• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurencja wchodzi do Rębiechowa

Marzena Klimowicz-Sikorska
8 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Większość pracowników obsługi lotniska, których spotykamy w terminalu pasażerskim w Rębiechowie, nie pracuje bezpośrednio dla Portu Lotniczego, lecz właśnie dla tzw. agentów handlingowych. Większość pracowników obsługi lotniska, których spotykamy w terminalu pasażerskim w Rębiechowie, nie pracuje bezpośrednio dla Portu Lotniczego, lecz właśnie dla tzw. agentów handlingowych.

Po 17 latach skończy się monopol firmy GDN Airport, która na lotnisku w Rębiechowie zajmuje się odprawą biletową i bagażową. Już niedługo jej konkurentem stanie się firma LS Airport Services, potentat na polskim rynku. Prawdopodobnie będzie potrzebował wiele rąk do pracy.



W 2009 roku trójmiejskie lotnisko jako pierwsze wprowadziło konkurencję wśród dostawców paliwa lotniczego. W 2009 roku trójmiejskie lotnisko jako pierwsze wprowadziło konkurencję wśród dostawców paliwa lotniczego.
Na trójmiejskim lotnisku im. Lecha Wałęsy od 1995 roku działa firma GDN Airport Services, będąca agentem handlingowym świadczącym obsługę naziemną samolotów, pasażerów, bagażu i ładunków. Niewykluczone, że wkrótce będzie mieć poważną konkurencję, bowiem firma LS Airport Services negocjuje z lotniskiem rozszerzenie swojej działalności w porcie.

- Firma GDN wciąż będzie robić to, co robi, po prostu poza nią pojawi się na lotnisku druga taka firma. Dzięki takiej konkurencji przewoźnik będzie mógł wybrać najdogodniejszą dla siebie ofertę, a dla lotniska funkcjonowanie dwóch takich firm będzie kartą przetargową w negocjacjach z przewoźnikami - mówi Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

Jak oceniasz jakość obsługi na lotnisku w Gdańsku?

Lotnisko w Rębiechowie ma już doświadczenie we wprowadzaniu konkurencji do usług okołolotnicznych.

- Jako pierwsi wprowadziliśmy drugiego agenta paliwowego, dzięki czemu Lotos przełamał monopol Petrolotu. Teraz czas na konkurencję w pionie obsługi pasażera i przewoźników - tłumaczy Dargacz.

Firma LS Airport Services to potentat w naszym kraju, zatrudnia ok. 1,6 tys. osób. Jest obecna na lotniskach w Warszawie, Krakowie i Modlinie. W swojej ofercie ma m.in. kompleksową obsługę samolotów (w tym m.in. koordynacja obsługi rejsów, wypychanie samolotów i usługa komunikacji z kabiną pilotów, transport pasażerów i załóg do i z samolotów, załadunek i rozładunek bagaży, odladzanie samolotów, a nawet sprzątanie pokładów samolotów i serwisu toalet), obsługą cargo i lotów prywatnych itp.

Z usług LS Airport Services korzystają lub korzystały takie linie lotnicze jak m.in. Air Cargo, Bulgaria Air, Lufthansa, LOT, TurkihsAirlines, Brussels Airlines, Air Poland, Air Cairo, Czech Airlines, Ryanair i firmy jak FedEx, TNT JET2.com.

W Gdańsku od czerwca ub.r. prowadzi działalność w zakresie informacji lotniskowej oraz call center. Jeśli negocjacje z zarządem Portu Lotniczego pójdą pomyślnie, zakres jej usług znacznie się poszerzy. Jednak na razie ani lotnisko, ani sama firma nie ujawniają, czym nowy agent będzie się zajmował.

- Jesteśmy w trakcie prowadzenia negocjacji, za wcześnie więc by mówić o takich szczegółach - mówi Marcin Opaliński z LS AS.

O opinię na temat konkurencji poprosiliśmy zarząd firmy GDN Airport Services, ale niestety był dla nas nieuchwytny.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • LS Airport Services NEPOTYZM

    W firmie panuje totalny NEPOTYZM! Pracownicy sami odchodzą, bo są wykończeni psychicznie. Członkowie zarządu obsadzają na stanowiskach kierowniczych swoją rodzinę. Wieloletni pracownicy nie maja szans awansu, ponieważ Supervisiorami i Dyrektorami oddziałów zostają pracownicy z 10 miesięcznym doświadczeniem.....
    A wszystko za marne wynagrodzenie i braku możliwości rozwoju.
    Firma LS Airport Services ma na swoim koncie liczne kontrole Państwowej Inspekcji Pracy, które kończyły się karami pieniężnymi. Członkowie zarządu mają sprawy w Sądzie Pracy i tego też nikt nie kontroluje.
    Podsumowując, dany zakład pracy łamie wszelkie art. kp. i do tej pory Rada Nadzorcza nic z tym nie zrobiła.

    • 1 0

  • UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! (1)

    UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!!

    Najgorsza firma w której miałem przyjemność pracować, ale od początku. Podczas rozmowy z pseudo Dyrektorem z Warszawy otrzymujecie błędne informacje celem zwerbowania Ciebie do pracy później jest już tylko gorzej ......gorzej .......gorzej ......krótko mówiąc BURDEL NA KÓŁKACH !!!

    Kasa - bo to ważny aspekt , NIE PŁACĄ ZA NADGODZINY, SPRZĘT LEDWO JEŹDZI a jak stanie się wypadek lecisz z pracy , NIE MA OSOBY DO ZARZĄDZANIA LUDŹMI, BRAK KOMPETENTNYCH OSÓB NA STANOWISKACH pseudo dowodzących, wypłata : 2500 brutto / na rękę 1800 zł po odliczeniu kosztów i Twojego czasu dojazdu 1300 zł więc się dobrze zastanów czy na każdy ich telefon stać Cię na taki zarobek !!!

    Mają deficyt w ludziach więc jesteś UNIWERSALNYM ŻOŁNIERZEM !!!

    PRZESTRZEGAM WAS ZANIM SIĘ SKUSICIE, a do Gdańskiej załogi PRZESTAŃCIE GŁOWY ZADZIERAĆ W TYM OBOZIE PRACY !

    • 1 0

    • Sprawa w sądzie pracy

      Chciałbyś zeznać to przed sądem? Ta firma została pozwana do sądu pracy. A ja sam szukam świadków. Zainteresowanych proszę o kontakt :

      maciej85.borkowski@gmail.com

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane