapamiętać. Nowy "Horała" w rządzie.

      • 2 0

  • Do Żarnowca już była :). (1)

    • 10 1

    • Była ale wybuch w Czarnobylu ją zniszczył ;)

      • 5 1

  • PKP rządzą od ponad 20 lat związkowe dzbany

    A zwłaszcza pkp plk - dzban z województwa szuwarowo - bagiennego, który będąc jeszcze dyrektorem DOKP na Dyrekcyjnej 2/4 skutecznie zwijał tory na Pomorzu w okresie swej "aktywności".
    Drugi dzban - były ustawiacz z Tczewa siedzi w UMWP i twierdzi, że to co jeździ po torach w Pomorskim - w zupełności wystarczy. Gieniusz intelektu jak Marek Caryc...

    • 12 1

  • Lektrownia atomowa & sztyowo - pompowa (1)

    Elektrownie szczytowo -pompowe (mamy trzy w Polsce) to elektrownie , które mogą osiągnąć max. moc w ciągu paru minut ale jak woda z górnego zbiornika spadnie do dolnego to potrzebują prądu aby wpompować wodę do górnego. Stąd atomowa ma sens blisko szczytowo-pompowej w Żarnowcu, bo to tylko parenście km od Kopalina. Starty przy przesyle energii na taka odległość będą niewielkie.
    W elektrowni cieplnej nie można ot tak sobie ograniczać mocy lub ją zwiększać. Najlepsze było rozwiązanie z PRL-u - atomowa nad Jez. Żarnowieckim. Zmarnowano miliardy złotych, oba reaktory sprzedano za bezcen do Finlandii, gdzie pracują bezawaryjnie do dziś.

    • 18 3

    • żaden z polskich reaktorów nigdzie nie pracuje

      w Finlandii elektrownia Loviisa została oddana przed tym, jak uwalono Żarnowiec. Nasze zbiorniki jednak zostały sprzedane jako eksponaty dla centrów szkoleniowych: właśnie w Loviisa oraz w Paks. W obu są fajne drabinki, można sobie wejść i pooglądać. Trzeci zbiornik ciśnieniowy jest w zakładach Skody w Pilznie - opłacony, jak ktoś chce to może sobie przyturlać. Czwarty został zezłomowany.

      • 4 0

  • Wizje chodźcie do mnie (1)

    to są najlepsze projekty. Bez zobowiązań, na luzie

    • 3 2

    • Zostańcie w mojej głowie, najdziksze sny!

      • 2 0

  • Fe

    Wymiotować mi się chcę jak słyszę tylko o planach, wizjach samorządowców mydlacych mózgi wyborców.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane