- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Kolejowa linia do elektrowni jądrowej
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.
Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej
Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.
Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak
Pociągiem do elektrowni atomowej
Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.
Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz
Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu
Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.
Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
Opinie (201) 7 zablokowanych
-
2022-06-24 12:09
Nie będzie żadnej elektrowni, nie będzie CPK (2)
Za to będą lukratywne posady dla prezesów, ich rodzin i innych znajomych królika.
- 21 6
-
2022-06-24 12:21
Pzekopu Mierzeji , Tunelu i "Muru" też nie miało być. (1)
- 2 3
-
2022-06-24 13:49
Żeś sobie przykłady znalazł..
Przekop dla małych jachtów, który się zwróci już za jedyne 560 lat i tunel za który zapłaciło Świnoujście i UE, a rząd dorzucił całe 0zł 0gr. O murze budowanym z białoruskiego (sic!) drutu kolczastego przez firmę O'bajtka nawet nie wspomnę.
- 3 2
-
2022-06-24 12:12
Ta inwestycja jest spóźniona o 50lat!!Ale jesli wybory wygraja POKOzycja z Hołownią nigdy nie powstanie (1)
- 15 7
-
2022-06-24 13:49
Ty jesteś prawie niczym Ruski Suski do spółki z Sasinem wołominem razem wzięty
- 1 4
-
2022-06-24 12:13
A kiedy na Oksywie przez Obuże czy Pogórze (1)
Tak zwana PKM
- 22 3
-
2022-06-24 16:52
To musi na Obłuzu elektrownia atomowa stanąć. Mieszkancom niepotrzebne.
- 1 5
-
2022-06-24 12:24
Kijem po wodzie pisane (1)
w zeszłym tygodniu ogłaszaliście powstanie przystanku na linii PKM, która nie istnieje i nie wiadomo czy powstanie, dzisiaj linia kolejowa do elektrowni, która nie istnieje i nie wiadomo, czy powstanie. Co dalej? Rękawy na lotnisku w Gdyni? Stacja benzynowa na torze Formuły 1?
- 8 3
-
2022-06-24 13:51
"na torze Formuły 1"
Miał być, pod Pruszczem...
To może chociaż stacja...- 4 0
-
2022-06-24 12:31
pisoelektrownia (1)
jak się tym tematem zajmie Sasin to powodzenia życzę, a temat ciekawy bo zatrudnić można znajomych na maxa, Brudziński pewno zaciera ręce hehehe
- 12 5
-
2022-06-24 13:53
Właśnie Sasin powołał na nową fuchę byłego ministra finansów
Fucha ta nazywa się "Pełnomocnik rządu do spraw pozyskiwania źródeł finansowania dla przedsięwzięć służących wzmocnieniu bezpieczeństwa i obronności państwa"
Niech to spróbuje ktoś zapamiętać. Nowy "Horała" w rządzie.- 2 0
-
2022-06-24 12:57
Do Żarnowca już była :). (1)
- 10 1
-
2022-06-24 13:54
Była ale wybuch w Czarnobylu ją zniszczył ;)
- 5 1
-
2022-06-24 13:47
PKP rządzą od ponad 20 lat związkowe dzbany
A zwłaszcza pkp plk - dzban z województwa szuwarowo - bagiennego, który będąc jeszcze dyrektorem DOKP na Dyrekcyjnej 2/4 skutecznie zwijał tory na Pomorzu w okresie swej "aktywności".
Drugi dzban - były ustawiacz z Tczewa siedzi w UMWP i twierdzi, że to co jeździ po torach w Pomorskim - w zupełności wystarczy. Gieniusz intelektu jak Marek Caryc...- 12 1
-
2022-06-24 14:18
Lektrownia atomowa & sztyowo - pompowa (1)
Elektrownie szczytowo -pompowe (mamy trzy w Polsce) to elektrownie , które mogą osiągnąć max. moc w ciągu paru minut ale jak woda z górnego zbiornika spadnie do dolnego to potrzebują prądu aby wpompować wodę do górnego. Stąd atomowa ma sens blisko szczytowo-pompowej w Żarnowcu, bo to tylko parenście km od Kopalina. Starty przy przesyle energii na taka odległość będą niewielkie.
W elektrowni cieplnej nie można ot tak sobie ograniczać mocy lub ją zwiększać. Najlepsze było rozwiązanie z PRL-u - atomowa nad Jez. Żarnowieckim. Zmarnowano miliardy złotych, oba reaktory sprzedano za bezcen do Finlandii, gdzie pracują bezawaryjnie do dziś.- 18 3
-
2022-06-24 14:41
żaden z polskich reaktorów nigdzie nie pracuje
w Finlandii elektrownia Loviisa została oddana przed tym, jak uwalono Żarnowiec. Nasze zbiorniki jednak zostały sprzedane jako eksponaty dla centrów szkoleniowych: właśnie w Loviisa oraz w Paks. W obu są fajne drabinki, można sobie wejść i pooglądać. Trzeci zbiornik ciśnieniowy jest w zakładach Skody w Pilznie - opłacony, jak ktoś chce to może sobie przyturlać. Czwarty został zezłomowany.
- 4 0
-
2022-06-24 14:41
Wizje chodźcie do mnie (1)
to są najlepsze projekty. Bez zobowiązań, na luzie
- 3 2
-
2022-06-24 14:57
Zostańcie w mojej głowie, najdziksze sny!
- 2 0
-
2022-06-25 00:43
Fe
Wymiotować mi się chcę jak słyszę tylko o planach, wizjach samorządowców mydlacych mózgi wyborców.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.