• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurencja wchodzi do Rębiechowa

Marzena Klimowicz-Sikorska
8 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Większość pracowników obsługi lotniska, których spotykamy w terminalu pasażerskim w Rębiechowie, nie pracuje bezpośrednio dla Portu Lotniczego, lecz właśnie dla tzw. agentów handlingowych. Większość pracowników obsługi lotniska, których spotykamy w terminalu pasażerskim w Rębiechowie, nie pracuje bezpośrednio dla Portu Lotniczego, lecz właśnie dla tzw. agentów handlingowych.

Po 17 latach skończy się monopol firmy GDN Airport, która na lotnisku w Rębiechowie zajmuje się odprawą biletową i bagażową. Już niedługo jej konkurentem stanie się firma LS Airport Services, potentat na polskim rynku. Prawdopodobnie będzie potrzebował wiele rąk do pracy.



W 2009 roku trójmiejskie lotnisko jako pierwsze wprowadziło konkurencję wśród dostawców paliwa lotniczego. W 2009 roku trójmiejskie lotnisko jako pierwsze wprowadziło konkurencję wśród dostawców paliwa lotniczego.
Na trójmiejskim lotnisku im. Lecha Wałęsy od 1995 roku działa firma GDN Airport Services, będąca agentem handlingowym świadczącym obsługę naziemną samolotów, pasażerów, bagażu i ładunków. Niewykluczone, że wkrótce będzie mieć poważną konkurencję, bowiem firma LS Airport Services negocjuje z lotniskiem rozszerzenie swojej działalności w porcie.

- Firma GDN wciąż będzie robić to, co robi, po prostu poza nią pojawi się na lotnisku druga taka firma. Dzięki takiej konkurencji przewoźnik będzie mógł wybrać najdogodniejszą dla siebie ofertę, a dla lotniska funkcjonowanie dwóch takich firm będzie kartą przetargową w negocjacjach z przewoźnikami - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

Jak oceniasz jakość obsługi na lotnisku w Gdańsku?

Lotnisko w Rębiechowie ma już doświadczenie we wprowadzaniu konkurencji do usług okołolotnicznych.

- Jako pierwsi wprowadziliśmy drugiego agenta paliwowego, dzięki czemu Lotos przełamał monopol Petrolotu. Teraz czas na konkurencję w pionie obsługi pasażera i przewoźników - tłumaczy Dargacz.

Firma LS Airport Services to potentat w naszym kraju, zatrudnia ok. 1,6 tys. osób. Jest obecna na lotniskach w Warszawie, Krakowie i Modlinie. W swojej ofercie ma m.in. kompleksową obsługę samolotów (w tym m.in. koordynacja obsługi rejsów, wypychanie samolotów i usługa komunikacji z kabiną pilotów, transport pasażerów i załóg do i z samolotów, załadunek i rozładunek bagaży, odladzanie samolotów, a nawet sprzątanie pokładów samolotów i serwisu toalet), obsługą cargo i lotów prywatnych itp.

Z usług LS Airport Services korzystają lub korzystały takie linie lotnicze jak m.in. Air Cargo, Bulgaria Air, Lufthansa, LOT, TurkihsAirlines, Brussels Airlines, Air Poland, Air Cairo, Czech Airlines, Ryanair i firmy jak FedEx, TNT JET2.com.

W Gdańsku od czerwca ub.r. prowadzi działalność w zakresie informacji lotniskowej oraz call center. Jeśli negocjacje z zarządem Portu Lotniczego pójdą pomyślnie, zakres jej usług znacznie się poszerzy. Jednak na razie ani lotnisko, ani sama firma nie ujawniają, czym nowy agent będzie się zajmował.

- Jesteśmy w trakcie prowadzenia negocjacji, za wcześnie więc by mówić o takich szczegółach - mówi Marcin Opaliński z LS AS.

O opinię na temat konkurencji poprosiliśmy zarząd firmy GDN Airport Services, ale niestety był dla nas nieuchwytny.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Skoro LS Airport Services będzie potrzebować więcej rąk do pracy niż GDN Airport,

    to znaczy tylko tyle, że jej pracownicy pracują mniej efektywnie. Kiepska to będzie konkurencja.

    • 8 1

  • Może zaczną odpowiadać za zniszczenie bagażu!!! (3)

    Trochę ponad rok temu wracałam od syna i podczas odbioru bagażu, myślałam, że mnie szlag trafi. Nowa walizka, dość duża, bo to święta były i prezenty dla dzieciaków zajmowały większośc przestrzeni...zupełnie zniszczona. Nóżki pourywane, stelaż połamany, brudna, jak święta ziemia. Nawet taksówkarz nie mógł uwierzyć, że ta walizka była nowa jeszcze miesiąc wcześniej. Na lotnisku nie było nikogo, kto przyjąłby reklamację.

    • 6 6

    • reklamację przesyła się do miejsca wylotowego nie przylotowego...

      • 3 0

    • (1)

      klamstwo jakies zawsze ktos jest w reklamacjach bagazowych. wystarczylo zalozyc odpowiednia relamacje i zwrocili by koszty zakupu walizki....a to nie gdansku niszcza tylko w innych portach i taka jest prawda :)

      • 2 0

      • jojo

        bajka, słabe usprawiedliwienie

        • 1 0

  • Prowincjonalne lotnisko a właściwie lądowisko,takie coś szkoda utrzymywać

    • 5 9

  • Super obsługa

    Obsługa jest świetna!najwieksze uklony oddaje Panom pracującym przy samolocie. Obsługa jest tak przemila. Ostatnio lecialam z moim synkiem. Nie zdążyłam dobrze stanąć na płycie lotniska a jeden z Panów serdecznie Witajcie zaproponował pomoc i wziął wózek i pomógł mi wnosząc dziecko po schodach do samolotu. Innym razem podobna sytuacja z moim mężem. Kraków czy Wawa trzeba sie nastac pod schodami zanim traktujacy Cię jak powietrze Pan z łaska zabrał wózek. Modlin to tragedia! Z Gdańska uwielbiam latać bo zawsze ludzie mili, uśmiechnięci chcący zawsze pomoc

    • 17 4

  • najbardziej opryskliwa i niemiła obsługa to LOTNISKO W GDANSKU ! (2)

    od check innu po kontrole - proponuje przeszkolić ten opryskliwy personel

    • 8 15

    • x

      jak pasazerowie sa niedorozwinieci to trzeba byc opryskliwym inaczej mozna zwariowac!

      • 3 1

    • stefan

      prawdaaaa!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Na trójmiejskim lotnisku im. Lecha Wałęsy (3)

    Nie znam takiego lotniska, jest tylko lotnisko im. Lecha Walensy a to oznacza DWIE RÓZNE osoby i dwa inne lotniska.

    • 4 3

    • Walesy, jak już. (1)

      Pisz porawnie

      • 4 0

      • Za dużo od niego wymagasz,przecież on z wielkim trudem sylabizuje a na tym forum chciał zabłysnąć tak jak niejaki specjalista od puszczania bąków.

        • 1 0

    • im. Lecha Walesy jak już

      • 0 0

  • (2)

    co prawda to prawda ze na gdanskim lotnisku straz graniczna to banda buraków ktora chyba nigdy niegdzie nie latała bo jakos w całej europie ich odpowiednicy sa uśmiechnięci i przyjaźnie nastawieni. a u nas jak by mogli to jeszcze pala przyje...

    • 9 6

    • Tam

      są zatrudniani sami chłopo-robotniki , takiemu prostakowi dasz rozkaz to rzecz świeta a takie buraki niemyślące są bardzo potrzebne !!!

      • 2 2

    • dziwisz sie?

      dziwisz się? stoja 24h cały rok za marna kase to jak ma sie usmiechac. Polska to dno

      • 0 0

  • Moja opinia

    wielokrotnie latałem na różne lotniska polskie i zagraniczne, ale kultura obsługi w Gdańsku jest na najniższym poziomie ze wszystkich portów w których byłem, nie rozumiem dlaczego tak jest i nikt nie chce tego zmienić....

    • 6 7

  • bardzo dobra obsługa (2)

    latałam z portu w Gdańsku wielokrotnie (co implikuje również znajomość innych portów) i tutaj na prawdę odprawa i boarding są bardzo przyjemne. Panie i panowie usmiechnięci. A jesli nawet czasami zdarza się nieprzyjemny incydent, to w dużej mierze, zapracowuje na niego i generuje go sam pasażer. Wielu pasażerów zachowuje się niekulturalnie, nie wiem więc czemu pretensje są do obsługi, a nie do braku wychowania wśród współlatających. Generalnie bardzo lubię lotnisko w Gdańsku i pozdrawiam obecną grupę handlingową!

    • 17 2

    • (1)

      Brawo klakierko z lotniska, dostaniesz premię będziesz mogła pocałować w d prezesa poza kolejką.

      • 0 5

      • w ten sposób można zanegować wszystko. Jeśli ktoś krytykuje to ok, a jak nie, to klakier? Gratuluję...

        • 2 1

  • dlaczego nie

    moze jezeli ma odpowiednie kwalifikacje za 10000 to za malo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane